Mercedes are planuri mari pentru GLC: rivalul lui BMW X3 va veni în 2017 cu o versiune alimentată cu hidrogen

de Bogdan Mirică
Vineri, 20.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Mercedes au anunțat că actualul GLC, înlocuitorul vechiului GLK, va fi disponibil începând cu anul 2017 și alături de o versiune alimentată cu hidrogen.

Prezenți în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, oficialii Mercedes au anunțat că plănuiesc lansarea unei versiuni alimentate cu hidrogen a modelului GLC; proaspăt introdus și el pe piață în locul vechiului GLK.

Potrivit anunțului făcut de Thomas Weber, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, noul Mercedes GLC F-Cell este așteptat să debuteze în luna septembrie a anului 2017, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. După debutul oficial, crossover-ul compact va ajunge pe piață în primăvara lui 2018.

Modelul 4x4 va fi propulsat de un motor electric și va beneficia de un pachet de baterii poziționat în locul motorului convențional. Rezervorul de hidrogen va asigura energie pentru baterii pe o distanță de 600 de kilometri, adică o autonomie generoasă. Modelul va fi vândut doar acolo unde infrastructura de alimentare permite. Prețul său va fi însă unul destul de mare, estimat la aproape 70.000 de euro.

Și BMW lucrează la un model cu propulsie pe hidrogen, așteptat să debuteze la finalul anului 2020.

Acesta ar ruma să fie un sedan de mari dimensiuni, echipat cu tehnologie dezvoltată alături de Toyota. Acesta va putea garanta o autonomie de 700 de kilometri.

via wcf

Comentarii (5)

  • Propulsorul asta ar fi trebuit sa apara ieri, iar ei se gandesc abia la 2017 ? Nu observa si ei ca sunt deja de pasiti de marci de volum precum Toyota si Honda ? Ei stiu macar ce inseamna premium ? Premium inseamna sa fi deasupra producatorilor de volum d.p.d.v al inovatiilor, motoarelor, etc.
    6 19
  • Vivalcea
    @Dante ai perfecta dreptate dar BMW datorita Toyotei va avea de castigat. Bine nu sunt sigur ca colaborarea prevede si utilizarea motoarelor fuel cell, doar cele hybrid care pt Toyota sunt deja invechite . In curand vor trece intreaga gama mai mult pe hidrogen. Mercedes a ramas la toate capitolele in urma nu doar la ceea ce ai explicat tu.
    4 10
  • As spune ca constructorii germani au o abordare ceva mai pragmatica, precauta
    Tehnologiile gen propulsie pe hidrogen implica mai multe riscuri - e abia la inceput, deci costuri mai mari de cercetare, reticenta cumparatorilor (este o anumita inertie, doar putini risca sa cumpere ceva nou, restul urmeaza dupa ce aceasta devine trend), infrastructura inca slab dezvoltata, etc.

    In schimb, europenii au investit in motoare diesel, cele cu turbina, unde japonezii au intrat mai tarziu
    9 3
  • @Cyrus
    Ai dreptate, DieselGate e baza in Europa nu hidrogenul. TDI-ul e viitorul .
    2 8
  • Valius
    Premium nu inseamna masini sofisticate si pline de tot felul de lucruri inutile. Rolls Royce, e marca mai presus de premium dar a ramas cu tehnologii traditionale. Motoare V12, interior clasic. Cum a zis Cyrus, sunt tehnologii la inceput, multi nu se arunca dupa ele, mai ales la noi, statii de alimentare electrice pe ici pe colo, timp de incarcare mare, autonomie mica, pret de achizitie mare etc, sau hidrogen zero. In Europa merge diesel (cat or mai merge, deja unii vor sa renunte), in America si Australia benzina, hybrid slabut cam peste tot.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru