După o serie lungă de imagini teaser, McLaren și-a luat inima în dinți și ne-a arătat al doilea model electrificat din istoria sa, după hypercar-ul P1, lansat în 2012. Astăzi vedem pentru prima dată noul Mclaren Artura, o propunere hibridă mult mai rezonabilă decât P1, care costa aproape un milion de euro.
SPRINT DE LA 0 la 300 DE KM/H
Artura beneficiază de un motor V6 de 3.0 litri, care produce un total de 577 de cai putere și un cuplu motor de 584 Nm. Puțin, nu-i așa? Ei bine, în ecuație intră și motorul electric, care plusează cu încă 94 de cai putere și este găzduit de tunelul transmisiei. Cele două agregate își dau mâna pentru a oferi un total de 671 de cai putere și un cuplu motor de 804 Nm. Așa mai merge!
Cu o masă totală de 1498 de kilograme, Artura promite un raport de 488 de cai putere/tonă. Cu asemnea resurse, McLaren Artura poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3 secunde. Sprintul de la 0 la 200 de km/h se face în 8.3 secunde, iar de la 0 la 300 de km/h totul se întâmplă în 21.5 secunde.
Viteza maximă poate fi și ea impresionantă, dar este limitată la 330 de km/h.CEL MAI EFICIENT MCLAREN DIN ISTORIE
În ciuda acestor performanțe demne de segmentul supercarurilor, McLaren Artura este și cel mai eficient McLaren din istorie, cu un consum mediu de 5.6 litri/100 de kilometri. Asta și pentru că bateria de 7.4 kWh, cu cinci module litiu-ion, poate garanta o autonomie pur electrică de 30 de kilometri, fix ca bătrânul P1. Încărcarea sa de la 0 la 80% ar urma să se facă în două ore și jumătate.
Noul McLaren Artura este primul model al mărcii care folosește noua arhitectură MCLA, abrevierea de la McLaren Carbon Lightweight Architecture. Aceasta are la bază mult aluminiu și fibră de carbon pentru a reduce masa totală și pentru a permite astfel adăugarea unor componente electrice, cum sunt motorul și bateria. Pe Artura, acestea cântăresc 130 de kilograme.
MULTE SISTEME DE ASISTENȚĂ
Platforma ne aduce și o pleiadă de sisteme de asistență, unele în premieră pe un McLaren. Acum există pilot automat adaptiv, păstrarea benzii de mers, asistent pentru faza lungă, recunoașterea semnelor de circulație și update-uri „over the air”.
Interiorul primește și el o îmbunătățire tehnologică, pentru că există acum un nou sistem multimedia, cu Apple CarPlay și Android Auto, dar și un nou sistem de telemetrie, care poate oferi o funcție denumită Control Variabil al Driftului, disponibilă doar pe circuit. Scaunele sunt noi, cu o carcasă din fibră de carbon și cu mai multe posibilități de reglare.
Standard este disponibilă și o funcție de ridicare a punții față, pentru a trece mai ușor peste denivelări sau limitatoare de viteză.PREȚURI
McLaren a anunțat că noul Artura ar urma să aibă un preț de pronrie de 225.000 de dolari pe piața din Statele Unite, echivalentul a 186.000 de euro. Însă există trei niveluri de echipare, Performance, TechLux și Vision, care vor face ca valoarea de achiziție să sară cu mult peste pragul de 200.000 de euro.
@Bogdan, nu prea inteleg fraza asta: "Sprintul...de la 0 la 300 de km/h totul se întâmplă în 300 de km/h." :)
is doar 21 de secunde si 5 zecimi de secunda pana ispraveste acest model McLaren sa ajunga sa parcurga 83,33 metri/secunda in accelerare continua de la plecarea de pe loc, evident atunci cand functia LC ii activata