Cu un an în urmă, la Salonul Auto de la Paris, Mercedes a dezvăluit planurile pentru lansarea unei game de mașini electrice sub brandul EQ. Primul dintre ele a fost prezentat atunci sub formă de concept, iar versiunea de serie a SUV-uluielectric va fi lansată pe piață abia în 2019.
Totuși, constructorul german a decis să testeze deja piața și a lansat un program de precomenzi pentru viitorul Mercedes EQ, disponibil pentru moment doar în Norvegia. Cei interesați să precomande viitorul model electric trebuie să plătească un avans de 20.000 de coroane norvegiene, echivalentul a circa 2.100 de euro, însă îi vor primi înapoi dacă se răzgândesc, întrucât Mercedes nu a dezvăluit încă cum va arăta versiunea de serie.
Precomenzile au debutat la sfârșitul săptămânii trecute, însă Mercedes nu a dezvăluit câți potențiali clienți are până acum. Totuși, presa locală susține că numărul total al precomenzilor se apropie deja de 2.000. Programul de precomenzi seamănă izbitor cu cel lansat de Tesla pentru noul Model 3, ale cărui livrări au început la sfârșitul verii.
În varianta de concept, Mercedes EQ este echipat cu două motoare electrice, unul montat pe puntea față, celălalt pe puntea spate, care dezvoltă împreună peste 400 de cai putere, ceea ce îi permite o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde.
Acumulatorul are o capacitate de peste 70 kWh și oferă o autonomie de 500 de kilometri conform standardului NEDC. Toate aceste date vor suferi însă unele ajustări în cadrul versiunii de serie.Via InsideEVs
Si totusi desi producatorii autohtoni au capacitati de productie si experienta net superioare lui Tesla sunt inca foarte in urma cu productia de baterii, care se pare ca este totusi o problema majora. Citeam pe undeva ca la momentul asta este foarte greu sa gasesti litiu pe piata si contractele pentru exploatarile active sunt semnate si au niste clauze de reziliere foarte mari. Ba cica Tesla ar fi investit in niste zacaminte prin diverse colturi ale lumii tocmai ca sa-si asigure materia prima. De aia toti producatorii traditionali anunta masini electrice de prin 2020 incolo.
Dar in final sunt de acord cu Alpine, ei sa le faca si din concurenta lor castigam noi cumparatorii (potentiali).
Eforturile de a gasi alternative la Lithiu sunt convins ca nu sunt putine dar aceste eforturi necesita bani si iarasi bani.
Poate ca incercarea de a nu depinde de niste resurse aflate intr-o tara (china) ce detine monopolul este cheia si lacata afacerilor viitoare. Cu atat mai mult cu cat China mizeaza (n-am mai scris marjeaza ca fac unii apoplexie) pe cresterea propriei productii de electrice implicit a unui consum intern de Lithiu.
Atunci si prin urmare, marii jucatori este posbil (din 2020) sa ofere baterii bazate pe alte pamanturi rare dar mai dese (sic!) prin zone mai frecventabile ori accesibile.
Este, cred, strategia normala cam aceeasi cu insasi aparitia electricelor in defavoarea termicelor mari iubitoare de "lichide" provenite din zone de conflict militar ori politic.
Mai bine pământuri cunoscute, maro, cu moţ.
Este un curent din ele...
pamanturile sunt...moi
(din folclorul popular)
Uite ca si MB face la fel.