Noul supercar din Woking a debutat astazi pe piata in cadrul unei ceremonii fastuoase organizata la sediul constructorului britanic de supercar-uri.
Englezii de la McLaren Automotive s-au lansat oficial pe piata auto ca un producator independent si au prezentat primul lor produs dezvoltat integral in propriile ateliere. Seful McLaren Automotive, Ron Dennis, a prezentat noul MP4-12C in fata audientei in cinstea echipei de Formula 1 cu acelasi nume, care a castigat 25% din toate cursele care au avut loc in aceasta competitie. Totodata, englezii sunt primii care au creat un monopost de Formula 1 cu un sasiu din fibra de carbon.
Supercar-ul britanic are o masa de 1.300 de kilograme, cu 300 de kilograme mai mult decat McLaren F1. Modelul este echipat cu un V8 cu injectie directa care dezvolta 600 CP si un cuplu motor de 600 Nm, iar 500 Nm dintre acestia sunt oferiti intre 2.000 rpm si 8.000 rotatii pe minut. Motorul si transmisia acestui model sunt dezvoltate de cei de la McLaren fara ajutor din exterior, iar acest lucru i-a ajutat sa realizeze cea mai eficienta masina din clasa sa. Cuplul motor ridicat si plaja pe care este disponibil acesta i-au ajutat pe englezi sa ofere un sprint de la 0 la 200 km/h in mai putin de 10 secunde. In acelasi timp, modelul emite mai putin de 300 de grame de CO2 per kilometru.
Pretul orientativ al unui exemplar McLaren MP4-12C va fi de 180.000 de euro, ceea ce inseamna ca noul superar din Woking este situat exact la acelasi nivel de pret cu rivalii sai din Maranello si Sant'Agata.
Englezii vor construi 1.000 de exemplare ale acestui model pe an.
Via | Autoblog
Debea astept testele comparative , sa o vedem alaturi de "greii pur-sange"
Asta de unde ati mai scos-o ? Ca pe autoblog vad ca scrie cu totul altceva:
"McLaren intends to deliver over 1,000 cars in 2011 alone and then grow that number as more models are added to the lineup."
Deci ei spun ca mclaren intentioneaza sa construiasca 1000 de masini PE AN, nicidecum ca e vorba de o serie limitata.
1) Nu se poate bate cu masini gen ZondaF, CCX, sau Apollo
2) Este o masina de serie, desi baietii de la automarket anunta doar 1000 de modele, tin sa-i dau dreptate lui bambam (o sa dezvolt mai tarziu)
3) F1 era masina suprema pt circuit si era suprematia in materie de mecania auto. Acest MP4-12C este o masina ce foloseste foarte multa electronica.
4) Aceasta masina iti ofera "luxul" a doua locuri adevarate, nu ca la F1, iti ofera Navi, MMI si afisaje electronice in bord
5) Si cel mai important, este de 10 ori mai ieftina decat un F1
Concluzie: Masina se bate cu 458 si Gallardo, iar cel putin din cifre pare superioara. Asta o spun desi am o slabiciune pt 458
Spuneam ca o sa dezvolt ideea celor "doar 1000" de modele. Chiar vroiam sa comentez pe tema asta. Era complet absurd din moment ce masina este facuta de la 0 si s-a cheltuit enorm cu dezvoltarea ei, dupa care sa o vinzi in serie limitata cu profit de (20% pe bucata sa zicem, ajungi undeva la 36 de milioane Euro profit pe intreaga productie) asta nu cred ca acopera nici pe departe dezvoltarea. Si aici vorbim de un constructor care nu are alta sursa de venit, in afara de colaborarile cu Mercedes, si care trebuie sa mai acopere si bugetul din F1, nu este un colos gen VW, sau Toyota care isi permit sa vand Veyron si LF-A pe pierdere.
Deci cele 1000 de modele sunt productia pe un an, cum bine spune bambam.