După ce şi-a pus fanii pe jar în aşteptarea fotografiilor oficiale prin publicarea treptată în ultimele săptămâni ale unor teasere foto, Mazda a prezentat astăzi imaginile şi detaliile celui mai nou model care intră în gama prezentată de japonezi: noul Mazda6. Modelul de segment mediu se lansează astăzi la Salonul Auto de la Moscova şi urmează să fie piesa principală a standului niponilor în cadrul Salonului de la Paris.
DESIGN
A treia generaţie a lui Mazda6 se inspiră din conceptul Takeri, unul dintre prototipurile pe care producătorul japonez le-a prezentat la ultimele saloane auto şi care prezintă noul limbaj de design al niponilor, denumit Kodo ("Suflet în mişcare"). Evident, există diferenţe notabile între liniile extrem de curajoase ale conceptului şi versiunea de serie Mazda6, însă profilul general al maşinii aminteşte fără doar şi poate de cele ale lui Takeri. În raport cu generaţia precedentă a modelului său de segment D, Mazda pune la bătaie un aspect ceva mai agresiv, mai complex, cu riscul pierderii unui procent din fluiditatea liniilor care caracterizează gama actuală a niponilor.
INTERIOR
Platforma pe care este construit noul Mazda6 este una complet nouă şi le-a permis inginerilor să dezvolte o maşină cu 30% mai rigidă decât generaţia anterioară. Diferenţe există şi la interior, acolo unde modificările vizează mai ales spaţiul pentru pasageri prin îmbunătăţirea ampatamentului. Deşi modelul nu creşte exagerat în dimensiuni, noul Mazda6 promite 3.7 centimetri în plus pentru genunchii pasagerilor din spate şi 4 centimetri în plus spaţiu lateral pentru aceştia. Portbagajul ajunge la 483 de litri, o valoare normală pentru segmentul D şi aproximativ egală cu cea a modelului înlocuit. Diferenţa este făcută însă la acest capitol de gura de deschidere a portbagajului, mult mai largă decât până acum. Planşa de bord este şi ea înnoită şi promite materiale mai bune decât cele ale generaţiei precedente.
TEHNOLOGIE
La nivel tehnologic, noul model al celor de la Mazda vine cu i-Stop (Start-Stop) şi i-Eloop (recuperarea energiei dezvoltate la frânare, Mazda6 este primul model al gamei care primeşte această tehnologie), cu sisteme de asistenţă a şoferului (Smart City Brake Support - frână automată în oraş, monitorizare a unghiului mort).
Deoarece este prezentat la Moscova, noul Mazda6 îşi anunţă astăzi exclusiv motoarele dedicate pieţei din Rusia: două "benzine" de 2.0 litri şi 148 CP şi 2.5 litri şi 189 CP, cu posibilitatea cuplării unei transmisii automate cu 6 trepte care să înlocuiască versiunea standard, manuală cu şase rapoarte. Versiunile dedicate Europei, implicit motorizările diesel, vor fi anunţate în cadrul Salonul Auto de la Paris, la finalul lunii septembrie.via Mazda