Mercedes a prezentat noul motor AMG de 5.5 litri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Divizia AMG a celor de la Mercedes-Benz a dezvaluit toate informatiile despre noul motor M157, care va inlocui motorul V8 de 6.208 cmc care echipeaza toate modelele AMG cu titulatura 63. Primul model care va utiliza noul propulsor twin-turbo este Mercedes S63 AMG, iar debutul noului motor va avea loc in aceasta vara. Singurul model Mercedes-Benz AMG care nu va primi acest motor este SLS AMG, caruia ii este rezervat motorul aspirat de 6.208 cmc.
Noul motor M157 este bazat pe viitorul motor V8 twin-turbo de 4.6 litri din gama Mercedes-Benz care va debuta pe CLS si S-Klasse in decursul acestui an. Unitatea respectiva are numele de cod M278 si va inlocui motoarele V8 aspirate care aveau o cilindree mare, de peste 4.900 centimetri cubi.
Motorul AMG de 5.5 litri dezvolta 537 CP la 5.500 rpm si va oferi un cuplu motor maxim de 800 Nm, oferit intre 2.000 si 4.500 rpm. Unitatea pe care o inlocuieste oferea 518 CP la 6.800 rpm si un cuplu motor maxim de 630 Nm la 5.200 rpm. Prin aceste imbunatatiri, consumul de carburant va fi redus considerabil, in timp ce performantele vor creste simtitor.
Totodata, emisiile de CO2 vor fi si ele reduse, gratie cantitatii mai mici de carburant folosite de aceasta unitate si sistemului de injectie mai precis.Noul motor are o masa de 204 kilograme si va fi instalat la 90 de grade. Cele doua turbine ale acestui model sunt furnizate de Garrett, iar propulsorul V8 twin-turbo de 5.5 litri va fi cuplat transmisiei MCT cu sapte trepte de la Mercedes-Benz, gasita si pe noul E 63 AMG. Cei de la Mercedes-Benz vor oferi si o versiune mai puternica a acestui propulsor, care va dezvolta 563 CP si 900 Nm, in cadrul unui pachet de performanta pentru S 63 AMG.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din GENEVA 2010
-
Salonul Auto de la Geneva a marcat lansarea oficiala a modelului Valmet Eva, un vehicul electric provenit din Finlanda, care a fost dezvoltat cu ajutorul Nokia si Navteq. (09.03)
-
Designerii institutului IDEA au dezvaluit la Geneva un concept botezat Sofia, care incearca sa anticipeze un nou model de top in gama Alfa Romeo. (08.03)
-
Casa de tuning Carlsson a prezentat la Geneva primul lor model creat in calitate de constructor auto. Acesta a fost botezat C25 si va fi creat in 25 de unitati. (07.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Asta imi place la Mercedes, si, evident, sunetul pe care il scot aceste motoare AMG.
@RTI - si 760iL are motor biturbo, si are @90 CP/l
Oricum, nu se poate pune un motor care atinge 8300 rpm pe un S-Class.
Oricum, in afara de 760Li, nu mai sunt alte modele din aceiasi categorie care sa aiba peste 500 CP. (poate Bentley si Rolls Royce dar sunt mai scumpe).
In alta ordine de idei, Mercedes are o experienta destul de mare cu motoarele turbo - Kompressor este deja un "brand" , asa ca miscarea asta nu cred ca se face cu "ochii inchisi" , pasind intr-o lume noua , neexplorata. Parerea mea este ca se vor descurca exemplar cu noile motoare turbo, si ca vor face concurenta serioasa diviziei M , care si ea a anuntat ca trece la motoare turbo pentru generatiile urmatoare ( este o stire pe aici cu un V8 de 4,4l , 540CP si 600 si ceva de Nm cuplu care urmeaza sa apara pe noul M5 )