Mazda recheamă în service aproape cinci milioane de mașini fabricate între 1989 și 1998

de Sebastian Toma
Vineri, 23.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda va demara o acțiune globală de rechemare în service pentru înlocuirea contactelor a 4.9 milioane de mașini vândute la nivel global între 1989 și 1999.

Esential 1998 este anul în care a fost fabricat cel mai nou automobil afectat de acest recall al celor de la Mazda.
Mazda va rechema 4.9 milioane de mașini în service-urile sale începând cu luna decembrie pentru a înlocui contactele acestora. Japonezii vor să repare contactele unor modele precum 323, Protege, 626, 929, MX3, MX-6 și MPV, fabricate între 1989 și 1998. Vorbim despre generația 1990-1996 a lui 323 și Protege, generația 1993-1998 a lui 626, generația 1993-1995 a lui 929, generația 1993-1997 a lui MX-6, generația 1989-1998 a modelului MPV și generația 1992-1993 a lui MX-3. Reprezentanții producătorului nipon au declarat pentru Associated Press că problema la nivelul contactelor provine de la gresarea excesivă a contactelor electrice la momentul fabricației. La fel ca în cazul oricărui recall, Mazda va înlocui gratuit contactele care ar putea avea probleme, chiar dacă mașinile respective au ieșit de mult din garanție.

În timp, substanța folosită pentru gresarea acelor contacte se deteriorează și reduce izolația electrică a sistemului, existând riscul unui incendiu într-o situație extremă.

Această problemă poate să apară în situația în care curentul electric poate să treacă între cele două puncte de contact și să supraîncălzească întregul ansamblu de contact de pornire al mașinii. Problema nu poate să aibă loc dacă mașina este oprită și nu are cheia în contact, iar funcțonalitatea mașinilor nu este afectată. La nivel global, cei de la Mazda au rapoarte care leagă 13 incendii de această situație, dar fără răniți sau decedați.

Urmareste Automarket
Potrivit informațiilor citate de Associated Press, Mazda va rechema 1.36 de milioane de mașini în SUA, în timp ce restul de vehicule, până la totalul de 4.9 milioane, au fost vândute la nivel global.
Alte modele ale constructorului nipon nu au fost afectate de situație. Oficialii Mazda nu au prezentat nicio explicație privind descoperirea tardivă a acestei problemă în raport cu momentul în care a fost vândut ultimul vehicul care ar putea fi afectat de acesta. Constructorul japonez nu este singurul producător de automobile care a făcut un recall în service pentru înlocuirea unor contacte de pornire, americanii de la GM fiind în mijlocul unui scandal monstru cu privire la această piesă importantă a unui automobil modern.

Via MSN | Associated Press

Comentarii (16)

  • ...si cam cate masini din cele cinci milioane mai traiesc?eu cred ca nici jumatate...
    27 10
  • Eu sunt curios cati din tapinarii umpluti de respect fata de japo is dau seama, cu caciulile in mana, ca recall-urile astea se fac nu din grija pentru soricul lor, dar de frica amenzilor si proceselor care ar putea rezulta din ignorarea "micilor" probleme.

    Recall-ul asta e inca o cascadorie de public relations. Sunt convins ca pana si mazda stie foarte clar ca la ora actuala, mai mult de jumatate din masinile lor sunt la casare iar cealalta jumatate e detinuta de tipi cu gradul de inteligenta insufficient sa-si dea seama ce-i aia un recall si ce trebuie sa faca. Iar 1% care inteleg despre ce-i vorba realizeaza ca sunt mai castigati sa lase masina in ploaie decat sa cheltuie benzina pana la dealer si inapoi. Mai bine isi iau o bere de banii aia.

