După ce și-au făcut apariția în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în versiunile de echipare americane, noile Mazda6 și Mazda CX-5 facelift se pregătesc și pentru debarcarea în Europa.
Modelele japonezilor vor fi prezentate cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, programat în luna martie, unde publicul va avea ocazia să vadă pe viu modificările estetice discrete și noile tehnologii de siguranță.
Noi tehnologii de siguranță
Noile Mazda6 și Mazda CX-5 sunt primele modele ale constructorului japonez echipate cu tehnologia Adaptive LED Headlights, un sistem autonom de iluminare, cu patru LED-uri independente pentru fiecare far. LED-urile pot să se ajusteze în timp real pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic, asigurând în același timp și o iluminare optimă.
Tot pe lista sistemelor de siguranță se află sistemul de monitorizare a unghiului mort, care lucrează împreună cu noul Rear Cross Traffic Alert, gândit pentru a avertiza șoferul de vehiculele care se apropie atunci când acesta iese cu spatele dintr-un loc de parcare îngust. Nu putea lipsi nici tehnologia de avertizare a depășirii benzii de mers, care vine și alături de o funcție de ajustare automată a direcției. Tot o premieră este și sistemul care monitorizează starea de concentrare a șoferului. Lista este completată de frânarea automată de urgență și de pilotul automat adaptiv.
Primele modele Mazda cu frână de mână electronică
Noutăți și în ceea ce privește echiparea tehnologică a celor două modele. O serie de elemente ergonomice întâlnite la Mazda3 debutează și aici, alături de noua generație a sistemului multimedia Human-Machine Interface. Acesta include conectivitate pentru telefoanele mobile, un ecran de 7 inch și, în cazul lui Mazda6, un sistem head-up display, care proiectează informațiile pe parbriz.
Tot noutate absolută pentru un model Mazda, facelifturile așteptate la Geneva sunt primele care adoptă o frână de mână electronică în defavoarea uneia manuale.
Tracțiune integrală și un nou motor pe benzină
Sub capotă, constructorul japonez promite aceleași motorizări pentru Mazda6, dar introduce o nă generație de tracțiune integrală pe versiunea SkyActiv-D de 2.2 litri.
Folosit deja pe CX-5, sistemul de tracțiune integrală este primul din lume care utilizează un senzor de detectare a alunecării pentru roțile de pe axa frontală.De cealaltă parte, gama lui Mazda CX-5 se îmbogățește cu prezența noului propulsor pe benzină SkyActiv-G de 2.5 litri, asistat de un sistem de regenerare a forței de frânare și de un start-stop. Nu va lipsi nici funcția Drive Selection, care permite selectarea mai multor moduri de răspuns.
Tot la capitolul modificări mecanice intră și suspensia revizuită și nivelul de confort mai ridicat și izolarea fonică superioară.
sa vedem preturile acum. sper s apice undeva intre skoda si passat, mai aproape de skoda :D