Mazda6 și Mazda CX-5 facelift: interior nou, mai multe sisteme de siguranță și tracțiune integrală

de Bogdan Mirică
Marti, 16.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda6 și Mazda CX-5 vor primi o serie de modificări importante cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, desfășurat în martie 2015. Ambele modele vor beneficia de o listă lungă de sisteme de siguranță, dar și de motorizări noi.

După ce și-au făcut apariția în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, în versiunile de echipare americane, noile Mazda6 și Mazda CX-5 facelift se pregătesc și pentru debarcarea în Europa.

Modelele japonezilor vor fi prezentate cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, programat în luna martie, unde publicul va avea ocazia să vadă pe viu modificările estetice discrete și noile tehnologii de siguranță.

Noi tehnologii de siguranță

Noile Mazda6 și Mazda CX-5 sunt primele modele ale constructorului japonez echipate cu tehnologia Adaptive LED Headlights, un sistem autonom de iluminare, cu patru LED-uri independente pentru fiecare far. LED-urile pot să se ajusteze în timp real pentru a nu-i orbi pe ceilalți participanți la trafic, asigurând în același timp și o iluminare optimă.

Tot pe lista sistemelor de siguranță se află sistemul de monitorizare a unghiului mort, care lucrează împreună cu noul Rear Cross Traffic Alert, gândit pentru a avertiza șoferul de vehiculele care se apropie atunci când acesta iese cu spatele dintr-un loc de parcare îngust.

Nu putea lipsi nici tehnologia de avertizare a depășirii benzii de mers, care vine și alături de o funcție de ajustare automată a direcției. Tot o premieră este și sistemul care monitorizează starea de concentrare a șoferului. Lista este completată de frânarea automată de urgență și de pilotul automat adaptiv.

Primele modele Mazda cu frână de mână electronică

Noutăți și în ceea ce privește echiparea tehnologică a celor două modele. O serie de elemente ergonomice întâlnite la Mazda3 debutează și aici, alături de noua generație a sistemului multimedia Human-Machine Interface. Acesta include conectivitate pentru telefoanele mobile, un ecran de 7 inch și, în cazul lui Mazda6, un sistem head-up display, care proiectează informațiile pe parbriz.

Mazda înlocuiște frâna de mână clasică pentru mai mult spațiu pe consola centrală.

Tot noutate absolută pentru un model Mazda, facelifturile așteptate la Geneva sunt primele care adoptă o frână de mână electronică în defavoarea uneia manuale.

Tracțiune integrală și un nou motor pe benzină

Sub capotă, constructorul japonez promite aceleași motorizări pentru Mazda6, dar introduce o nă generație de tracțiune integrală pe versiunea SkyActiv-D de 2.2 litri.

Folosit deja pe CX-5, sistemul de tracțiune integrală este primul din lume care utilizează un senzor de detectare a alunecării pentru roțile de pe axa frontală.

De cealaltă parte, gama lui Mazda CX-5 se îmbogățește cu prezența noului propulsor pe benzină SkyActiv-G de 2.5 litri, asistat de un sistem de regenerare a forței de frânare și de un start-stop. Nu va lipsi nici funcția Drive Selection, care permite selectarea mai multor moduri de răspuns.

Tot la capitolul modificări mecanice intră și suspensia revizuită și nivelul de confort mai ridicat și izolarea fonică superioară.

Comentarii (6)

  • Cu noua plansa de bord Mazda 6 a primit ce avea nevoie! La modelul actual asta m-a facut sa am retineri. Sunt tot mai convins acum ca asta va fi urmatoarea masina! :)
    25 3
  • Adrian
    Da.. acum cu noul bord revizuit (in special schimbarile aduse zonei centrale), Mazda6 este de departe cea mai frumoasa berlina din clasa ei, atat ext cat si int. Merita toti banii!
    23 3
  • Am avut ocazia sa merg cu versiunea anterioara si e superba! problema lor e motoarele peste 2l care in europa nu au asa priza insa o sa lucreza si aici..
    15 3
  • bun, trecut pe lista si mazda6 break, 2.2 175cp, 4x4.
    sa vedem preturile acum. sper s apice undeva intre skoda si passat, mai aproape de skoda :D
    5 3
  • Macaronaru'
    Ce v-o place voua la interiorul ala nu pot intelege! Pe langa musamaua aia penibila numita piele pe scaune, interiorul este foarte asemanator cu vechea generatie de Accord cu cateva luminite in bord in plus. Au mai adaugat chinezaria aia de tableta si au scos frana de mana mecanica. Wow....niste schimbari de nota 2!
    4 8
  • @Marocanu
    Prietene mie imi place de exemplu acest facelift, consider ca era fix ce ii trebuia acestei masini ca sa se bata cu Monedo-ul nou. Poti sa iti exprimi parerea la fel cum o facem toti dar nu e ok sa judeci parerea altora, la fel cum noi nu te judecam ca ai BMW mana a 5-a cu 300k+ si geamuri cat mai negre.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru