McLaren a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Speedtail. Considerat succesorul legendarului McLaren F1, noul hypercar dezvoltat de producătorul britanic face parte din gama Ultimate Series și are un preț de pornire de aproape 2 milioane de euro fără taxe.
Doar 106 exemplare McLaren Speedtail vor fi produse, iar conform reprezentanților constructorului britanic, toate acestea au fost deja rezervate.
McLaren spune că noul Speedtail folosește un sistem hibrid de propulsie format dintr-un motor electric și un motor pe benzină. Britanicii nu vin cu detalii despre cele două unități, însă aceștia au declarat că puterea totală a sistemului hibrid ajunge la 1.050 de cai putere.
Accelerația de la 0 la 300 km/h are loc în 12.8 secunde, cu 3.7 secunde mai rapid comparativ cu McLaren P1. În plus, Speedtail devine cel mai rapid McLaren de serie de până acum: viteza maximă anunțată de britanici este de 403 km/h.
Dacă Bugatti Chiron mizează pe putere brută pentru a oferi acele performanțe impresionante, Speedtail pune accent și pe aerodinamică.
McLaren nu a specificat coeficientul aerodinamic al noului hypercar, însă a ținut să precizeze că există o serie de elemente de caroserie active care joacă un rol important atât pe liniile drepte, cât și în viraje.Pentru a trece de cei 400 km/h, McLaren a pregătit modul de rulare Velocity. Acesta micșorează garda la sol cu 35 de mm, în timp ce camerele video care țin locul oglinzilor laterale se "pliază". Totodată, britanicii spun că anvelopele lui Speedtail au fost dezvoltate special și sunt semnate de Pirelli.
Interiorul lui McLaren Speedtail are o configurație de 1+2 locuri, iar bordul integrează trei ecrane de mari dimensiuni (instrumentarul digital de bord este poziționat central). De asemea, McLaren a pregătit și două ecrane mai mici pe suprafața cărora sunt proiectate imaginile preluate de camerele video care țin locul oglinzilor laterale. Ca totul să fie și mai special, britanicii au montat pe plafon comenzile transmisiei.
Conform oficialilor McLaren, primele livrări vor fi făcute începând cu anul 2020.
impresionanta, nu ma asteptam sa are asa...
@ cornel: nu cred ca poate rula cu 403, in cel mai fericit caz poate atinge viteza respectiva, dar nu poate rula asa o perioada de timp.
Un sfert de veac pentru 12 km/h in plus ! (391 km/h -Andy Wallace)
Pur subiectiv ,designul primei generatii F1 este considerabil mai dezirabil pentru o hyper-sportiva iar propulsorul V12 normal aspirat reprezinta un reper chiar si in prezent.
Pretul ultimei generatii ,cat se poate de tolerabil in zilele noastre ,(pentru un *proiectil* fabricat intr-o suta de unitati :-)) departe totusi de a mai produce stupoarea si inevitabilele tahicardii :) generate de milionu' de dolari de la inceputul anilor 90 .