Mazda, surprinsă de cererea peste așteptări pentru motorul Skyactiv-X: "60% dintre clienții Mazda 3 au ales această unitate"

de Daniel Popescu
Miercuri, 27.11.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda este surprinsă de cererea peste așteptări pentru motorul pe benzină Skyactiv-X, care a generat 60% dintre comenzile noii generații Mazda 3 și 45% dintre comenzile SUV-ului CX-30.

La sfârșitul anului trecut, noua generație Mazda 3 a devenit primul model al constructorului japonez disponibil cu noul motor pe benzină Skyactiv-X, care combină avantajele pe care le au unitățile pe benzină și cele diesel.

Mazda afirmă că acest motor oferă "plaja de turații a unui motor pe benzină și consumul, cuplul și răspunsul inițial rapid al unui motor diesel". Ulterior, această unitate a devenit disponibilă și pe noul SUV CX-30, iar cifrele de vânzări raportate acum de Mazda arată că noul motor este deja popular în rândul clienților.

"De la lansarea motorului am primit un feedback încurajator: 60% dintre comenzile pentru Mazda 3 sunt pentru versiuni echipate cu motorul Skyactiv-X, la fel ca și 45% dintre comenzile pentru CX-30. Interesul este mult mai mare decât ne așteptam", afirmă Yasuhiro Aoyama, CEO-ul pentru Europa al constructorului japonez.

Datele raportate pentru Mazda 3 sunt cu atât mai spectaculoase cu cât versiunea cu motor Skyactiv-X a devenit disponibilă pe variantele hatchback și sedan la câteva luni după lansarea versiunilor cu motoare pe benzină și diesel tradiționale.

În plus, versiunile cu Skyactiv-X sunt mai scumpe cu câteva mii de euro decât variantele cu celelalte motorizări, mai ales că sunt oferite împreună cu un nivel de echipare mai generos.

Oficialii Mazda anticipează că CX-30 va deveni anul viitor cel mai vândut model al constructorului pe piața europeană, urmând astfel să detroneze actualul lider al clasamentului, CX-5.

Via Automotive News

Comentarii (18)

  • Sper ca SkyActive X sa nu aiba problemele pe care le-a avut motorul diesel de 2.2 litri pus prima oara in 2012 pe Mazda CX-5 (saibele de la injectoare care au dus la probleme de ungere si mai apoi la defectarea motorului - posesorii stiu la ce ma refer.).
    17 6
  • Nu inteleg unde este "surpriza" avand in vedere capacitatile celorlalte 2 motoare, placute in utilizare dar lipsite de orice sportivitate. Poate doar versiunea diesel sa mai ofere cate ceva prin prisma cuplului motor, dar pretul se apropie f mult de Skyactive X, deci.....
    12 5
  • Inca un caz izbitor de management rupt de realitate. Este uimitor sa vezi oameni care isi castiga existenta din productia de masini si care nu stiu ca oamenii vor sa aiba masini versatile, cu care sa poti sa te deplasezi incet la cumparaturi, dar care sa tasneasca in momentul cand vrei sa mergi un pic mai tare cu ea. Cer 30.000 de Eur pe o asemenea masina si au impresia ca cine da banii astia vrea sa mearga cu ea cu 60 - 80 kmph. Apropo, cine da banii astia ori e fan Mazda si nu-l intereseaza alta masina, ori n-are termen de comparatie.

