Prezenți în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, oficialii Mercedes au anunțat că plănuiesc lansarea unei versiuni alimentate cu hidrogen a modelului GLC; proaspăt introdus și el pe piață în locul vechiului GLK.
Potrivit anunțului făcut de Thomas Weber, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare, noul Mercedes GLC F-Cell este așteptat să debuteze în luna septembrie a anului 2017, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. După debutul oficial, crossover-ul compact va ajunge pe piață în primăvara lui 2018.
Modelul 4x4 va fi propulsat de un motor electric și va beneficia de un pachet de baterii poziționat în locul motorului convențional. Rezervorul de hidrogen va asigura energie pentru baterii pe o distanță de 600 de kilometri, adică o autonomie generoasă. Modelul va fi vândut doar acolo unde infrastructura de alimentare permite. Prețul său va fi însă unul destul de mare, estimat la aproape 70.000 de euro.
Și BMW lucrează la un model cu propulsie pe hidrogen, așteptat să debuteze la finalul anului 2020. autonomie de 700 de kilometri.
Acesta ar ruma să fie un sedan de mari dimensiuni, echipat cu tehnologie dezvoltată alături de Toyota. Acesta va putea garanta ovia wcf
Tehnologiile gen propulsie pe hidrogen implica mai multe riscuri - e abia la inceput, deci costuri mai mari de cercetare, reticenta cumparatorilor (este o anumita inertie, doar putini risca sa cumpere ceva nou, restul urmeaza dupa ce aceasta devine trend), infrastructura inca slab dezvoltata, etc.
In schimb, europenii au investit in motoare diesel, cele cu turbina, unde japonezii au intrat mai tarziu