Mazda propune trei versiuni de echipare pentru MX-30: în România, SUV-ul electric pleacă de la aproape 33.500 de euro

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 08.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda a publicat lista completă de prețuri a noului MX-30. Pe piața din România, SUV-ul electric va fi disponibil în trei versiuni de echipare, cea mai accesibilă având un preț de pornire de 33.490 de euro.

La finalul anului trecut, Mazda a deschis listele de precomenzi pentru noul MX-30 și pe piața din România, însă în acel moment, reprezentanții producătorului nipon au comunicat doar prețul ediției speciale de lansare. Acum, constructorul japonez a publicat lista completă de prețuri și dotările pregătite pentru clienții din România.

Mazda MX-30, primul model electric de serie dezvoltat de niponi, este echipat cu un motor electric cu 143 de cai putere și 265 Nm și cu o baterie cu o capacitatea de 35.5 kWh care promite o autonomie de până la 200 de kilometri.

Pe piața din România, noul SUV electric va fi disponibil în trei versiuni de echipare: GT, GT Plus și Launch Edition. Prețul de pornire anunțat de producătorul nipon este de 33.490 de euro cu TVA.

Conform oficialilor, livrările pe piața din România vor demara în a doua jumătate a anului. Totodată, până la finalul anului, clienții din țară vor putea opta doar pentru varianta specială de lansare. 

LISTĂ DE PREȚURI MAZDA MX-30
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
AUTONOMIE
(WLTP)
GT Launch Edition GT Plus
Electric
Baterie 35.5 kWh
143 200 33.490 33.990 34.090

Așa cum ne-am obișnuit de la noile Mazda 3 și Mazda CX-30, versiunile de echipare propuse de nipon vin cu o mulțime de dotări. Astfel, varianta MX-30 GT propune, printre altele, următoarele echipamente: jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, faruri și stopuri cu LED, sistem de infotainment cu ecran de 8.8 inch, head-up display, instrumentar digital de bord cu ecran de 7 inch, volan îmbrăcat în piele, sistem de climatizare automată, funcție Auto Hold, geamuri electrice față, sistem de asistență la pornirea în rampă, sistem e-GVC Plus, cruise control adaptiv, sistem de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru menținerea benzii de rulare, senzori de parcare față și spate, cameră video pentru mersul cu spatele, senzori de ploaie și lumină și sistem audio cu 8 incinte.

Noul MX-30 în varianta Launch Edition plusează cu următoarele: jante cu design special cu diametrul de 18 inch, faruri LED adaptive, olginzi exterioare în culoarea caroseriei, geamuri spate fumurii, interior Luxury Modern sau Luxury Vintage, scaune față încălzite, ornamente de interior fabricate din plută și scaun șofer cu funcție pentru memorarea poziției de conducere.

Versiunea GT Line oferă în plus față de varianta GT următoarele echipamente: sistem pentru spălarea farurilor, oglinzi încălzite și rabitabile electric, cotieră pentru bancheta din spate, scaune față încălzite, volan încălzit, acces fără cheia și parbriz încălzit în zona ștergătoarelor.

Pentru noul SUV electric, Mazda oferă trei pachete de dotări: Premium (1.000 de euro), Luxury Modern (1.500 de euro) și Luxury Vintage (1.500 de euro).

Clienții vor putea comanda și o trapă, prețul anunțat de Mazda fiind de 1.000 de euro.

Mașini electrice 2019-2020 în România

MODEL/VERSIUNE SEGMENT PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(WLTP) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Citigo-e iV hatchback de oraș 83 265 19.990
Smart EQ Fortwo hatchback de oraș 81 160 22.122
Volkswagen e-Up! hatchback de oraș 83 260 22.448
Opel e-Corsa hatchback subcompact 136 330 29.600
Peugeot e-208 hatchback subcompact 136 340 29.990
Renault Zoe hatchback subcompact 110 316 30.350
Mini Cooper SE hatchback subcompact 184 270 33.082
Peugeot e-2008 SUV subcompact 136 310 33.490
Mazda MX-30 SUV compact 143 200 33.990
Volkswagen ID.3 1st hatchback compact 204 420 36.072
Nissan Leaf hatchback compact 150 270 36.700
DS 3 Crossback E-Tense SUV subcompact 136 320 37.900
Hyundai Ioniq Electric hatchback compact 136 311 39.199
BMW i3 hatchback subcompact 170 300 39.806
Honda e hatchback subcompact 154 211 39.980
Hyundai Kona Electric SUV subcompact 136 289 40.163
Kia e-Niro  SUV compact 136 289 40.460
Audi e-tron SUV mare 313 336 70.747
Audi e-tron Sportback SUV mare 313 347 72.996
Mercedes-Benz EQC SUV compact 408 416 75.922
Jaguar I-Pace SUV mediu 400 470 77.945
Porsche Taycan sportivă 530 407 110.625
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (20)

  • fan skoda
    O masina buna doar pentru electrizati.

