Mercedes-Benz este pe cale să lanseze un nou model de performanță, AMG CLE 63. Inițial, noul model trebuia să primească un motor hibrid cu 4 cilindri, la fel ca modelele C 63 și GLC 63. Însă, din cauza vânzărilor slabe ale celor două modele, alături de dorința fanilor mărcii de a aduce înapoi motorul V8 la aceste modele, Mercedes-Benz a confirmat acum că noul AMG CLE 63 nu va mai primi motorul cu 4 cilindri.
Informația a fost confirmată de mai mulți oficiali ai mărcii germane. Acum, noul AMG CLE 63 va primi un motor V8 bi-turbo, care va dezvolta 585 de cai putere. Față de motorul cu 4 cilindri, noua unitate V8 va livra cu aproape 100 de cai putere mai puțin. Însă, noul motor V8 va primi și acesta un sistem hibrid cu încărcare la priză.
Decizia de a aduce un motor V8 pentru AMG CLE 63 a fost influențată și de dealerii Mercedes-Benz din lume. Asta pentru că noul model va fi plasat în gamă deasupra lui AMG CLE 53, care primește un motor cu 6 cilindri în linie.
Un motor cu 4 cilindri pentru cea mai puternică versiune ar fi dus la o confuzie pentru clienți și ar fi afectat în mod negativ vânzările.via Autocar
tehnic, desigur ca se putea face ce zici, dar nu (numai) inginerii decid ce si cum.
inginerilor li se propune un set de constrangeri si li se cere un rezultat, ei trebuind apoi sa gaseasca compromisul perfect pentru a livra. in gasirea acelui compromis sta toata arta si frumusetea ingineriei.
Hai ca incet incet legile fizicii si ale pietei isi reintra natural in drepturi si demonstreaza ca nu le poti fenta indiferent in cate curcubee de staniol alegi sa invelesti ciocolata.
Mercedes trebuie sa plateasca cu vârf și îndesat pentru o astfel de eroare monumentală!
P.S. Dacă i4 se poate descurca relativ onorabil pe varianta softcore, C43 AMG, mai sus, la varianta de vârf, compromisul fățíș n-are cum să sălășluiască cu notiunea de etalon.