    Strict in cazul de fata tristetzea cea mai mare e ca nici motorul asta nu e ceea ce se asteapta cei care-l cumpara, din cate am vazut cam in toate testele pe care le-am vazut pana acum.
    11 14
  • @motorina, oamenii aia de la Mazda stiu ce fac. Un lucru este cert: tu esti complet paralel cu managementul, dar tu stii.... Vezi ca vina anul doua zeci, doua zeci. Nu de alta, dar nu prea esti cu picioarele pe scoartza....Rezuma-ti comentariile la ce stii cu adevarat. Sau la cat stii .......Sau , poti tu sa inveti pe toata lumea ce inseamna un management nerupt de realitate.Realitatea ta.....Halal.......
    16 7
  • Nici eu nu inteleg surpriza, la cat tam-tam au batut pe motorul asta, cata reclama au facut tehnologiei si cat au intarziat lansarea lui. Oamenii asteapta de trei ani cu sufletul la gura sa vina SkyActiv-X (au avut timp sa si puna bani deoparte), iar Mazda se mira acum ca se vinde. Oare ce stiu ei si nu ne spun? Sau sunt surprinsi si ei ca vrajeala lor pe marketing a prins la atatia clienti? Am vazut si eu cateva teste pe net si inca nu m-am lamurit, e smecher motorul asta sau nu e?
    10 8
  • @verde, asa este ca te-a cuprins suspiciunea? E boala veche romaneasca! Daca ceva merge bine, trebuie sa apara suspiciunea, nu?
    13 5
  • Motorul Skyactive-X era "smecher" initial dar a ajuns pe piata "castrat" ca sa nu polueze. Si asa Mazda va incepe sa plateasca amenzi pentru ca per total volum de vanzari nu va putea respecta pragul impus. De aia s-au si grabit sa scoata electrica MX-30, sa reduca cuantumul amenzii. Parerea mea.
    8 1
  • @kotegaeshi, cine a murit de te-ai autoproclamat desteptul satului? Este congres extraordinar la tine in sat, vor sa schimbe titulatura, sa fii numit prostul satului, ca destept nu prea esti.
    Legat de aceasta motorizare, rusinica Mazda, consumul declarat nu are treaba cu realitatea. Sub 12% nu scade in oras, la un mers decent, fara prea multe accelerari bruste. Nu pot sa zic ca regret banii dati pe aceasta masina, dar aveam alte asteptari de la aceasta motorizare, mai ales ca in familie avem si un Ford Focus mk4 1.5, 150cp, care cam bate la poponet Mazda la toate capitolele in afara de aspect interior-exterior.
    6 12
  • @bubulica,tu ai vreo legatura cu @mogsti[sau ceva de felul asta]? Ai luat-o cumva in buba si tu nu stii? Cand vorbesti din proprie experientza, sa stii ca incepi sa fii apreciat! Sa cumperi ceva fara sa-ti faci temele......Parca era o vorba de genul :....mintea de pe urma.....Ford si mazda. Cea mai urata combinatie intr-o familie.....
    11 3
  • @kotegaeshi, ma uimesti cu insistenta ta de a iti arata "intelepciunea" dobandita in multii ani de maturat strazi si facut curat prin toaletele din gara de nord. Mazda mea este prima din Romania livrata cu acest motor, asa ca nu aveam cui sa cer pareri despre motor, parerile de pe youtube mi se par inutile in cele mai multe cazuri, si ma gandesc ca totusi, cea mai buna parere ti-o faci singur dupa cateva luni de exploatare si km adunati. Legat de combinatia Ford-Mazda, nu ai facut altceva decat sa arati de ce ti se zice prostul satului.
    7 9
  • @bububogdan: frumos iti sade sa-ti incepi istoricul pe acest forum cu un comentariu prin care jignesti pe cineva. Nu ca vreau sa ii tin partea neaparat lui @Kotegaeshi la acest subiect, dar el, sub un nume sau altul, pana acum a avut o contributie valoroasa la acest forum si a demonstrat ca tot ce vorbeste vorbeste in cunostinta de cauza, pe cand tu pana acum ai aratat nimic, zero barat.

    In rest, pe langa jigniri, comentariul tau e plin de falsitati, ca sa nu zic minciuni. Nu are cum sa consume 12 la suta acest motor, decat daca mergi cu el ca si cand ai vrea sa-l rupi in doua. Sau poate ca ai terminat de curand scoala de soferi si nu ai suficienta experienta in condus.

    Apoi, comparatia ta cu Focus nu sta in picioare, Fordul nu miroase aceasta Mazda 3, la niciun capitol, ca sa te citez, iti pot confirma din calitate de utilizator zilnic de Focus. Calitatea interiorului Mazdei este la ani lumina fata de ford, e aproape premium, partea tehnica si tinuta de drum omogena iar nu se compara cu masini gen Focus, banale, de duzina. De motorul rateu 1.5 al lui Fix.Or.Repair.Daily nici nu are sens sa mai amintesc, insa avand in vedere buna reputatie de fiabilitate a Mazdei, probabil si daca ii scoti intentionat vreo cateva piese, tot va rezista mai bine in timp decat defectul cu ciucuri al lui Ford, de care la drum intins te rogi sa lase odata balbaiala cu cutia si sa mearga si el ca restul masinilor. Intreaba-l pe @Moldovean cat de "bine" stau Fordurile la fiabilitate, ca a avut unul pana de curand si cateva experiente "sublime" cu Forduri noi, despre care pomenea in urma cu niste zile.

