Salonul Auto de la Tokyo reprezintă oportunitatea potrivită pentru Mazda de a dezvălui ce ne rezervă viitorul în privința următoarelor sale modele de serie.
În acest sens, constructorul japonez a dezvăluit Mazda Vision Coupe, un concept care iese în evidență prin liniile stilistice de design exterior și interior.
Mazda Vision Coupe: date esențiale:
● obiectivul designerilor Mazda a fost să realizeze un concept cu linii simple de design în care lumina să joace un rol esențial;
● pentru a scoate în evidență forma unică a caroseriei, cabina a fost poziționată în zona centrală, așa cum se întâmplă în cazul coupe-urilor tradiționale;
● caroseria are o formă simplă bazată pe principiul "mai puțin înseamnă mai mult", însă în zona ușilor laterale există un arc concav care generează reflexii directe de culori diferite ale luminii în funcție de poziționare. Mazda afirmă că designerii au lucrat nu mai puțin de doi ani pentru a obține acest efect spectaculos;
● interiorul a fost conceput pentru a oferi un spațiu cât mai generos, motiv pentru care are de asemenea linii simple, în timp ce bordul este lipsit de butoanele și dispozitivele întâlnite de regulă la mașini;
● șoferul are la dispoziție doar informațiile de bază despre viteză și turații, iar Mazda a dezvoltat un ecran botezat "see-through screen" care este activ doar atunci când este necesar. De altfel, oficialii Mazda pun accentul pe faptul că numeroasele ecrane prezente în prezent pe mașinile moderne obstrucționează vizibilitatea și atenția la volan;
● conceptul Jinba-ittai, care presupune o comuniune a mașinii cu șoferul, este prezent și în cazul acestui concept pentru a asigura o utilizare intuitivă.
De exemplu, șoferul are acces rapid la informații printr-o simplă apăsare pe consola centrală.Mazda nu a oferit niciun fel de informații tehnice cu privire la acest concept, tocmai pentru că unicul scop este de a scoate în evidență designul. Mazda Vision Coupe va rămâne doar la stadiul de concept, astfel că nu va ajunge și în producție de serie, însă o parte dintre elementele de design vor fi regăsite în anii următori pe modele niponilor.
Via Mazda
Daca le merge treaba cu skyactiveX asta nu stiu daca vor mai continua cu un nou rotax.
dar nu pricep o chestie, cum adica au avut nevoie de DOI ani pt efectul ala, pai eu si vreo doi prieteni am putea face acelasi lucru intr-un weekend nedormit, chiar nu e ceva foarte greu de calculat.
Pentru imaginea lor ar fi benefic un model în această clasă.
nu cred sa fie ceva de "calculat" acolo.
Mai degraba se merge pe incercari pana cand rezultatul este multumitor. Intr-un program de 3D, exceptandu-le pe cele orizontale, sunt suficiente 3-4 curbe (pe verticala) pentru generarea suprafetei. Si nu iti trebuie un WE ci doar 10 minute. Posibil ca cei 2 ani sa fie...marketing. Dar, la fel, decizia finala si scarpinatul dupa ceafa si diversele opinii sa fi dus la o prelungire.
nu chiar 10 minute, pt ca vb totusi de linii curbe
eu raman la parerea mea de cateva zile de munca intensa ca sa iasa efectul dorit
si da, probabil ca ai dreptate cu scarpinatul dupa ceafa
tool-ul din Maya (de la Autodesk) se numeste Birail, in acest caz se foloseste Birail 3+. Generarea suprafetei se face instantaneu. Mai mult dureaza sa stabilesti concavitatea/convexitatea, te joci cu acele curbe pana iti iese dupa gustul si sufletelul tau. Dar asta doar ca si generare....apoi urmeaza problemele tehnice. In automotive nu Maya e utilizata ci Alias (mai precis Alias AutoStudio), tot un fel de Maya da' mai smechera.
PS si nu, nu vorbesc de pe net...