La sfârșitul anului trecut, noua generație Mazda 3 a devenit primul model al constructorului japonez disponibil cu noul motor pe benzină Skyactiv-X, care combină avantajele pe care le au unitățile pe benzină și cele diesel.
Mazda afirmă că acest motor oferă "plaja de turații a unui motor pe benzină și consumul, cuplul și răspunsul inițial rapid al unui motor diesel". Ulterior, această unitate a devenit disponibilă și pe noul SUV CX-30, iar cifrele de vânzări raportate acum de Mazda arată că noul motor este deja popular în rândul clienților.
"De la lansarea motorului am primit un feedback încurajator: 60% dintre comenzile pentru Mazda 3 sunt pentru versiuni echipate cu motorul Skyactiv-X, la fel ca și 45% dintre comenzile pentru CX-30. Interesul este mult mai mare decât ne așteptam", afirmă Yasuhiro Aoyama, CEO-ul pentru Europa al constructorului japonez.
Datele raportate pentru Mazda 3 sunt cu atât mai spectaculoase cu cât versiunea cu motor Skyactiv-X a devenit disponibilă pe variantele hatchback și sedan la câteva luni după lansarea versiunilor cu motoare pe benzină și diesel tradiționale.
În plus, versiunile cu Skyactiv-X sunt mai scumpe cu câteva mii de euro decât variantele cu celelalte motorizări, mai ales că sunt oferite împreună cu un nivel de echipare mai generos.
Oficialii Mazda anticipează că CX-30 va deveni anul viitor cel mai vândut model al constructorului pe piața europeană, urmând astfel să detroneze actualul lider al clasamentului, CX-5.
Via Automotive News
Strict in cazul de fata tristetzea cea mai mare e ca nici motorul asta nu e ceea ce se asteapta cei care-l cumpara, din cate am vazut cam in toate testele pe care le-am vazut pana acum.
Legat de aceasta motorizare, rusinica Mazda, consumul declarat nu are treaba cu realitatea. Sub 12% nu scade in oras, la un mers decent, fara prea multe accelerari bruste. Nu pot sa zic ca regret banii dati pe aceasta masina, dar aveam alte asteptari de la aceasta motorizare, mai ales ca in familie avem si un Ford Focus mk4 1.5, 150cp, care cam bate la poponet Mazda la toate capitolele in afara de aspect interior-exterior.
In rest, pe langa jigniri, comentariul tau e plin de falsitati, ca sa nu zic minciuni. Nu are cum sa consume 12 la suta acest motor, decat daca mergi cu el ca si cand ai vrea sa-l rupi in doua. Sau poate ca ai terminat de curand scoala de soferi si nu ai suficienta experienta in condus.
Apoi, comparatia ta cu Focus nu sta in picioare, Fordul nu miroase aceasta Mazda 3, la niciun capitol, ca sa te citez, iti pot confirma din calitate de utilizator zilnic de Focus. Calitatea interiorului Mazdei este la ani lumina fata de ford, e aproape premium, partea tehnica si tinuta de drum omogena iar nu se compara cu masini gen Focus, banale, de duzina. De motorul rateu 1.5 al lui Fix.Or.Repair.Daily nici nu are sens sa mai amintesc, insa avand in vedere buna reputatie de fiabilitate a Mazdei, probabil si daca ii scoti intentionat vreo cateva piese, tot va rezista mai bine in timp decat defectul cu ciucuri al lui Ford, de care la drum intins te rogi sa lase odata balbaiala cu cutia si sa mearga si el ca restul masinilor. Intreaba-l pe @Moldovean cat de "bine" stau Fordurile la fiabilitate, ca a avut unul pana de curand si cateva experiente "sublime" cu Forduri noi, despre care pomenea in urma cu niste zile.
Nu vreau sa par fanboy mazda (chiar nu sunt), dar de calitatile noii Mazda3 m-am convins nu dupa un drive-test de 5 minute si 200 metri prin parcarea dealerului cum fac altii, ci dupa 2 saptamani si aproape 3000 km parcursi la volanul acestei masini, iar diferenta fata de alte masni pe care le-am consdus pana acum Seat Toledo, FordFocus, Peugeot 508 si chiar si Volvo Xc60 nu se poate descrie in cuvinte; si da, ati citit bine, mi-a placut mai mult Mazda3 chiar si decat XC60-ul, care este o masina premium prin definitie.
Revenind la subiect, asa e, recenziile de pe iutub facute de tot felul de neica-nimeni nu sunt de luat in seama. Problema e ca si cele facute de jurnalisti uneori sunt de natura sa induca in eroare potentialul client. Am vazut eu cateva exemple, nu le mai scriu aici.
Masina asta a fost o dezamagire de la lansare, asta e parerea mea personala, dar am vazut cam aceeasi parere de multe ori si pe la case mult mai mari. Motorul asta din nou, o dezamagire. Trebuia sa nu ii faca atata recalama si sa nu trambiteze plenar si pe toate canalele ca o sa aiba performante de Diesel. Cam toata lumea stie cum merge un Diesel bun si cam cat consuma. Or, cand lumea s-a urcat la volan si au apasat pe pedala, au vazut ca nu prea se intampla mare lucru in afara de consumul de pe ceas, care urca vertiginos. Despre asta e vorba. Nu luati in seama tot felul de fanboys. Pentru binele vostru. :)
Motorul SkyactivX merge cu benzina si are un ciclu de ardere optimizat intr-o anumita directie, asta e tot, nu este si nu va fi niciodata ca un diesel normal in care bagi motorina.
Respect si parerile tale legate de dieseluri, la care nu putem nega adevarul: eficienta inseamna totul, iar eficienta dieselului va fi mereu superioara benzinei. Dar exista si ceva (mult) mai eficient decat dieselul, cu care stiu ca esti de acord: electromagnetismul, una dintre cele 4 forte fundamentale ale universului, singura care poate fi folosita in aplicatii de mobilitate civila si a doua ca putere dupa cea imposibil de utilizat in civil a atomului. Stiu si cu ce nu esti de acord: bateriile grele si timpii e incarcare, dar pentru asta nu pot decat sa-ti recomand rabdare, pentru ca inovatia nu sta pe loc.
Propunerea mea, foarte pe scurt, e sa fim lasati in pace sa folosim ce exista ACUM si ce e eficient SI FOARTE BUN la momentul asta, si nu sa ni se bage pe gat cu fortza tot felul de solutii inventate si descoperite din pix. Pe mine ma irita insistenta cu care consumatorul e fortat sa accepte si sa plateasca din buzunarul sau niste produse proaste, cat si insistenta cu care se acorda subventii pentru acestea din banii tuturor, FARA SA NE INTREBE CINEVA.
In rest, eu n-am nimic impotriva celor care vor s-o arda electric. Ma enervez insa cand electrificatzii in creier nu incap de mine. Se transforma fara niciun onorariu in avocatii unor solutii proaste, si cei care nu sunt de acord cu ei, sunt dintr-o data nesimtiti si criminali de copii. HOW DARE YOU? :)
Cat priveste dieselul, eu n-am nimic impotriva lui daca este euro 5/6 sau are FAP prezent si functional, dar cu afumatorile din '98 toamna fara urma de FAP nu pot fi de acord. Nu stiu unde locuiesti, dar in Buc. de exemplu la orele de varf aerul este irespirabil, pute in ultimul hal de la rable diesel si benzina. Totusi, dieselul modern euro 6 este cea mai eficienta si curata modalitate de deplasare in prezent.
@bubub: impresia ta este gresita. Sa fii tu sanatos cu mazda ta, ai facut o alegere foarte buna. dar inca nu stii de ce, tu ai luat-o doar pentru ca arata bine. Discutia cu tine merge catre nicaieri, asa ca eu inchei aici, nu am chef de balacareli. La fordul din familia ta nu stiu care e treaba, cert e ca la cel pe care il conduc eu. doar intre 50-70 km/h cutia schimba normal, in rest e aproape inutilizabila, si nu e stricata, am verificat masina in 2 serviceuri de reprezentanta...doar ca are talentul sa saboteze permanent motorul, teoretic turbo de 150 cp, dar care in practica trage mult mai slab ca un Opel vectra pe care il aveam in jurul anilor 2000 aspirat de 2.0 si 140 cp. Este imposibil deci ca aceasta combinatie cutie-motor de la ford sa fie peste orice altceva, imposibil, iar sa spui ca este peste cea de la mazda3 este o minciuna nerusinata. Am mers si cu o mazda inferioara, mazda2 1.5 90cp aspirat +automat, iar ansamblul motor-cutie clasica pe fluid al acelei mazda2 a fost o incantare.