Mercedes a reuşit să facă şi din B-Klasse un best-seller, chiar dacă ideea unui MPV compact premium nu a fost digerată foarte bine la început. Astăzi, la opt ani de la debutul primului model B-Klasse, Mercedes culege roadele. Constructorul din Stuttgart a anunţat că MPV-ul său a atins un milion de unităţi produse.
Cu această ocazie, Mercedes a emis şi un comunicat de presă, în care explică succesul modelului de familie. Potrivit germanilor, B-Klasse se bucură de succes în rândul persoanelor de vârsta a treia cu o viaţă activă, în rândul familiilor cu mai mulţi copii şi chiar în rândul companiilor cu flote premium. Cea mai mare parte a milionului de unităţi a mers în ţări cu o economie puternică, cum sunt China şi Germania.
Chiar şi aşa, cele mai căutate motorizări au fost cele mici. Nu e de mirare că 30% din totalul unităţilor comercializate sunt fie B180 diesel, fie B180 benzină. Deşi nu aleg un motor puternic, clienţii preferă confortul şi conectivitatea, jumătate dintre unităşile actualei generaţii fiind echipate cu navigaţie sau sistem multimedia.
Ola Kallenius, şeful diviziei de vânzări şi marketing Mercedes, susţine că B-Klasse s-a transformat într-un model popular pentru că "poate combina designul sportiv cu dinamica bună şi confortul unei maşini de familie autentice."
In concluzie, totul depinde de punctul tau de vedere. Fraier poate fi orice cumparator de automobil, atat timp cat alegerea lui e foarte departe de criteriile tale. Am prieteni super multumiti de B Class. Din al caror punct de vedere tu cu un Q7 ar trebui sa fii tot un ... fraier. Totusi, daca i-as intreba sunt sigur ca raspunsul lor ar fi altul. Fiindca ei n-au nevoie sa li se explice un adevar foarte simplu. Suntem diferiti.
Concluzia ta este una buna si sunt de acord cu ea. Dar asta e parerea mea...
In ceea ce priveste portbagajul lui Q7, ai oarecum dreptate ca e destul de inghesuit la cat e masina de mare. Dar e mai mult decat suficient. Comparatia cu A3 a fost evident o gluma...
Probabil a vrut sa scape de A3 de acolo...Q7 nu aveau in showroom sa le compari cu ochii tai ? Iti spun eu 100% ca A3 are portbagaj mai mic ca Q7.
Q7 (volum portbagaj în 775 l )
Date exacte luate de pe site-ul oficial Audi.
Mie personal, B class mi s-a parut foarte spatioasa, mai ales in spate. Eu am 190 cm si crede-ma ca sint putine masini la care pot sa spun lucrul asta. Daca ai o familie cu copii mici si stai in oras, B class este foarte buna, daca ti-o permiti. Portbagajul are peste 500 ltr daca imi amintesc bine, iar spatiu interior raportat la dimensiunile exterioare este foarte bun spre excelent.
Numai bine!
Atuul principal este ca are tractiune fata si motor sub 2.000cmc3. Daca nu as fi mers pe C sau E-class diesel.
B 200CDI. Sau de ce nu si un benzinar. Modelul nou mi se pare cam uratel.
Lumea se uita de afara, stramba putin din nas cand se gandeste ca pretul adus de sigla de pe volan este peste ce le poate buzunarul, si se duc mai departe fara sa stie exact ce poate sa faca acea masina ... eh, nu-i mare pierdere, s-au gasit 1mil pentru B, inca unul pentru A si probabil clasa B va vinde in continuare indiferent de parerile unora.
Privind dintr-o alta perspectiva, imi aduc aminte ca Logan a vandut 1.000.000 masini in primii sai opt ani, si toata lumea priveste asta ca pe o hiper-performanta ...
@unkle ... Sa-mi platesc datoria :)
Trebuie sa recunosc ca m-am uitat pe cateva site-uri si intr-adevar, n-am gasit nicaieri sa spuna explicit ca viitorul C Class va imparti platforma cu E Class. Ceea ce vor avea in comun este platforma modulara MRA, dar tocmai pentru ca este modulara, cu modificari minime poate fi folosita pe clase diferite de masini. In link-ul de mai jos se spune:
"Underpinning the car (C Class) is Mercedes’ flexible MRA rear-wheel-drive platform, which also features in the larger E-Class and S-Class models. The platform features a mix of aluminum, high-strength steels and even some composites. This has helped engineers shed some 220 pounds off the weight of the outgoing C-Class, while also allowing the new model to be safer and more rigid." etc
http://www.motorauthority.com/news/1072305_2015-mercedes-benz-c-class-spy-shots
Singurul care imparte platforma cu C Class la ora actuala e E Class coupe.
@ MarchenM, merci :) Eu nu prea tin socotelile, dar de la mine sunt sigur ca ai avut mai multe verzi decat rosii. Ba chiar esti unul dintre cei pe care ii apreciez pe site-ul asta.
Craciun Fericit tuturor si conduceti responsabil si in siguranta :)