Mazda5, monovolumul cu şapte locuri din oferta mărcii nipone, va fi scos din producţie până la finalul anului curent. Vestea vine de la britanicii de la Autocar, care au primit şi confirmarea oficială din partea reprezentanţilor mărcii. Aparent, popularitatea monovolumului japonez a fost afectată serios de SUV-urile şi crossoverelr care au variante cu şapte locuri, iar modelul a ajuns să se vândă în câteva sute de unităţi pe an pe pieţe importante cum este cea din Regatul Unit.
Principala problemă în dezvoltarea unui succesor al lui Mazda5 este necesitatea adaptării unei platforme SkyActiv la acest tip de caroserie. Monovolumul japonezilor este singurul din oferta actuală Mazda care nu are o platformă SkyActiv. Iar dezvoltarea unui model complet nou doar pentru a păstra un monovolum în ofertă nu este o variantă viabilă în contextul în care această clasă de automobile nu mai este la fel ce populară ca înainte şi păleşte în comparaţie cu SUV-urile şi crossoverele de pe piaţă în ceea ce priveşte rata de creştere a vânzărilor si dezirabilitatea în ochii clienţilor.
Problema scăderii vânzărilor de monovolume nu a fost întâmpinată doar de Mazda, ci şi de alţi constructori care oferă această clasă de automobile. Cu excepţia lui Renault, constructorul care se mândreşte cu invenţia monovolumului modern şi care a lansat în toamnă o generaţie completă nouă a lui Espace, doar câţiva constructori de volum mai oferă monovolume în oferta lor pentru piaţa din Europa. Chiar şi aşa, există noi apariţii în segment, în special în aria premium, deoarece o asemenea nişă poate fi exploatată în paralel cu cea a SUV-urilor şi a break-urilor pentru un anume tip de client, unul reticent la SUV-uri şi care are nevoie de mai mult spaţiu decât îi oferă un break.Via Autocar
vezi
http://left-lane.com/european-sales-midsized-mpv-segment-2014-q1/