Megane GT, gata de atac

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 03.10.2006
Al doilea model din gama Renault care primeste “porecla” GT este Megane, care propune, pe langa schimbarile estetice, doua motoare superperformante.

Asa cum se stia deja de ceva vreme, Renault va dezvolta o intreaga gama individualizata de acronimul GT, al carei prim membru este Laguna GT, model echipat cu un motor diesel de 2.0 litri si 175 de cai putere. De fapt, sigla GT prezenta sub numele modelului este garantia luxului si a sportivitatii, reprezentand un nivel peste gama RS.

Ei bine, Megane este urmatorul model al familiei Renault care face cunostinta cu nervii sportivi ai inginerilor francezi. Megane GT va dispune de doua propulsoare, la alegere: un 2.0 T de 165 de cai/5000 rpm si 270 Nm/3250 rpm si dieselul de 2.0 litri de 150 CP/4000 rpm si 340 Nm/2000 rpm. Performantele nu intarzie sa apara: echipat cu motorul pe benzina, Megane GT ajunge de la 0 la 100 km/h in 8.3 secunde iar daca are dieselul sub capota ne putem astepta la un consum de doar 5.4 litri/100 km.

Va putea fi comandat atat in versiune cu trei cat si cu cinci usi si va intra in showroom-urile Renault din Europa la finalul acestui an. Printre schimbarile tehnice in raport cu versiunea de serie se numara micsorarea garzii la sol pentru a determina coborarea centrului de greutate, schimbarea parametrilor sistemului de directie asistat electronic si reglarea corectorului electronic a traiectoriei in cazul sistemului ESP, toate acestea avand ca scop, spun cei de la Renault, o masina confortabila atat in oras cat si pe autostrada.

Din punct de vedere estetic, Megane GT primeste un nou spoiler cu elemente cromate ale grilei, jante din alumniu de 17 inch, o nuanta specifica pentru caroserie, “dark metallic” si doua tevi de esapament cromate si amplasate central. La interior facem cunostinta cu pedalierul din aluminiu, volanul imbracat in piele si marcat cu sigla GT. Amintim si tapiteria din piele disponibila ca optiune suplimentara.

Megane GT a fost lansat la Salonul Auto de la Paris si va fi produs in uzina Renault din Palencia, Spania. Urmatoarele versiuni GT ale francezilor vor fi reprezentate de declinarile sportiv-elegante ale viitorului Twingo (care va avea dreptul la “mana forte” a unui 1.2 16v Turbo de 100 de cai), ale viitorului Laguna si nu in ultimul rand ale lui Koleos.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru