McLaren se pregătește de o nouă pagină importantă în istoria sa destul de scurtă ca producător de supercaruri exotice. Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, englezi vor lansa un înlocuitor al actualului 650S.
Modelul este recunoscut după numele de cod P14 și va readuce în gama McLaren ușile cu deschidere verticală, fixate cu balamale la nivelul acoperișului.
Acest concept de acces în interior, similar cu cel folosit de legendarul McLaren F1, este posibil datorită noii structuri de tip monococă, dezvăluit astăzi. Acesta se va numi Monocage II și va folosi în loc de plafon o structură sub forma literei T, pe care vor fi fixate balamalele ușilor. Noua structură oferă o intrare în mașină ceva mai generoasă și praguri mai coborâte pentru a ușura accesul.
Grație folosirii fibrei de carbon, urmașul lui 650S va cântări numai 1283 de kilograme, adică cu 200 de kilograme mai puțin decât orice rival. McLaren vrea să sublinieze că modelul va fi mai ușor decât Ferrari 488 GTB.
Potrivit oficialilor McLaren, noua arhitectură Monocage II oferă și un centru de greutate mai coborât, contribuind astfel la îmbunătățirea ținutei de drum pentru toate modelele care se vor naște în familia Super Series, adică cea de care aparține 650S.Este pentru prima dată când McLaren oferă un urmaș unuia dintre modelele sale, prin urmare, înlocuitorul lui 650S trebuie să impresioneze. Și o va face, întrucât puterea totală a motorului V8 va depăși cei 650 de cai putere care au dat numele modelului actual. Împreună cu masa redusă, performanțele vor fi cu adevărat spectaculoase.
În ceea ce privește designul, Monocage II va fi îmbrăcat de o caroserie cu linii mult mai îndrăznețe chiar și decât cele ale hypercarului McLaren P1. LED.
Cel puțin așa susținea Frank Stephenson, directorul de design McLaren. Noul aspect frontal va fi dominat de blocuri optice mici, echipate cu lumini fullÎnlocuitorul lui McLaren 650S va fi primul dintr-o serie de 15 modele McLaren promise până în anul 2022.
via autocar
Comentarii (0)