Cea de-a treia generație Mazda RX-7, sau FD cum mai este ea cunoscută, a fost cea mai populară iterație a modelului sport nipon. Componenta cea mai interesantă, să-i spunem așa, era motorul rotativ, dar nici sistemul audio nu a fost mai prejos.
Cerințele inginerilor audio care au lucrat la RX-7 FD erau foarte simple: bas puternic și sunet impactant. Două caracteristici pe care le-au găsit la sistemul Acoustic Wave Cannon de la Bose.
Sistemul de reproducere a basului, format dintr-un tub de 3.6 metri lungime cu un woofer mare putere plasat la interior, a oferit exact ceea ce căuta Mazda, iar cele doua companii au pus la punct integrarea tehnologiei boxelor în mașină.
Acesta a fost începutul parteneriatului dintre constructorul japonez de automobile și Bose. O colaborare care tocmai a împlinit 30 de ani.
O nouă provocare pentru acest parteneriat a fost sistemul audio al celebrei decapotabile MX-5.
Pentru a oferi calități excelente a sunetului, chiar și atunci când plafonul este coborât, cele două companii au venit cu o soluție inovatoare: un comutator EQ reglează automat setarea sunetului atunci când plafonul este jos, au fost integrate difuzoare în tetierele scaunului, iar sistemul dispune de o tehnologie de compensare a zgomotului care monitorizează zgomotul și ajustează automat redarea audio.
Odată cu noua generație de mașini Mazda, woofer-urile au fost mutate de la panourile ușii în zona din spate a aripilor față. În acest fel s-a obținut un spațiu de depozitare mai mare, în buzunarele ușilor, iar experiența sonoră a fost îmbunătățită.
Această configurație, denumită BassMatch, poate fi regăsită și pe MX-30, primul model electric de serie al producătorului nipon.
via Mazda
Comentarii (0)