    Daca tot tin la imagine, mai bine faceau un recall la caroserie. :):):)
    14 21
  • Astept recall pentru dacia din 1980, cica avea un surub prea tare strans :))
    Fac pariu ca mai urmeaza niste recaluri cat de repede din partea altor producatori, tot la masini sub anul 2005.
    21 1
  • mazda ma-sii
    am inteles ca mercedes isi alege foarte bine viitorii clienti: buna crestere, pozitie sociala, coeficient de inteligenta. E greu sa ajungi sa detii un mercedes

    dar la SH-uri e mana libera...toti analfabetii isi pot trage si cate 2 mercuri sa fie vazuti bine in neighbourhood...

    de parca Mazda se adreseaza cefelor late cu mertzan.
    12 12
  • Asta inseamna cu adevarat respect fata de clienti. Exact cum am zis si la stirea cu Toyota. Constructorii germani nu fac recall nici la masinile aflate in garantie, cum ar fi Fakeswagen si alte bude de marci, cum ar fi cazul coreanului care a fost paguit cu un Marsadas Bantz S65AMG> omul ramasese in pana de 3 ori cu o masina cumparata recent. Un alt caz tot cu w222 s-a intamplat in alta tara, masina luase foc la nici 2 saptamani dupa ce fusese cumparata. Ce a facut Marsadas Banz in schimb ? I-a durut la basca.

    Frustratii @!? si @zarnesteanul. Stati linistiti flacai, ca Mazdele astea din acest interval de ani inca mai circula fara probleme, pe cand Volzvagane , Marsadasuri si Bemveuri sunt deja la topit .

    Citez din comentariul unui ''exper'' auto : ''japo is dau seama, cu caciulile in mana, ca recall-urile astea se fac nu din grija pentru soricul lor, dar de frica amenzilor si proceselor care ar putea rezulta din ignorarea "micilor" probleme'' . Pai da, la asta ma gandeam si eu. Cum va primi Mazda si alti constructori japonezi ''amenzi'' ca nu au facut recall la masini de acum 20 de ani care nu mai sunt in garantie ........ Ce ciudat, eu stiam ca constructorii primesc amenzi dupa caietul de sarcini care ramnifica in primul rand varsta si anul masinii, iar apoi se aplica sanctiunea, nu vii sa dai amenda pt niste modele care nu sunt in garantie.....dar nah ''expertii'' tot ''experti'' raman. :)))))


    ''iar cealalta jumatate e detinuta de tipi cu gradul de inteligenta insufficient sa-si dea seama ce-i aia un recall si ce trebuie sa faca'' . Ma intreb acum, ce grad de inteligenta trebuie sa aiba un tip care consuma in exces berici si dupa aceea scrie pe AM ? E o ''metafora'' tratati-o ca atare :))))))
    14 32
  • @mazda ma-sii

    Ce imi place cand vad cate un ieftinache care se baga singur in seama si-l freaca grija de ce conduc si ce-mi cumpar. Pacat ca nu este reciproc dragu' tatii.

    Pentru cultura ta generala, o fi mana libera la Merc sh dar nu cred ca e mana libera sa-l si intretii cum trebuie, indifferent de anul de fabricatie. Stiu ca e greu sa intelegi din gura portbagajului cu produse agricole intr-o piata prafuita si inconjurat de concurenta colorata, dar cand imi cumpar o masina mi-o cumpar dupa criteriile care sunt importante pentru mine, nu pentru un "pietar" din Romania care-si da cu parerea la orice si oriunde. Si unde nu-i fierbe oala.

    Mai inteleg si ca e greu sa-ti depasesti conditia si sa pricepi ca nu toti soferii de Merc din lumea asta au cefe late precum cei din lumea in care te invarti. La mine in neighborhood Mercedes e o masina putin peste medie, deci nu cred ca ies in evidenta cu absolut nimic, cu atat mai putin cu o masina care nu e de ultima generatie. Ti-am mai spus si alta data. Realitatea e la ani lumina de ceea ce e in capul tau.

