La finalul anului trecut, Mercedes-Benz a prezentat noua generație GLA. SUV-ul constructorului german mizează pe un design exterior îmbunătățit, pe un interior plin cu tehnologii moderne și pe motorizări noi. În momentul lansării, cea mai potentă versiune a SUV-ului compact purta indicativul AMG GLA 35 4Matic și era echipată cu motorul de 2.0 litri cu 306 CP.
Acum, Mercedes introduce versiunile de top AMG GLA 45 4Matic+ și AMG GLA 45 S 4Matic+.
La nivel estetic, SUV-ul de performanță vine cu câteva îmbunătățiri vizibile. Grila frontală dispune de bare poziționate pe verticală (asemeni modelelor AMG din segmentele mari), spoilerul față a fost remodelat, prizele de aer sunt mai mari, iar aripile laterale au crescut și ele. Pentru partea posterioară, nemții au pregătit o aripă de dimensiuni generoase, un difuzor nou și un sistem de evacuare cu terminații cu diametrul de 82 de mm (90 de mm pentru versiunea AMG GLA 45 S).
Standard, producătorul german oferă jante cu diametrul de 19 inch sau 20 de inch, în funcție de versiunea comandată.
La interior, clienții vor descoperi scaune sport care pot fi comandate cu o tapițerie Artico/Dinamica, un volan sport și, bineînțeles, noul sistem de infotainment MBUX care acum dispune de trei teme dedicate versiunilor de performanță (Classic, Sport și Supersport).
Atât Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+, cât și AMG GLA 45 S 4Matic+ vor fi echipate cu noul motor pe benzină de 2.0 litri.
În cazul versiunii de bază (AMG GLA 45), unitatea dezvoltă 387 de cai putere la 6.500 rpm și 480 Nm între 4.750 și 5.000 rpm. Pentru varianta S, motorul a fost modificat și produce 421 de cai putere la 6.750 rpm și 500 Nm între 5.000 și 5.250 rpm.Indiferent de versiunea aleasă, nemții propun o transmisie automată AMG Speedshift DCT 8G și sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ cu funcție Torque Control.
Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.4 secunde, în timp ce versiunea S este mai rapidă cu 0.1 secunde. Viteza maximă a fost limitată la 250 km/h, respectiv 270 km/h pentru varianta de top cu 421 CP.
Așa cum era de așteptat, Mercedes-AMG a operat o serie de îmbunătățiri atât la nivelul suspensiei, cât și la nivelul sistemului de direcție. Totodată, sistemul de frânare a fost îmbunătățit și este disponibil cu discuri cu diametrul de 350 de mm pe puntea față (360 de mm în cazul versiunii S), respectiv 330 de mm pe puntea spate.
Mulțumită AMG Dynamic Select, șoferii vor putea accesa șase moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și Race.
Noul Mercedes-AMG GLA 45 va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, debutul comercial urmând să aibă loc în luna aprilie.
Pur și simplu nu recunosc emblematicul Mercedes-Benz. Nu înțeleg ce naiba se întâmplă (și) cu urmașii lui Daimler și Benz. Clar că nu mai sunt fideli trăsăturilor și standardelor de altădată; în mod regretabil, și dânșii s-au "pierdut în mulțime". Nu mi se mai par "mereu cu un pas înaintea vremurilor", ci, dimpotrivă, înghițiți, ba chiar devorați de ele.
Nu semana deloc cu un SUV mic. Arata A HOT-hatch inaltat.