McLaren a publicat primele imagini și detalii referitoare la Elva. Cel mai nou hypercar din gama Ultimate Series poartă numele celebrului model de competiții care a impresionat publicul larg în anii '60.
Noul hypercar pregătit de constructorul britanic nu are plafon, geamuri laterale sau parbriz (acesta din urmă va fi disponibil opțional) și promite să ofere performanțe de top atât pe drumurile publice, cât și pe circuit. McLaren anunță că noul Elva este primul model din lume care integrează un sistem activ pentru direcționarea aerului peste habitaclu.
În același timp, reprezentanții Mclaren anunță că noul Elva este cel mai ușor model dezvoltat până acum de producătorul britanic, însă nu oferă și o valoare cu privire la masa totală.
McLaren Elva este echipat cu motorul V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 815 cai putere, cu 15 CP mai mult comparativ cu versiunea disponibilă pe McLaren Senna. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în mai puțin de 3 secunde, iar sprintul de la 0 la 200 km/h se desfășoară în 6.7 secunde (cu 0.1 secunde mai rapid raportat la performanțele lui Senna).
Conform reprezentanților McLaren, noul Elva va fi produs în doar 399 de unități, iar prețul de pornire va fi de peste 1.66 milioane de euro.
Ceva mai serios vorbind, apreciez orice concept-car cu şanse (deşi minime) de a fi văzut şi pe şosele.
Oricum, tableta aia manglită parcă de pe un Clio-4 sau volanul cam Hyundai-style nu prea rimează cu preţul astronomic.
Exteriorul e mai reuşit-original, chiar dacă farurile cu "cearcăne" tip Taycan îl confirmă cumva pe Darwin.
Mai clar: nici designerii nu-s scutiţi de maimuţăreli. :-)