    PS Parca te jurai cu ceva vreme in urma ca nu ma mai bagi in seama, ca asa si pe dincolo, etc etc. Limbarita e boala grea. Cu atat mai greu de lecuit cu cat in jurul tau e epidemie.
    11 19
  • Scorpionul_negru
    @Madalescu_Georgian
    Faci ce faci si iar iti iei manute rosii. Toate aceste rechemari sunt de frica amenzilor. Nu ca ii doare pe ei de clienti. Si sa fie asa, vad ca numai japonezii au probleme. Ba Toyota ba Mazda ba nu mai stiu ce ! Asa ca las'o mai moale cu japonezele ca vezi ca nu sunt asa bune cum zici tu !
    22 15
  • Mazda e o marca de prestigiu cu toate derapajele unora de pe aici si spun asta din experienta mea de zi cu zi ..o masina care de 17 ani nu mi-a facut nici o problema si culmea arata ca noua si acum dupa atata timp ...asiaticii au o trasatura de caracter teribila ,tenacitatea prin care au ajuns sa faca produse excelente si nu numai in domeniul automobilelor
    12 12
  • Scorpionul_negru
    @Madalescu_Georgian
    Cine vorbeste de manute rosii :)) cel care are 98% din comentarii ascunse de atatea manute rosii.
    Zici ca nemtii sa invete sa faca masini ? Pai si japonezii ar trebuii sa invete cum sa le faca sa arate a masini. Toate sunt taiate cu toporul. Finisajele sunt slabute...se strica repede (noroc ca unii dau garantii mari). In rest ce sa zic....ramai la japoneze ca ti se potrivesc. Nu esti un om de valoare sa meriti o nemtoaica !
    14 16
  • Cam multe ''negative'' ai Scorpioane....... mai lasa-mi si mie nu le luat tu pe toate :)))))

    Nemtii ar fi avut mult mai mult de castigat daca se apucau sa vanda ''cico'' si nu masini ( nu-i de oricine acest domeniu ).Ai vazut in topul celor mai ''valoroase marci'' unde e pozitionata Compania Coca-Cola ? Nu puteau si nemtii sa faca la fel ? La capitolul masini sunt in umbra totala in acel clasament. Toyota facea legea ca deobicei. Acum poftim ''calitate'' germana neica :)))))


    http://piataauto.md/Stiri/2015/10/Studiul-de-fiabilitate-Consumer-Reports-arata-date-socante-inclusiv-problemele-Teslei-Model-S-Video/


    In rest, acelasi lucru ti-l zic si eu tie.....ramai la ''nemtoaicele alea calitative si ecologice'' ( care nu polueaza decat cat toata Marea Britanie de putin =))) ) , chiar esti un ''om de valoare'' cand o arzi in marci germane pe sistemul ''valoarea mea valoarea mea'' , cu toate ca in clasament sunt antonimi cu acest aspect :))))))))))
    6 16
  • @zarnesteanu,

    Salut flacule ! Tin sa-ti dau dreptate in ceea ce priveste ''mijloacele artistice'' pe care le abordezi pe aceasta tema. In orice caz te pot numii un ''invingator'' la tot ceea ce inseamna sa atingi noi culmi ale penibilului. Tind sa mai traduc si faptul ca aceasta ''calitate'' caracteristica dumitale, este ca o piesa de ''colectie'' printre oameni, fapt care clasifica ca rar se mai gaseste o asemenea ''piesa'' . Ai toata aprecierea mea, iar totodata te astept cu mare drag sa-ti dublezi abonamentul . Salutari flacaule !
    5 17
  • Scorpionul_negru
    @Madalescu_Georgian
    Sunt curios ce ai alege intre o Toyota si un 918 Spyder :)))
    Ca prea venerezi prostia aia de marca numita Toyota !
    14 3
  • Conform politicii, nu exista nici o cale legala prin care constructorii auto sa fie obligati sa efectueze un ''RECALL'' la niste masini deja iesite din garantie. Practic asta se traduce prin garantie : angajamentul asumat de vanzator/constructor fata de consumator. Asadar, nu exista nici un drept de incalcare, daca autovehiculul N a suferit probleme care au survenit dupa iesirea din garantia impusa de producator. Amenzile sunt impartite contructorilor care incalca acest drept de a remedia situatiile nefavorabile ( prin ''recall'' ) la autovehiculele aflate in garantie. Drept urmare, ceea ce face Mazda este de laudat ! Un mare Bravo.
    8 11
  • @Tony_LPP

