Constructorii auto au opini divergente cu privire la viitorul tehnologiei diesel în Europa ca urmare a scandalului Dieselgate.
În timp ce producători precum Renault se adaptează și renunță treptat la diesel în favoarea tehnologiilor plug-in hybrid, Mercedes insistă că acest tip de propulsie are în continuare un viitor, în special pe modele compacte și mai mari.
"Dieselul a murit în segmentul mic din motive economice. Pe măsură ce motoarele pe benzină au devenit mai eficiente, dieselul nu a mai fost viabil din cauza costului mai mare, pentru că nu mai există avantaje de eficientă. S-ar putea să vină un timp când vedem asta și în segmentul compact, dar nu încă. Pentru mașini mai mari diferențele sunt mai mari și nu este nevoie să schimbăm dieselul", a explicat Dieter Zetsche, șeful Mercedes.
În plus, oficialul german insistă că emisiile motoarelor diesel moderne nu mai reprezintă o probema comparativ cu unitățile pe benzină, astfel că nu ar mai trebui să existe speculații pe marginea acestui subiect.
"Emisiile motoarelor diesel moderne nu mai reprezintă o problemă, sunt similare cu cele ale motoarelor pe benzină. Atât timp cât dieselul este legal, este viabil din punct de vedere economic și aduce beneficii pentru clienți, va avea locul său", a adăugat el.
Via Autocar
Și ce faci dup-aia, dacă orașele interzic diseleul în centrul lor, în Jermanica ta?
Aaa, le vinzi second-hand în lada de gunoi a Europei.
Tot Jermanica va da bonusuri apoi din bugetul țării pentru achiziționarea mașinilor pe benzină (că are de unde, merkelica abia așteaptă să plătească producătorilor auto daunele generate de dieselgate).
Deci băiatu' face buzunarul gros în orice circumstanță.
YES YES YES!! Ma bucur sa constat ca tot mai multe minti lucide inteleg avest adevar de baza si au curajul sa-l spuna public. Oricum s-ar fi ajuns acolo mai repede sau mai tarziu. Dar ma bucur ca vestile astea sunt tot mai dese, alaturi de noi si noi motoare Diesel montate pe modele nou-noute. Cel mai probabil realitatea e din nou cea care da peste cap planurile fanteziste despre "electrificare", in timp ce vanzarile sunt in continuare modeste spre rizibile.
Seful Mercedes alege sa spuna din nou lucrurilor pe nume. Omul stie ce vorbeste si ce face: a transformat practic brandul in ultimii 8 - 9 ani si l-a adus pe primul loc la vanzari "premium", de unde in urma cu 10 ani lucrurile stateau foarte prost pentru Mercedes.
NIMIC MAI GREŞIT !
Şi maşinile mari se pot face benzină hibride (vezi Toyota Rav4, sau mai ales Toyota Highlander hibrid!!!) ca să nu mai spun de Tesla X sau alte electrice.
La un SUV mare cu atât mai mult se preteazã la versiunea Full electrică pentru că greutatea bateriei este mult mai uşoară ca procent din masa maşinii !!