Mazda: Viitorul Mazda6 va prelua 80% din trăsăturile conceptului Takeri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Viitorul Mazda6 va fi inspirat puternic din conceptul Takeri, spune şeful de design al Mazda Europe, Peter Birtwhistle. Într-un interviu acordat celor de la Autocar, Birtwhistle spune că viitorul Mazda6 va prelua 80% din trăsăturile lui Takeri. Elementul surprinzător este faptul că Takeri nu este un simplu concept, realizat doar pentru a prezenta viitorul limbajului Kodo, ci că este un banc de probă pentru următoarea generaţie a tehnologiilor SkyActiv. Până în 2015, Mazda promite să reducă emisiile de CO2 şi consumul de carburant cu până la 30%, iar tehnologiile SkyActiv sunt cheia acestui obiectiv.
Spre deosebire de alţi constructori, cei de la Mazda preferă să se concentreze pe dezvoltarea viitoarelor motorizări otto şi diesel, în loc să aleagă trenurile de propulsie electrice. Japonezii consideră că motoarele cu combustie internă ascund un mare potenţial, deoarece 30% din energia consumată de aceste motoare este risipită. În plus, oficialii Mazda estimează că 80% dintre automobilele folosite în 2020 vor avea motoare cu combustie internă. Estimările interne ale celor de la Mazda le-au arătat că o gamă în care 50% dintre modele ar avea propulsie hibridă i-ar ajuta să-şi atingă ţintele pentru 2015 fără probleme, dar japonezii nu au niciun hibrid în ofertă.
În schimb, Mazda mizează pe tehnologiile SkyActiv şi pe sistemele microhibrid.
Primii paşi au fost deja făcuţi, graţie sistemului i-stop şi sistemului i-Eloop. În timp ce i-Stop poate porni un propulsor cu ardere internă într-un singur ciclu motor – premieră la nivelul industriei auto – sistemul i-Eloop permite reducerea semnificativ a consumului de carburant. Spre exemplu, Takeri 2.2 SkyActiv diesel cu transmisie automată are o autonomie de 1.500 de kilometri, în timp ce emisiile sale sunt cotate la 106 grame de CO2 pe kilometru. Mazda lucrează cu Toyota pentru dezvoltarea unor eventuale modele hibride, dar procesul este încă în faza de evaluare.Conceptul Takeri a fost construit în jurul tehnologiei SkyActiv, spun oficialii Mazda. Aparent, galeria de evacuare a motorului SkyActiv-G are un unghi special, care îi permite un flux mai bun al gazelor arse, iar montajul motorului respectiv sub capota lui Takeri a implicat modificarea spaţiului destinat pasagerilor, acesta fiind mutat mai în spate. Rezultatul a fost reuşit, spun cei de la Mazda, deoarece Takeri are un aspect clasic de limuzină sportivă.
În viitor, cei de la Mazda se vor concentra pe eficientizarea propulsoarelor cu ardere internă şi pe integrarea sistemelor hibrid în gama proprie, deoarece consideră că modelele electrice nu vor fi atât de importante pe piaţa auto până în 2020.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
O demonstratie de bun gust si respect pt clientii sai!