    mazda are probleme electrice nu doar la anii mentionati in articol. Am un coleg care are o mazda sport hatchback de 6 ani. Cu timpul, i-au intrat iarna vapori cu sare in cutia de sigurante. Vara apa se evapora iar sarea s-a depus pe fundul cutiei si pe componente pana cand in primvarara asta I-a facut un scurt circuit masiv iar acele de la bord faceau ca la discoteca. Pretul distractiei, cablaje, cutia de sigurante senzori si manopera, 4500 de dolari. Ieftin ca braga.

    Sa razi? Nici vorba. Am bufnit toti in ras doar cand ne-a aratat cum ii faceau acele la bord. Dar cand am auzit pretul ne-a trecut instant. Si tu vii si-mi spui mie ca nu pot lua amenzi? Poate in alte parti ale lumii dar in America de Nord te asigur ca nimeni nu se mai uita cu nebagare de seama la incidente din astea. In clipa in care ai cateva accidente mortale nota de plata poate sa-ti inghita profitul pe luni de zile.

    PS Nu ca n-as sti cine esti de fapt in spatele nick-ului, dar pentru ca ai scris coerent in limba romana, iaca, ti-am raspuns. Oh, apropos, alea 6 manute rosii in 2 minute si 6 verzi la tine ti le-am anulat, Si altii pot sa-si dea singuri voturi si sa te ingroape in acelasi timp record. Am mai facut o singura data treaba asta cand m-ai facut sa-mi dau drumul la gura ... stii foarte bine cand.
    6 7
  • @Tony, ai +1 de la mine.Mai ai si momente cand o iei pe miriste cu unele postari gen cea de la stirea cu Kia Optima, unde ziceai ca este sub Bemveu seria 1, si alte pocnitori germane. Acum total de acord cu tine, poate macar tu ''i-ai luminat'' putin pe ''experti'' .Pe tovarasul @zarnesteanu, nu-l baga in seama, tot ce trebuie sa faci e sa tragi apa la toaleta.

    :)))) @Scorpioane , aici fara falsa modestie trebuie sa recunosc, ca as alege 918 Spyder. Probabil te intrebi cum de fac o asemenea alegere eu ''fan japonisme'' . Pai un asemenea exemplar costa aproape un milion de euro , daca alegerea s-ar face gratuita, evident ca voi alege 918-le . La vanzarea lui as ramane totusi cu 500 mii euro in mana , bani care jumate i-as oferii la oamenii nevoiasi, iar restul 250 mii mi-ar ramane si mie sa-mi cumpar o masina adevarata cum este Toyota Prado, Toyota LC 200 , Toyota Tundra 5.7 G-Force , Toyota Royal Crown, iar restul de bani 150 mii , i-as pastra pt altceva. Buna intrebarea ta, ai un +1 pt asta . Acum te intreb si eu pe tine. Ce ai alege dintre un Bemve E3j9(oua) rupt in coji si o Toyota Corolla nou nouta?
    3 13
  • Scorpionul_negru
    @Madalescu_Georgian
    Nici una nici alta. Un e39 se gaseste greu in stare buna iar sa dau bani pe o Toyota NICIODATA indiferent ca e noua sau veche si cat ar costa de putin !!! Singura masina japoneza care merita si e ok raport calitate pret e Mazda 3 noua facuta pe comanda obligatoriu cu tot ce ii trebuie. Pe aia as da banii ! E singura japoneza preferata de mine si care imi place cam tot la ea. La restu prefer concurenta germana , italiana, englezeasca etc.
    12 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru