Pentru cei mai puțin familiarizați cu industria auto și cu mișcările din interiorul ei, vă reamintim că în urmă cu doi ani, Sergio Marchionne, actualul președinte al Grupului Fiat-Chrysler, îl forța pe Luca di Montezemolo, președintele Ferrari, să părăsească brandul italian.
Unul dintre motive avea legătură cu nivelul producției anuale Ferrari: Montezemolo dorea ca el să fie plafonat la 7000 de unități pe an pentru a păstra exclusivitatea brandului, Marchionne își dorea să sară de pragul de 10.000 de unități pentru a se autosusține financiar, dar și pentru a stimula celelalte branduri de sub cupola FCA.
Odată ce Montezemolo a fost exclus din conducerea Ferrari, Sergio Marchionne a avut drum liber către ținta de 10.000 de unități pe an. Ea este tot mai aproape, având în vedere că anul acesta Ferrari s-a angajat să producă 8000 de mașini. Până în 2019, numărul unităților livrate anual va ajunge la 9000.
Același Marchionne declara recent că tehnologia hibridă va ajuta brandul să treacă de 10.000 de unități vândute pe an. ”Toate modelele vândute după anul 2019 vor avea elemente hibride. Iar asta va ajuta la depășirea pragului anual, care este constrâns în acest moment și de normele de poluare. Deși nu doresc să fac vreo promisiune în acest sens și nici nu vreau să fixez ținte clare, sunt de părere să în anul 2025 vom depăși pragul de 10.000 de mașini produse pe an,” a declarat Marchionne.Tot Marchionne susține că brandul se va adresa unui public mult mai larg prin introducerea unor modele care nu pun așa mult accent pe capacitățile motoarelor și performanțe. Un exemplu recent este noul Ferrari GTC4 Lusso T, prezentat la Salonul Auto de la Paris în această toamnă și gândit pentru a fi condus zi de zi.
Comentarii (0)