McLaren a creat modelul unicat X-1 pentru un colecționar anonim. Acest automobil special folosește ca bază supercarul McLaren MP4-12C și a fost prezentat publicului pentru prima și unica dată în cadrul Concursului de Eleganță de la Pebble Beach. De la prima discuție dintre colecționar și Ron Dennis, șeful McLaren, a durat trei ani pentru ca McLaren X-1 să devină realitate.
Acest exemplar unic a fost comandat de un entuziast anonim, împătimit colecționar de automobile. Colecţia sa conţine deja automobile ca McLaren MP4-12C, McLaren F1 sau Mercedes-Benz SLR. După ce Ron Dennis a aprobat proeictul, acest a căzut în sarcina McLaren Special Operations. Șeful diviziei, Paul Mackenzie, și designerul șef Frank Stephenson s-au întâlnit apoi cu clientul pentru a pune la punct linia finală de design. McLaren X-1 are linii inspirate de automobile clasice ca Citroen SM, Mercedes-Benz 540K sau Facel Vega, dar a fost inspirat și de arhitectura muzeului Guggenheim sau de formele unui pian.
Designul a fost creat apoi de tânărul student Hong Yeo, câștigătorul unui concurs de design intern la McLaren. Pentru ca X-1 să devină realitate a trebuit să treacă 18 luni, acest timp fiind dedicat construcţiei şi primirii tuturor omologărilor necesare. X-1 a trecut apoi prin testări de viteză și în în tunelul aerodinamic pentru a fi perfect utilizabil pe orice drum.McLaren X-1 folosește platforma tehnică și motorul V8 biturbo de la supercarul McLaren MP4-12C. Caroseria este construită din fibră de carbon, unele elemente fiind create special pentru acest automobil. Farurile și jantele folosite sunt și ele unicat. Un element aparte al acestui model este roata din spate acoperită: elementele de caroserie se ridică pentru a da acces la roțile din spate.
McLaren Special Operations este divizia McLaren pentru personalizarea automobilelor comandate. Această divizie poate efectua de la simple personalizări până la automobile unice complete, precum acest X-1.
Via McLaren
Comentarii (1)