În 2013, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, britanicii de la McLaren prezentau o mașină care avea să atragă toate privirile și să uimească întreaga lume cu performanțele sale.
Este vorba despre hypercar-ul P1 care, împreună, cu Ferrari LaFerrari și Porsche 918 Spyder a format așa numita "Sfantă Treime a Hypercar-urilor".
În perioada de dezvoltare, prototipurile au parcurs peste 620.000 de kilometri. Inginerii nu au lăsat nimic la voia întâmplării, mai ales că P1 încorpora sisteme sofisticate și materiale de ultimă generație pentru a fi cât mai rapid pe șosea și pe circuit.
Pe lângă sistemul de propulsie hibrid, care dezvolta în total 916 cai putere, McLaren P1 era echipat cu sistem DRS (la fel ca mașinile de Formula 1), avea panouri de caroserie din fibră de carbon, monococă din carbon și o masă proprie de 1.395 de kilograme.
Toate acestea îi permiteau hypercar-ului britanic să atingă 100 de km/h în doar 2.8 secunde, repriza 0 - 200 de km/h dura 6.8 secunde, iar 0 - 300 de km/h 16.5 secunde.
Viteza maximă era de 350 km/h.Producția a fost limitată la doar 375 de exemplare. Fiecare urma să fie asamblat manual, de o echipă formată din 82 de ingineri. Asamblarea unei singure mașini dura 17 zile.
Primul McLaren P1 a fost finalizat în septembrie 2013, iar ultimul în decembrie 2015.
via McLaren
Comentarii (1)