Electrificarea în cadrul Mercedes-AMG a început deja. Divizia de performanță a constructorului german oferă sisteme mild-hybrid EQ boost atât în seria 53, cât și în seria 63.
Acum, specialiștii din Affalterbach vin cu o nouă propunere pentru electrificarea modelelor sale: o turbină asistată de un motor electric.
Tehnologia pregătită de producătorul german a fost preluată din Formula 1, iar în acest moment se află în faza finală de testare pentru a putea fi implementată pe mașinile de serie. Conform oficialilor Mercedes-AMG, noua turbină ar urma să fie introdusă treptat atât pe motorul de 2.0 litri, cât și pe unitatea V8 de 4.0 litri.
Turbina a fost dezvoltată în colaborare cu specialiștii de la Garrett Motion. Sistemul integrază un motor electric cu o lungime de doar 4 centimetri amplasat pe axul turbinei. Acesta va asista turbina și, conform repezentanților Mercedes-AMG, va elimina fenomenul de turbo lag și va îmbunătăți reacțiile sistemului de propulsie.
Motorul va fi cuplat la un sistem electric la 48V, iar turația noii turbine va ajunge până la 170.000 rpm.
În aceste condiții, răspunsul sistemului de propulsie va fi unul și mai rapid, iar resursele vor fi livrate de la o turație ceva mai mică.O turbină de mici dimensiuni reacționează rapid, dar performanțele sale sunt slabe, în timp ce o turbină mare oferă performanțe bune, dar reacționează mai lent, ceea ce duce la apariția fenomenului de turbo lag. Prin intermediul acestui sistem, Mercedes-AMG spune că a reușit să rezolve aceste probleme.
Pentru moment, oficialii diviziei de performanță nu au anunțat care va fi primul model echipat cu noua turbină, însă sunt șanse mari ca tehnologia să debuteze fie pe viitorul Mercedes-AMG E63 facelift (modelul va fi prezentat în 18 iunie), fie pe noua generație AMG S63.
Comentarii (1)