Japonezii de la Mazda lucrează la o nouă evoluţie a motoarelor SkyActiv, care le va permite motoarelor alimentate pe benzină să funcţioneze precum un diesel şi să consume cu până la 30% mai puţin.
Esential
10.5:1
este un raport de compresie uzual pentru un motor cu aprindere prin scânteie folosit pe un automobil de serie.
Mazda lucrează deja la a doua generaţie de motoare SkyActiv-G, alimentate cu benzină, care promit să revoluţioneze propulsoarele de acest tip. Noile motoare sunt aşteptate să debuteze în 2018 şi ar putea avea un raport de compresie atipic de mare, de 18.0:1, în timp ce actualele motoare SkyActiv-G au un raport de 14.0:1. Spre comparaţie, majoritatea motoarelor otto moderne folosite de automobile au un raport de compresie situat între 10.0:1 şi 12.0:1.
De parcă raportul de compresie ridicat al respectivelor motoare nu ar fost o caracteristică impresionantă, cei de la Mazda vor aplica o soluţie diferită pentru aprinderea amesteculului carburant: compresia, "rezervată" din punct de vedere tehnologic pentru motoarele alimentate cu motorină, cel puţin până în momentul de faţă. Schimbarea modului de funcţionare a motorizării va funcţiona doar la sarcini parţiale şi, posibil, la ralanti.
Raportul de compresie reprezintă raportul dintre volumul cilindrului şi volumul camerei de ardere.
Şase trepte de viteză sunt suficiente din punctul de vedere al reducerii consumului de carburant.Nu avem nevoie de zece trepte, cum inventează alţi rivali.
Ichiro Hirose
Vicepreşedintele centrului cercetare&dezvoltare Mazda Europe
Soluţia tehnică a celor de la Mazda se numeşte, pe scurt, HCCI, şi a fost investigată de constructori precum Mercedes-Benz, Hyundai/Kia şi General Motors.
Acronimul de mai sus înseamnă Homogenous Charge Compression Ignition.
Practic, înseamnă că această tehnologie va folosi temperatura şi presiunea din camera de ardere pentru a aprinde amestecul carburant, totul fără scânteia folosită în mod normal de motoarele alimentate cu benzină, cunoscute în literatura tehnică drept "MAS", adică motoare cu aprindere prin scânteie. Cei de la Mazda spun că noua lor soluţie tehnică este mai eficientă decât motoarele
turbo cu
cilindree mică, un propulsor aspirat fiind cu aproape 30% mai economic graţie acestei tehnologii, după cum le-au arătat testele interne.
HCCI, SOLUŢIA ANTI-DOWNSIZING
Tehnologia HCCI va permite rapoarte de compresie cuprinse între 16:1 şi 18:1, va funcţiona cu cât mai puţin carburant fără să sufere de detonaţii, preaprinderi sau alte nereguli în operarea motorului şi va avea pierderi de frecare reduse cu până la 20%. Emisiile dăunătoare de NOx, adică diverşi oxizi de azot, vor fi reduse dramatic, după cum vor fi reduse şi pierderile de pompare. În total, toate schimbările aplicate vor duce la reducerea consumului cu până la 30% în comparaţie cu actualele motorizări SkyActiv-G. Principalele provocări ale noii tehnologii sunt reprezentate de tranziţia de la aprinderea prin compresie la aprinderea prin scânteie, modul de funcţionare al motoarelor diesel fiind incompatibil cu turaţiile ridicate, iar schimbarea tipului de aprindere este dificil de realizat într-un mod uniform.
A TREIA GENERAŢIE DE MOTOARE SKYACTIV-G
A treia generaţie de motoare SkyActiv-G de la Mazda, pregătită după lansarea unităţilor programate pentru 2018, va implementa şi camera de combustie adiabatică. Aceasta presupune un proces care se derulează fără transferul de căldură sau materie între un sistem şi mediul înconjurător.
Provocările respectivei tehnologii, apropiate de cele ale lui SkyActiv-G II, includ şi managerierea pierderilor de căldură, o problemă de randament şi pentru actualele motoare cu combustie internă.
Via Motoring.au
1. volumul camerei de ardere atunci cand pistonul se afla in punctul mort inferior si volumul acesteia atunci cand pistonul urca in punctul mort superior. Adica
2. raportul dintre volumul TOTAL al cilindrului şi volumul camerei de ardere
e bine sa fie si explicatii mai babesti. Sunt destui afafici care nici nu stiu pe ce lume traiesc.
on-topic: MAZDA e pe cai mari. Cine spunea ca japonezii nu avanseaza tehnologie in domeniu? :)
intredevar, si mie imi plac, mi se par bijuterii tehnologice, insa ce face mazda, e cu adevarat special.
am mai spus asta o data, cred, personal, ca e mult mai greu sa faci un motor aspirat mare sa consume putin si sa emita putine noxe, decat sa faci un motor mic, turbo de putere mare.
din pacate, la noi,pt ca nu stiu la altii cum e (doar in UK se taxeaza emisia de noxe si nu capacitatea cilindrica din ce retin) te vor omori impozitul, rca, casco etc, asa ca, avantaj motor mai mic.
Se vorbeste despre consum, emisie, ardere, conteaza cum se comporta si cum se simte la condus, si mai ales la performante vs. "clasicele" motoare mici turbo. Degeaba ai 2litri si consum de 6 daca merge ca o caruta ca nu se poate tura.
motorul rotativ, Wankel, inventat de un...german (!!!!) era REVOLUTIONAR la vremea lui. Foarte multi si-au pus sperantele in el avand cateva avanateje ce l-au facut interesant nu numai pentru Mazda.
Prin Almanahurile Auto din anii '70 de pe la noi aparea foarte des pomenit motorul asta fiind dat exemplu de inginerie pura.
Probabil ca iti sunt foarte dragi niponii si in special cei de la Mazda, dar sa arunci cu noroi tu, un pishcot care nu trece nici de genunchiul broastei?...nu se face!
Textul de sus este copiat de pe un site, dar este incredibil de real.
pentru ca definitiile nu se interpreteaza si nu se scriu "din amintiri"
Sa auzim numai de bine !
Toata lumea cauta un comentariu fundamentat.
http://www.youtube.com/watch?v=IO2cbao9cUQ
Lache sau cum te'o chema. Ai fi de mare valoare comunitatii daca ai posta un comentariu relativ bun. Pacat ca redactia lasa utilizatorii sa-si faca de cap pe aici.
Sa auzim numai de bine !
firmele germane negociaza intre ele calitatile unui combustibi nou care
sa fie intre benzina si motorina