Sfârşitul de an ne-a adus un „final la fotografie”, care a desemnat câştigător producătorul din Stuttgart.
Mai exact, potrivit Bloomberg, între Mercedes şi BMW au stat doar 3254 de maşini, o diferenţă extrem de mică. Succesul Mercedes s-a datorat în primul rând introducerii unor modele noi, care au impulsionat vânzările. Noutăţi precum CLA, E-Klasse Coupe şi S-Klasse au adus mulţi clienţi în showroom-urile constructorului german şi au generat o creştere a vânzărilor cu 14 procente, comparativ cu anul 2012. În total, Mercedes a reuşit să vândă 312.534 de unităţi în anul care tocmai s-a încheiat.De cealaltă parte, BMW s-a bucurat de o creştere cu a vânzărilor cu 10%, ceea ce a echivalat cu 309.280 de exemplare comercializate de-a lungul anului. Este cu mult peste cele 281.460 de unităţi vândute în 2013 şi un record absolut în istoria prezenţei BMW pe piaţa din SUA.
Dacă luăm în calcul şi vânzările celuilalt brand disponibil în SUA şi aflat sub tutela BMW, adică Mini, grupul BMW a vândut 375.782 de maşini.Audi, cel de-al treilea constructor german premium prezent pe piaţa din Statele Unite, este departe de lupta celor două branduri conaţionale. Deşi a înregistrat al patrulea an de creştere consecutivă dincolo de Ocean, Audi nu a reuşit să vândă decât 158.061 de unităţi, adică pe jumătatea rivalilor.
via bloomberg
Buna domnule dan_grc din cate am vazut conduci un BMW Seria 5 model (1998-2003),imi plac foarte mult modelul si as vra sa-mi i-au si eu un 520d,dar nu prea stiu cum sta cu consumul cat ar costa reviziile daca doriti imi puteti raspunde la intrebare?
Stima si respect Ionut!
Costul reviziilor depinde de calitatea consumabilelor, poate sa fie ieftin, acceptabil sau scump, de la cateva sute de lei la peste o mie de lei, consumul in oras acceptabil, 8-9 % in functie de vreme si trafic, exterior 6.5-7%, se poate si sub 6%, dar trebuie sa conduci ca-n testele de consum.
Multumesc mult!!
Pentru S Class au trebuit sa suplimenteze schimburile si sa lungeasca ziua de lucru. CLA a avut cea mai buna lansare de masini in ultimii 20 de ani iar baietii lucreaza si aici peste program. E Class a avut un face lift iar pentru anul in curs vin GLA si C Class. Deci va fi interesant.
Ce mi se pare paradoxal este ca desi multa lume ii critica (design, fiabilitate, etc, totusi vand de rup.
Surpriza cea marea (si neplacuta) a oferit-o din pacate Audi. Chiar nu ma asteptam sa fie in urma la toiota cu piele. Le tin totusi pumnii. Pe piata americana nici VW nu sta prea pe roz avand scaderi semnificative pe 2013. In schimb au explodat lease-urile la modelele premium, iar trendul se pare ca va continua si in 2014.
Audi a intrat mai agresiv pe piata SUA acum aproximativ 10-12 ani, Lexus in schimb aproape imediat de la infiintare, sfarsitul anilor "80, are o imagine mai buna pt publicul american chiar daca este o marca mult mai tanara, surprize neplacute dupa mine sunt mai degraba marcile americane, mai ales Cadillac, ( de fapt ar fi cam singura) care n-a fost in fata Lexus mai mult de cativa ani, de la intrarea marcii japoneze pe piata americana pana astazi.
@sah mat ...Yaris trebuie sa devina prima oara o masina pt a putea fi pus in aceeasi propozitie cu seria 5, din punctul meu de vedere este un carucior cu roti si volan, foarte fiabil ce-i drept.
@sah mat - pretene, esti pilaf, si tu si navigatia de pe masina ta superdotata :)
clasamentul general pe 2012 si 2013
click pe cap tabel (scris cu albastru) pentru detalii
Ce mi s-a parut intersant: diferentele procentuale 2013 fata de 2012
1. Audi +13.5%
2. Mercedes +13.3%
3. Lexus +12.2%
4. BMW +9.9%
.
.
.
Volvo - 10.1%
Suzuki - 76,6%
ca valori absolute
1. Mercedes ....334,350
2. BMW ....309,280
3. Lexus ....273,847
4. Audi .... 158,061
O alta chestie remarcabila este ascensiunea marcilor premium in detrimentul marcilor de consum si asta pe o piata in cadere libera cum e cea Americana, ceea ce demonstreaza ca golanii oportunisti care capuseaza societatea sunt la putere.
Totusi ce spui tu la final e valabil din pacate: "golanii oportunisti care capuseaza societatea sunt la putere".
Dar la nivel de vanzri totale nemti sunt un pic peste 1.330.000 pe cand japozezi au peste 7.000.000
Fiecare cu stategia lor, nu cred ca japonezi pot concura pe segmenul premium cum nici nemti pe cel de volum. Fiecare si-a facut un renume si un brand pe cate un segment diferit si ating doar tangential segmentu celuilalt.