După ce a cules o mulțime de laude cu actualul AMG GT, Mercedes s-a gândit să arunce în luptă și varianta decapotabilă a supercarului, pregătită să se afișeze live în fața publicului prezent la Salonul Auto de la Paris.
Noua sportivă decapotabilă a germanilor vine cu un design similar coupe-ului, însă adoptă un acoperiș retractabil din pânză, oferit în trei culori: bej, negru și roșu. Ele pot fi combinate după bunul plac cu cele 11 culori de caroserie și cele 10 pentru interior. Structura care rabatează acoperișul este construită din magneziu, oțel și aluminiu pentru a menține o masă totală scăzută. Așa se face că noul Mercedes AMG GT Roadster cântărește doar 1595 de kilograme.
Acoperișul din pânză poate fi coborât sau ridicat în doar 11 secunde, până la o viteză de 50 de km/h.
Alte elemente de design notabile ar fi grila AMG Panamericana, cu 15 bare verticale cromate și cu un sistem activ de gestinare a admisiei de aer. Un motor electric acționează fantele pentru a regla cantitatea de aer care ajunge să răcească motorul.
Ca și fratele său coupe, decapotabila este disponibilă în două versiuni de putere: AMG GT Roadster, adică varianta standard, care vine cu 469 de cai putere, și versiunea de top AMG GT C Roadster, care livrează 547 de cai putere, cu 46 mai mult decât omologul său coupe (AMG GT S Coupe). Mai mult, noul AMG GT C Roadster împrumută și câteva tehnologii de la varianta extremă Mercedes AMG GT R, prezentată și ea în această vară. Asta include direcție pe puntea spate, diferențial electronic și o punte spate ceva mai lată.La toate acestea se adaugă un cuplu motor de 680 Nm, disponibil de la numai 1900 de rotații.
În aceste condiții, nu e de mirare că AMG GT C Roadster accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 3.7 secunde și ajunge la o viteză maximă de 316 km/h. Varianta standard are ceva mai puține resurse și, prin urmare, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 4 secunde, iar viteza maximă ajunge la 300 de km/h.Toate aceste performanțe sunt posibile datorită motorului V8 biturbo de 4.0 litri, la care Mercedes a alăturat o transmisie DCT cu dublu ambreiaj, cu o primă treaptă de viteză mai lungă și un mod de operare Race. Acesta este recomandat doar pe circuit, atunci când transmisia devine mai alertă, iar sunetul se transformă și el pentru a deveni mai puternic.
Comentarii (1)