Mercedes este unul dintre constructorii care au avansat cel mai mult în domeniul mașinilor autonome. Cel mai recent exemplu este faceliftul suferit de Mercedes Clasa S, care i-a adus limuzinei posibilitatea rulării autonome de nivel 2. Asta înseamnă că sistemul automat este capabil să îndeplinească anumite sarcini în timp ce șoferul monitorizează mediul înconjurător și poate prelua oricând controlul.
Olla Kallenius, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Mercedes, a declarat însă că actualul Clasa S facelift poate oferi chiar și o rulare autonomă de nivel 3 dacă ar fi eliminate anumite setări de siguranță. Acest lucru va fi posibil imediat ce va exista un set de reguli omogene, adoptate de autoritățile în domeniu.
Pe viitor, Kallenius promite un nivel și mai mare de rulare autonomă. Acesta va presupune o mulțime de senzori redundanți de frânare și asigurare. Adică un pachet omogen de camere, senzori și radare capabile să înlocuiască ochii și urechile oamenilor.
Deși toți marii constructori promit o rulare autonomă de nivel 4 sau 5, oficialul Mercedes a fost rezervat, susținând că un asemenea nivel de independență va fi mult mai potrivit pentru piața de taxi. Costurile tehnologiei vor fi uriașe, iar instalarea pe o mașină de serie va presupune un adaos de câteva zeci de mii de euro. Un opțional pe care nu mulți vor fi dispuși să-l plătească.
În aceste condiții, o companie de taxi complet automatizată ar fi direcția potrivită pentru o asemenea tehnologie. Investiția ar fi amortizată de faptul că tehnologia ar fi mai ieftină decât angajarea unui șofer.
Pe măsură ce sistemul va deveni tot mai întâlnit pe piață, costurile sale vor scădea. Abia atunci tehnologia de rulare autonomă la nivel 5 (sistemul automat poate efectua toate sarcinile legate de condus în orice condiţii, la fel ca un şofer) va deveni accesibilă.
via motorauthority
Economie de piata si concurenta
Tesla nu ofera aceasta tehnologie. Vorbim de masini complet autonome. Adica masini care nu au volan... Nu stiu daca exista vreo Tesla in care sa te sui la pe bancheta din spate si sa ajungi unde vrei tu fara ca pe scaunul soferului sa fie nimeni.
Iar functia summoning tot de la Tesla nu e valabila deja?
Oricum ar fi, cred ca te inseli mishzaitev. In urmatorii 5-10 ani vom avea masini autonome.
Amice, eu nu zic ca nu vor exista ci ca nu vor fi utilizate pe scara larga. Pana la urma timpul va dovedi cine are dreptate....
deci totul mult sub 10.000 $ !!!!
Iar Mercedes ne vinde gogosi cu zeci de mii de EURO !!?!?
Germanii nu stiu decat masini termice si atat. Frumoase, nu zic, dar vechi dpdv tehnlogic, uzate moral !
asta inainte de 2000, 2010, dar astazi daca vrei sa fii mai atent asiaticii au inceput sa inoveze puternic
nu crezi, incearca sa intelegi ca departamentul de cercetare inovare la multe companii globale s-au dus usor usor din Europa si America in... China si Asia.
Nu crezi inca?
vezi toati producatorii de celulare mobile, televizoare si electronice, componente electronice (chiar si pentru industria auto) cum au specificatiile in chineza, japoneza, koreana si alte limbi asiatice !
PS: in continuare nu pot sa inteleg cum poti sa votezi negativ un comentariu care indica o realitate (preturile pentru optionalele Tesla pentru a o face autonoma)
Mercedes vorbeste cu ciuda pentru ca nu au investit nimic in acest segment si eventual vor face in timp ce altii DEJA VAND ACEST PRODUS !!
Tesla vinde deja un produs la care Apple si Mercedes inca studiaza, si inca nu vin nici macar cu ceva similar.
@Kote
Salut Lache, iar ai uitat sa-ti masezi encefalul cu lotiune de soare ? Ma tem sa nu fii radiat, ca tare multe prostii indrugi.
Si-ti mai spun o chestie: in cartea ''shogun'' a carei actiune se petrece pe la 1600 in perioada feudala a japoniei vei vedea diferenta dintre baietii albi care purtau peruci cu paduchi cat si in zona genitala si japonezii din acele vremuri care faceau baie in tot felul de miresme si ierburi, vorbeau in metafore, erau calareti iscusiti etc etc Asta pe scurt ca sa vezi cam cum stateau treburile prin vremurile de demult
Toate produsele electronice sunt produse in asia, datorita faptului ca au o mana de lucru foarte ieftina. Cam la fel ca in minunata noastra Romania.Care mai este si locuita.Ce pacat! Cretzoiule, oare de ce toti producatorii auto asiatici sunt disperati sa plateasca milioane pentru inginerii albi?
Fiecare fiinta umana are propria axa sau centru de echilibru, Pentru ca asa am fost creati.Dar exista si o gramada de dezaxati. Si s-au adunat in piata autocircus. Pardon, automarket!