    Nu vreau sa par fanboy mazda (chiar nu sunt), dar de calitatile noii Mazda3 m-am convins nu dupa un drive-test de 5 minute si 200 metri prin parcarea dealerului cum fac altii, ci dupa 2 saptamani si aproape 3000 km parcursi la volanul acestei masini, iar diferenta fata de alte masni pe care le-am consdus pana acum Seat Toledo, FordFocus, Peugeot 508 si chiar si Volvo Xc60 nu se poate descrie in cuvinte; si da, ati citit bine, mi-a placut mai mult Mazda3 chiar si decat XC60-ul, care este o masina premium prin definitie.
    13 2
  • @res: nene, tu stii citi? Ce contributii a avut acel individ pe forum? Ca in afara de crize de frustrare si autosuficienta nu a scris altceva. Daca nu ma injura pe mine injura pe altul si pe celalalt. Mi se pare formidabil sa iei in considerare un trilulilu ca_kotewhatever si nu un posesor al masinii despre care se face vorbire in articol. Uimitor! Esti tare babaiatule! :)

    Revenind la subiect, asa e, recenziile de pe iutub facute de tot felul de neica-nimeni nu sunt de luat in seama. Problema e ca si cele facute de jurnalisti uneori sunt de natura sa induca in eroare potentialul client. Am vazut eu cateva exemple, nu le mai scriu aici.

    Masina asta a fost o dezamagire de la lansare, asta e parerea mea personala, dar am vazut cam aceeasi parere de multe ori si pe la case mult mai mari. Motorul asta din nou, o dezamagire. Trebuia sa nu ii faca atata recalama si sa nu trambiteze plenar si pe toate canalele ca o sa aiba performante de Diesel. Cam toata lumea stie cum merge un Diesel bun si cam cat consuma. Or, cand lumea s-a urcat la volan si au apasat pe pedala, au vazut ca nu prea se intampla mare lucru in afara de consumul de pe ceas, care urca vertiginos. Despre asta e vorba. Nu luati in seama tot felul de fanboys. Pentru binele vostru. :)
    6 7
  • @PMC: da, stiu citi si citesc forumul asta de ani buni, cand @Kote era mult mai activ pe aici (pacat ca nu l-ai prins), deci il cunosc suficient de bine si nu vorbesc gratuit. Inclin deci sa cred un expert in tehnica, care cunoaste masina asta si multe altele pana la ultima piulita cu toate bunele si relele lor si nu pe un neica nimeni arogant care arunca cu jigniri de la primul comentariu ever pe acest forum si care intamplator poseda masina, dar habar nu are nimic despre ea.

    Motorul SkyactivX merge cu benzina si are un ciclu de ardere optimizat intr-o anumita directie, asta e tot, nu este si nu va fi niciodata ca un diesel normal in care bagi motorina.

    Respect si parerile tale legate de dieseluri, la care nu putem nega adevarul: eficienta inseamna totul, iar eficienta dieselului va fi mereu superioara benzinei. Dar exista si ceva (mult) mai eficient decat dieselul, cu care stiu ca esti de acord: electromagnetismul, una dintre cele 4 forte fundamentale ale universului, singura care poate fi folosita in aplicatii de mobilitate civila si a doua ca putere dupa cea imposibil de utilizat in civil a atomului. Stiu si cu ce nu esti de acord: bateriile grele si timpii e incarcare, dar pentru asta nu pot decat sa-ti recomand rabdare, pentru ca inovatia nu sta pe loc.
    14 1
  • @res: da, motorul electric a fost intotdeauna eficient si eu NU am o problema cu mobilitatea electrica in sine. Problema pe care omenirea la momentul asta si din anii '70 incoace n-o poate rezolva e stocarea energiei. Stii si tu asta presupun, nu tre s-o mai lalaim aiurea-n tramvai(-ul electric).

    Propunerea mea, foarte pe scurt, e sa fim lasati in pace sa folosim ce exista ACUM si ce e eficient SI FOARTE BUN la momentul asta, si nu sa ni se bage pe gat cu fortza tot felul de solutii inventate si descoperite din pix. Pe mine ma irita insistenta cu care consumatorul e fortat sa accepte si sa plateasca din buzunarul sau niste produse proaste, cat si insistenta cu care se acorda subventii pentru acestea din banii tuturor, FARA SA NE INTREBE CINEVA.

