Mazda6 a primit un facelift discret la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta împrospătează gama de clasă medie a japonezilor şi păstrează proaspăt unul dintre cele mai frumoase modele din segment. Restilizarea i-a adus lui Mazda6 o nouă grilă frontală, blocuri optice frontale şi posterioare cu LED-uri, o antenă mai discretă, jante noi din aliaj şi două culori noi în paletă. Versiunea europeană a lui Mazda6 va avea mici modificări la nivel estetic, care reprezintă înlăturarea diferenţelor estetice dintre un model vândut pe piaţa din SUA şi unul vândut pe Bătrânul Continent. Gama de motorizări a modelului nipon este neschimbată, sau cel puţin aşa anunţă comunicatul emis odată cu lansarea de peste Atlantic.
Habitaclul lui Mazda6 a fost modificat ceva mai mult decât exteriorul prin acest facelift. În primul rând, japonezii au îmbunătăţit antifonarea, au folosit materiale de calitate superioară şi au aplicat finisaje mai atente. Consola centrală a fost modificată, iar afişajul multimedia de şapte inch este acum montat altfel pe bord, pentru a marca prezenţa sistemului Mazda Connect.
Mazda6 are acum frână de parcare comandată electronic, noi scaune faţă şi spate şi un nou model de tapiţerie. Modelul japonez de clasă medie promite acum mai mult confort şi o călătorie mai silenţioasă, totul sub protecţia sistemelor de siguranţă din gama i-Activsense, care au rolul de a recunoaşte potenţialele pericole şi să avertizeze şoferul, respectiv să încerce să evite accidentul în cazul în care configuraţia permite acest lucru. Pentru moment, nu există informaţii referitoare la gama de motorizări la care apelează japonezii de la Mazda pentru noua variantă a modelului lor de clasă medie. Există posibilitatea unor mici îmbunătăţiri ale eficienţei în rândul unor propulsoare şi transmisii, dar trebuie să aşteptăm debutul european al modelului pentru a afla noutăţile de la acest capitol.Via Mazda
Cred ca cea mai buna veste e ca diesel-urile vor fi disponibile si cu tractiune integrala.
Abia astept sa o vad in showroom si sa o compar cu modelul actual.
....
in schimb e mare, fara vreun sens, cu logo-ul pitit sus
Pute a un pic de lipsa de calitate.
Pana si design-ul Mazda e mai bun. (Asta e dupa preferinte)
Cât despre interior, mda, nu este “ţipător” la prima vedere (despre lux nici atât n-ar avea rost să discutăm), dar putem oferi cu toţii exemple chiar mai celebre în acest sens…Una peste alta, imaginaţia “japilor” în domeniu, transpusă intelectual în capacitatea de a experimenta, n-a suferit o evoluţie prea spectaculoasă de-alungul ultimilor ani. Probabil că explicaţia cea mai pertinentă ne-o pot servi psihologii sau sociologii; bănuiesc că aceasta ar ţine cont de virtuţile naţionale din Ţara Soarelui Răsare, la loc de cinste figurând sobrietatea împletită (paradoxal, în mod armonios!) cu pragmatismul.
Oricum, pe Mazda6 o descriu (maximum sigur pe mine) drept etalonul mondial al berlinelor contemporane! Mă rog, nu relevă vreo idee de sublim în branşa luxului şi nu propune nici pe departe “vână” sau “genă” sportivă, dar pur şi simplu “iradiază” prin toţi “porii” acel “ceva al ei” care o distinge de oceanul prozaic de pe străzi…De fapt, ar fi singura maşină din prezent pe care aş cumpăra-o nou-nouţă, din fabrică! Numai că nu prea mi-o permit…
Cel mai forte (cu valoare de “asul din mânecă”) dintre punctele forte ale firmei Mazda este reprezentat, clar, de…motoare (exact ce-a scris şi @ddd). Per ansamblu, întreaga colecţie de tehnologii SkyActiv mă lasă mut de admiraţie…Apropo, nu vă duce şi pe voi, bă, devla să inventaţi ceva asemănător sau orice altceva care să-şi pună amprenta asupra istoriei? (cu voi vorbesc, liderii de tot râsul ai “noului GM” ! )
Mi-a placut mult comentariul tau. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste faptul ca Mazda le ,,ia fata" celorlalti japonezi, inclusiv celor considerati premium. Unii comentau la articolul cu noul CX-3 ca prea seamana modelele intre ele. Intr-adevar, asa este. Dar, in cazul celor de la Mazda, cel putin in ultimii 20 de ani, s-a pastrat si o continuitate de la generatie la generatie in ceea ce priveste design-ul. Eu consider ca acesta este principalul lucru care da identitatea unei marci. In schimb, la Toyota, Honda, etc. modelele sunt prea diferite la exterior si raman in urma la capitolul tehnologie. Din pacate, Mitsubishi, producatorul japonez cu cea mai bogata istorie, isi pierde identitatea cu fiecare model nou lansat.
Nu cred ca ar trebui sa te superi prea mult pe Cadillac. Mie mi se par intr-o oarecare revenire dupa ce au facut undele modele complet ratate (de exemplu, BLS).
Si, de asemenea, si eu as cumpara o Mazda 6 facelift noua (daca imi permite bugetul).
De fapt, ce tot pomenesc de BMW, din moment ce nici cu Mazda nu se poate compara Caddy?! Cel puţin nu la capitolul aspect general. Ce am avea de observat sau de analizat în acest caz? Un bolovan cu colţuri şi muchii ascuţite (ehei, aceste caracteristici s-ar fi pretat senzaţional pe vremuri, la limuzinele acelea imense, nu la concepţii actuale şi ridicole de tip Logan!) versus o siluetă fluidă şi elegantă.