Industria auto europeană se confruntă începând din 2017 cu o creștere ușoară a emisiilor medii de dioxid de carbon, în ciuda eforturilor de a promova achiziționarea mașinilor electrice.
Datele provizorii publicate de Agenția Europeană de Mediu (EEA) pentru 2019 arată o nouă creștere ușoară, în contextul în care emisiile medii au fost de 122.4 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Valoarea este sub pragul de 130 de grame stabilit pentru 2019, însă mult peste obiectivul Uniunii Europene de a ajunge la o medie de numai 95 grame începând din acest an.
EEA scoate în evidență că emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor diesel sunt acum aproape similare cu cele ale mașinilor cu motoare pe benzină: 127 grame, comparativ cu 127.6 grame. De altfel, aceasta este cea mai mică diferență între emisiile motoare diesel și pe benzină de la începerea monitorizărilor de către EEA.
Agenția Europeană menționează două cauze majore pentru care emisiile de dioxid de carbon sunt în creștere: 38% dintre mașinile vândute în Europa în 2019 au fost SUV-uri, iar acestea au avut emisii medii de 134 de grame, comparativ cu emisiile medii de 123 de grame înregistrate de celelalte segmente.
De asemenea, masa noilor modele a crescut cu circa 30 de kilograme în 2019 comparativ cu 2018 în toate segmentele de pe piață, atât pentru diesel, cât și pentru benzină, ceea ce a condus la o creștere a emisiilor.
Pe de altă parte, o altă explicație pentru creșterea emisiilor medii este că oferta de modele diesel a scăzut semnificativ în Europa anul trecut, în special în cazul modelelor de oraș, subcompacte și compacte.
Unul dintre avantajele motoarelor diesel în aceste segmente era reprezentat de nivelul scăzut de emisii, astfel că inevitabil emisiile medii au crescut după înlocuirea cu motoare pe benzină. De altfel, EEA menționează că 59% dintre mașinile vândute anul trecut în Europa aveau motoare pe benzină și numai 31% motoare diesel.
Datele publicate de EEA sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă datele din Marea Britanie, Islanda și Norvegia.
Rezultatele sunt foarte asemănătoare cu cele furnizate în luna martie de compania de analiză Jato Dynamics pe baza datelor din 23 de țări europene. Studiul respectiv menționa că mașinile vândute în România au avut în 2019 emisii de 124 grame, în timp ce Dacia înregistra o medie de 125.6 grame.
Constructorii ofera hibride si avalansa de electricele este in program, dar acestea reprezinta cateva procente, se dau bani pentru stimulare, se pare ca nu este de ajuns, deci cum se vor atinge tintele de emisii, deloc realiste ? Pur si simu nu se poate in cativa ani, cum vor unii politicieni.
Daca toti burtosii si-ar vinde suv-ul diesel si ar cumpara masini electrice...
Idee pentru producatorii auto:
Puneti mana de la mana si faceti cadou cate o Tesla la "Mparatii cocalarilor": Florin Salam, Vali Vijelie, Piticu Minune etc
Adica s-au facut teste in conditii reale, sau s-a luat de buna valoarea declarata de producatori pentru toate masinile.
Ia sa ne gandim si asa: BMW, VW si Mercedes sunt amendate si extra amendate pentru masluirea datelor reale (adica au declarat ceva pe hartie, dar in realitate, berlinele lor polueaza in draci, in timp ce unii pe aici trambiteaza sus si tare ca: hua SUV-urile).
Bai baieti, dar cand BMW si Audi scot X5 M si Q7 RS, cu imputeniile lor de motoare "curate", va plac si le luati aparearea, asta-i???
Ia sa dam citire la urmatoarele:
https://www.profit.ro/cautare?q=BMW+amenda
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/comisia-europeana-ar-putea-amenda-bmw-daimler-si-volkswagen-din-cauza-emisiilor-motoarelor-diesel-18926434
https://www.profit.ro/must-read/coreea-de-sud-a-blocat-vanzarea-a-10-modele-ale-nissan-bmw-si-porsche-din-cauza-emisiilor-16461698
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/autoritatile-elvetiene-au-amendat-bmw-cu-156-milioane-de-franci-pentru-practici-anticoncurentiale-14474395
Deci cand formezi un cartel ca sa minti si sa furi, iar mai apoi ai si tupeul sa strigi ca unii polueaza, asta e... Romania!!!!
Banuiesc ca tot aia cu SUV-urile sunt de vina si pentru ca isi scot cocalarii DPF si ca isi tuneaza masinile ca sa scoata mai multi CAI (si automat mai multa putoare pe tevile de esapament)
Deci hai sa fim seriosi, sa ne uitam putintel cum trateaza germanii problema, cu accent pe sportivitate, apoi sa dam vina pe SUV.
Daca compar un Lexus NX, RX cu orice caruta sh germana, cred ca ne lamurim imediat.
Dar Lexus pute la romani, ca nu e masina germana si nu face suta in 3,8 secunde ca un X5 M.
Deci lasati gargara baieti si strangeti bani de amenzi:)
https://m.automarket.ro/stiri/bmw-a-publicat-primul-clip-video-cu-prototipul-viitorului-m3-nemtii-ofera-detalii-din-timpul-testelor-98749.html
https://m.automarket.ro/stiri/abt-a-pregatit-pachete-de-performanta-pentru-audi-a6-allroad-versiune-pe-benzina-cu-408-cp-si-variante-diesel-cu-pana-la-384-cp-98745.html
https://m.automarket.ro/stiri/bmw-ar-putea-lansa-m5-cs-sedanul-de-performanta-va-livra-circa-650-de-cai-putere-98681.html
https://m.automarket.ro/stiri/editie-speciala-pentru-gama-bmw-seria-8-nemtii-lanseaza-golden-thunder-edition-cu-elemente-aurii-de-caroserie-98673.html
https://m.automarket.ro/stiri/noile-bmw-x5-m-si-x6-m-au-ajuns-in-romania-suv-urile-de-performanta-au-preturi-incepand-de-la-peste-125000-de-euro-98623.html
https://m.automarket.ro/stiri/viitorul-mercedes-benz-clasa-s-va-fi-prezentat-in-luna-septembrie-motorul-v12-va-fi-pastrat-in-gama-98621.html
https://m.automarket.ro/stiri/mercedes-a-prezentat-amg-e63-sedan-si-amg-e63-t-modell-facelift-noutati-estetice-sistem-de-infotainment-mbux-si-suspensie-modificata-98605.html
https://m.automarket.ro/stiri/video-viitorul-porsche-911-gt3-spionat-pe-nurburgring-noua-versiune-va-livra-pana-la-550-cp-98785.html
Cand "elita" progresista de la Brusel se zbate de mama focului cu reglementari care mai de care mai absurde si rezultatele sunt pe dos.
Si cum marea majoritate a soferilor se declara eco si grijulii cu natura, in timp ce isi iau masini si mai mari si mai ineficiente.
Printre astia mai apare cate un aiurit sa ne zica ce faina e coaja lexus. Total pe dinafara.
Datorita unora ca voi cresc emisiile.
Mai lasati germanii sa isi plateasca amenzile si sa caseze masinile.
Daca voi le importati si tineti toate tigaile pe strazi, cum sa iasa tinta de emisii dorita? :))
Puteti incerca ceva si mai fain: puneti un furtun si evacuati gazele de esapament in interiorul masinii voastre cu geamurile inchise. Poate atunci discutam altfel.
Stie lumea ca Lexus e coaja si Toyota...https://m.automarket.ro/stiri/toyota-ramane-cel-mai-valoros-brand-auto-din-lume-tesla-singurul-brand-auto-din-top-10-cu-o-valoare-in-crestere-98809.html
A inceput sa dea de greu mafiuta germana??? Mai stiu cate amenzi au de platit??? :)))
1) scăderea diesel vs benzină
2) creşterea vânzărilor SUV
Da, diesel e mai bun la CO2 faţă de benzină (dar amândouă dezastruoase faţă de full electrică) dar din păcate diesel are noxe imense de NOx
Acum înafară de diesel noi, de la producători care nu au maimuţa şi au şi ad blue sunt relativ OK şi chiar cu impact mai bun decât benzina
SUV vs non SUV - de la acelaşi producător Hyundai Tucson vs Elantra, Renault Koleos vs Megane, sunt mai grele SUV ăsta este adevărul
Soluţia minim decentă ar fi fost PHEV Benzină sau PHEV motorină, până la soluţia finală full electrică BEV.
Alte soluţii care lipsesc cu desăvârşire PHEV GPL pentru centru şi nordul Europei (ierni cu temperaturi negative) şi PHEV CNG pentru sudul Europei (ierni cu temperaturi pozitive) !!!
Dar producătorii auto europeni sunt foarte vai de capul lor, numai dar numai la profit le este gândul, pentru că soluţii există.
Clientii cumpara SUV uri din ce in ce mai mult, cine este de vina ? Daca nu s-ar mai cumpara, producatorii nu le-ar mai construi, Valvaul tau nu are SUV uri ?
Valva are SUV-uri: cele mai vandute modele sunt chiar XC60, XC40 si XC90, dar sunt convins ca oricare din modele astea emit mai putin decat coaja ta invechita.
Cand facem un test??? Da la un atelier cinstit,nu la service BMW mincinos:) Te tine?
Cocalarii sunt internationali, nu va faceti griji.
Oare condusul agresiv (accelerari si franari bruste) are vreo influenta asupra emisiilor???? Cu siguranta,dar ce sa explici la cei cu minte putina???
Linisteste-te ca ti s-a urcat propaganda progresista la cap si o sa incepi si tu sa darami statui ca aia in America.
Appendix pentru creduli: Am avut si Lexus si sa stii ca e mai slaba decat celelalte.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/macel-la-itp-statii-inchise-si-inspectori-auto-suspendati-dupa-dezvaluirile-bihoreanului-privind-itp-ul-paralel-153319.html
Exemple de Audi, Mercedes, .... Etc.
Apropos, cam cate VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, BMW, Mercedes stiti ca au fost resoftate in Romania, ca sa corespunda normelor???
Ia sa vedem ce zice presa:
https://www.capital.ro/indolenta-doar-o-treime-dintre-posesorii-romani-ai-masinilor-impl-1.html
Pai normal ca indolenta, ca romanul cand vine vorba sa apere marlania si prostia, da imediat cu manutele rosii, nu-i convine.
Inghiti particule fine de la Bluemotion fraierilor: voi, copii vostri, neamurile voastre si dupa asta cand ajung cu cancer la plamani, mai dati si bani la doctori sa va scape...ca de, prostia se plateste...
https://m.automarket.ro/stiri/daimler-confirma-un-recall-de-170000-de-masini-diesel-pre-2015-din-cauza-probemelor-la-nivelul-emisiilor-98531.html
Cica si Mercedes face recall pentru Diesel, aceeasi perioada ca VW (-2014), Mai sa fie ce coincidenta:))
Stati linistiti, nu face si in Romania. Doar in tarile evoluate. La Romani ajung gunoaiele la reciclat si rebuturile germane, ca trebuie si ei sa scape de ele si daca nu in Romania, Bulgaria, Polonia, credeti ca le iau norvegienii, olandezii sau elvetienii??? Noooo, aia sunt prea fraieri si saraci:))
Se anunta un 2020 foarte bun, cica virusul asta afecteaza in special persoanele cu plamanii bolnavi, deci luati multe diesel ca ajuta la curatat...de pe fata pamantului.
Da, Lexus are potenţial enorm dar nu ştiu, sunt câteva minusuri mici dar parcă multe. Ehhhh japonezii ăştia.
PS vă recomand o PHEV dar ceva de calitate un BMW sau un Mercedes.
O să vă placă. Sau una full EV, un Mercedes EQC de ce nu, aşa de amorul propriu.