    In rest, eu n-am nimic impotriva celor care vor s-o arda electric. Ma enervez insa cand electrificatzii in creier nu incap de mine. Se transforma fara niciun onorariu in avocatii unor solutii proaste, si cei care nu sunt de acord cu ei, sunt dintr-o data nesimtiti si criminali de copii. HOW DARE YOU? :)
    10 2
  • @res, am impresia ca sunt mai vechi ca tine pe acest site, doar ca nu am stat sa comentez prea mult. Ma bucur ca jignirile subtile nu le intelegi, si le-ai inteles pe ale mele. Mincinos probabil esti din fire, si ai astaptari ca toti sa fie ca tine. Eu mi-am luat mazda pt ca asta mi-a placut,nu pt consum sau fiabilitate,la fel si in cazul fordului.apropo,cutia in 8 trepte de la ford este net superioara celei de la mazda iar motorul trage mai bine,desi are doar 150cp.
    5 9
  • @PMC: asa e, stocarea energiei e problema, dar, desi ti-am dat vot pozitiv, nu-mi place la tine ca refuzi sa accepti ca progrese mici exista si in domeniul bateriilor, vezi ce densitate energetica au bateriile de azi, fata de cele din anii 70.

    Cat priveste dieselul, eu n-am nimic impotriva lui daca este euro 5/6 sau are FAP prezent si functional, dar cu afumatorile din '98 toamna fara urma de FAP nu pot fi de acord. Nu stiu unde locuiesti, dar in Buc. de exemplu la orele de varf aerul este irespirabil, pute in ultimul hal de la rable diesel si benzina. Totusi, dieselul modern euro 6 este cea mai eficienta si curata modalitate de deplasare in prezent.

    @bubub: impresia ta este gresita. Sa fii tu sanatos cu mazda ta, ai facut o alegere foarte buna. dar inca nu stii de ce, tu ai luat-o doar pentru ca arata bine. Discutia cu tine merge catre nicaieri, asa ca eu inchei aici, nu am chef de balacareli. La fordul din familia ta nu stiu care e treaba, cert e ca la cel pe care il conduc eu. doar intre 50-70 km/h cutia schimba normal, in rest e aproape inutilizabila, si nu e stricata, am verificat masina in 2 serviceuri de reprezentanta...doar ca are talentul sa saboteze permanent motorul, teoretic turbo de 150 cp, dar care in practica trage mult mai slab ca un Opel vectra pe care il aveam in jurul anilor 2000 aspirat de 2.0 si 140 cp. Este imposibil deci ca aceasta combinatie cutie-motor de la ford sa fie peste orice altceva, imposibil, iar sa spui ca este peste cea de la mazda3 este o minciuna nerusinata. Am mers si cu o mazda inferioara, mazda2 1.5 90cp aspirat +automat, iar ansamblul motor-cutie clasica pe fluid al acelei mazda2 a fost o incantare.
    4 0
  • aoleu! Am invartit batzul in galeata cu cacat! @res , multumesc frumos pentru tot! Cu bubulica , am avut multe meciuri. Sunt 95% sigur , ca bubutza asta de azi ,este de prin Valcea. Motorina amestecata cu ceara pute a fecala. @motorina, pana acum, tu doar ai citit studii si vorbesti doar pe nas si din fitzuici.Nu am nimic cu tine. Am ceva cu prostia din dovleacul lui matele.Daca poti observa atent, toti de care m-am legat pe circul automarket , sunt dusi rau cu pluta pe Siret. Si tu esti unul care vine cu moara pe Siret. Ala , vine si spune ca i s-a livrat primul motor de genul asta .Primul motor de mazda a aterizat la celebritatea buba. Deja ma cac pe mine de ras. Asta zice ca consumatorul este fortat sa cumpere .....Na, ca un pic mai tolomac decat anul asta.iar am ajuns la cacofonie. @PLMD CCT, daca tu esti fortat sa cumperi ce vor ei, inseamna ca esti indreptatit sa treci in anul de gratie doua zeci doua zeci. Astept provincia!
    4 1
  • un prim ministru celebru a zis sa citim printre randuri
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru