Mercedes a echipat un C-Klasse din 1992 cu un motor din 2009
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O echipa de ingineri de la Mercedes-Benz a modernizat un C-Klasse W201 din 1992, echipat cu un motor pe benzina de 2.6 litri, prin montarea unui motor diesel de 204 CP, preluat de pe noul C-Klasse W204 C250 CDI BlueEfficiency. Saltul tehnologic a fost realizat fara probleme de inginerii Mercedes-Benz, care au lucrat la acea vreme la dezvoltarea modelului W201, si au reusit sa adapteze cu usurinta noul motor al lui C-Klasse. Scopul acestui vehicul experimental este de a sublinia progresul tehnologic din ultimii ani, mai ales cel al motoarelor diesel.
Astfel, unitatea CDI OM651 cu care a fost echipat modelul W201 are un cuplu motor aprope dublu fata de cel mai puternic W201 creat vreodata - 2.5-16 Evolution II, construit pentru omologarea pentru concurs in campionatul DTM. Mai mult de atat, diferenta de putere dintre noul motor OM651 si vechiul OM601 este de 72 CP, pe cand consumul de carburant este mai redus cu 2.4 litri la 100 de kilometri. Pe langa asta, noul motor OM651 ofera un cuplu motor de 500 Nm.
Odata cu triplarea puterii oferite de modelul experimental creat de inginerii Mercedes-Benz, performantele au crescut simtitor. Astfel, accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in 6.2 secunde, cu 11.9 secunde mai rapid decat modelul original.
Viteza maxima a acestui model nu a fost anuntata, dar aceasta este semnificativ mai mare decat cea care putea fi atinsa de vechiul W201 190E 2.6 Sportline. Performantele acestui model sunt la un nivel mai ridicat decat cele ale lui W204 C250 CDI BlueEfficiency deoarece modelul din 1992 este mai usor cu 385 de kilograme, iar singurul impediment este situat la sistemul de suspensie si la aerodinamica, care sunt proiectate pentru acea perioada.Din pacate pentru fanii Mercedes-Benz din toata lumea, constructorul german nu ofera posibilitatea efectuarii acestei conversii. Totodata, pasionatii de Mercedes-Benz din Romania nu pot efectua un asemenea schimb de motor deoarece carburantul folosit difera, iar puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR. Acest lucru inseamna ca motorul care ar fi montat in modelul W201 sau in orice alt model nu va putea fi omologat decat daca va trece de anumite teste dinamice, care ar putea sa respinga acest transfer din cauza diferentei imense de putere dintre cele doua unitati.
Via | WorldCarFans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tuning
-
Brabus a pregătit un nou pachet de tuning pentru crossover-ul electric Smart #3. Noul pachet aduce o serie de elemente vizuale noi, dar și o suspensie nouă, mai joasă față de modelul obișnuit. (27.08)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (21.08)
-
Germanii de la Dahler au dezvoltat un pachet de tuning Stage 2 pentru BMW M2. În urma îmbunătățirilor, motorul de 3.0 litri, twin-turbo, dezvoltă acum 630 de cai putere. (14.07)
Altceva: " puterea noului propulsor o depaseste pe cea a unitatii originale cu peste 40%, ceea ce incalca normele RAR"
Nu-i asa ca normele RAR sunt absurd de inflexibile?
"pasionatii de Mercedes-Benz din Romania nu pot efectua un asemenea schimb de motor deoarece carburantul folosit difera" - e chiar asa greu sa il alimenteze cu un carburant corespunzator?
normele RAR legate de puterea motorului mi se par o tampenie.
In orice caz interesant engine-swap. Cat despre schimbarea combustibilului nu era o problema, w201 a avut si el motoare turbo diesel dupa cum ati mentionat, ramane insa problema cu puterea. O rezolvarea la aceasta problema ar fi recalibrare ecu la o putere mai mica, facut omologarea, si apoi resoftare la valorile initiale.
Inconcordanta apare la nivelul seriei de sasiu, care arata o masina cu motor pe benzina, iar montajul unui motor diesel este incompatibil din punctul de vedere al celor de la RAR.
Daca nu ma insel, normele s-au schimbat in 2007, pana atunci existand posibilitatea unei asemenea conversii, care era incadrata la Omologari Artizanale, dar restrictia de putere exista in continuare.
Resoftarea nu este o optiune, deoarece RAR ia in considerare puterea declarata de fabrica, nu cea masurata la roti sau la volanta.
Diferenta de masa dintre cele doua modele este provocata si de faptul ca W204 este mai lung si mai lat decat modelul W201.
Sper ca te-am lamurit. :)
Probabil ca punctul de referinta pt aceasta comparatie este versiunea 190D 2.0 diesel aspirat de 75 CP. Ala cu siguranta ia suta in ceva de genul 15-17 sec.
Modelul modificat de nemti in cazul asta, 2.6, are 160 CP si sigur timpul de 0-100 e de sub 10 sec.
Legat de viteza maxima, 2.6 avea top speed de 215. Asa ca diferenta la capitolul asta nu e asa mare cum se anunta in articol. Nu cumva sa spuneti ca prindea 215 cand era nou, pt ca nu e adevarat. Am avut un 190E 2.0 122 CP si prindea cu o usurinta fantastica 180 km/h.
O diferenta mare s-ar nota daca s-ar comparat cu top speed-ul lui 190D 2.0 are era de 160 km/h.
E remarcabil ce-au realizat acesti ingineri, probabil in timpul lor liber. Frumos exercitiu.
Cat despre partea cu resoftat, credeam ca iti si masoara puterea, din moment ce tu oricum aduci modificari asupra motorului pentru a-l face sa se "potriveasca" (poate nu mai incapeau de exemplu cele 2 turbine ;)). In fine, legile la rar sunt oricum jalnice, nici macar nu poti avansa in grad euro (fara spaga bineinteles), ce sa mai zic de pus un motor mai eco...
ia un 190 2.5td si schimbai motoru un service autorizat rar si 100% il omologeaza.....important e sa nu fie mai vechi decat masina !!! si poti sa pui ce motor vreau muschiii tai fie benzina fie diesel sa ai doar factura si vama platita la el .
bafta
Designed to demonstrate the progress diesel technology has made in the past 20 years, the "new" 190 D BlueEFFICIENCY boasts a OM651 common-rail diesel engine with 150 kW (204 hp) and 500 Nm of torque. 0 to 100 km/h comes in 6.2 seconds, which is insanely faster than the 1983 190 D's time of 18.1 seconds.
This huge leap in performance is due (in part) to the OM651's 500 Nm of torque, which is more than twice as potent as the most powerful W 201-series model (the 190 E 2.5-16 Evolution II, built for DTM homologation rules). Another interesting fact is the OM651 engine produces 72 hp more than the OM 601 engine of 1988, while consuming 2.4 liters/100km less.
Compared to the Mercedes 190 D, the C 250 CDIBlueEFFICIENCY is 385 kilograms heavier but boasts more interior space, a longer wheelbase, the latest luxury items, enhanced safety features, and improved aerodynamics.
A fost produs din 1983 pana in 1994. Gresesc oare?