    Autonomia este minuscula, este foarte scumpa si... nu e buna.

    Pai la banii astia imi iau Skoda Karoq Style 4x4 DIESEL :)) si cu trapa si dotari optionale. Si se poate incarca in maxim 5 minute si are autonomie de chiar si 900 de km.
    10 17
  • Are asta autonomia de 200km la fel cum are Audi-ul a8 de 600 de cai consumul mediu de 12. Chiar si asa oficial,de ce dracu are autonomia atat de mica? Mazda si Honda la fel.Zici ca le-au scos la misto sa isi scada media de co2 pe masinile vandute. A,suv electric de oras,cata inutilitate.
    20 4
  • fan skoda
    @Tatraurs

    Chiar ai dreptate. :))
    Le-au scos doar asa la misto, ca sa nu ia amenzi si sa fie media de co2 buna. Iarna o sa aibe doar 100 de km autonomie. Poate chiar mai putin.
    10 5
  • Clique
    Frumos, dacă la 33.500 de euro, ai doar 200 km autonomie...
    Frumos ce să zic, tot înainte, fraieri sunt destui, bani au se pare, de este atâta zarvă că vor mașini electrice.
    12 4
  • Ciprian
    Dar cum era cu filosofia lor "fara ecran cu touch"? Si acum pun touch si la climatizare? Foarte consecventi in filosofia lor.
    7 2
  • Mda... Ce sa mai spui? Sa-si ia cine-o vrea asa ceva cu 40.000 de eur, ca banuiesc ca mai pui cate ceva pe ea. Dai banii astia si te duce 200 de km... Pe bune?? :) Plus stat la incarcari prin benzinarii, plus tre sa stai la casa... Vai s-amar...

    Imediat te ajunge aproape la pret de Touareg cu motorul-simfonic 3L TDI + DSG. O combinatie "Made in heaven". Intamplator, l-am condus in configuratia asta. N-am cuvinte, e aproape incredibil ca e un SUV. Se misca si e stabil ca o berlina.

    Zi de zi, TDI! Deasupra tuturor, desigur! ;)
    8 6
  • Pe site la Mazda dau un consum mediu de 19kwh wltp la 100 de km.,La o baterie de 35 kwh brut,cum dracu reuseste asta o autonomie wltp de 200km?
    7 1
  • @pmc Din cate stiu,Touaregul 3.0 tdi nu are cutie DSG ci automata clasica cu converizor si 8 trepte,probabil de la japonezii de la Aisin sau germanii de la Zf. Dsg-ul lor crapa pana si pe un polo de 1200kg,nu facea fata pe un Touareg.
    10 2
  • fan skoda
    @Tatraurs

    Da, nu este cu DSG. Este cu Tiptronic 8 viteze. Hai, totusi, DSG-ul nu este chiar atat de rau.

    @PMC

    Iti recomand motorul 4.0 V8 cu 422 cp TDI. Daca 3l TDI ti-a placut, asta 4.0 V8 sa vezi ce bine se misca. Motorul are o simfonie de V8 senzationala. Tot TDI este. Ii trebuie sub 5 secunde 0-100 km/h, are 900 nm si, cel mai important, este TDI ! :)))

    #TDI
    6 8
  • Nu s-ar fi vandut nici inainte de pandemie,,,dar acum,,o sa le retraga din show room uri,,sa le schimbe bateriile,motoarele,,si sa le reintroduca la acelasi pret,,sau mai mic!
    5 2
  • fan skoda
    Trebuie sa fi nebun sa dai 35.000 de euro pe masina asta. Trebuie sa te opresti din 200 in 200 km.
    La pretul asta, deja vorbim de Skoda Kodiaq TDI 4X4.
    8 2
  • Andrei
    De ce exista acea gluma de bancheta cu accesul acela meschin la ''locurile din spate'' si o ''usa'' pe care nu intra nimeni? De ce nu l-au facut cu doua locuri, e jenant spatiul din spate.
    Extrem de scumpa pentru una dintre cele mai mici masini din comert. Spatele, din nou o ratare de design.
    7 1
  • fara ecran cu "taci scrin" au doar pentru masinile care pot iesi din oras; cand o "arzi" eco la semafor iti trebe aceasta optiune - evident similar cu ce ofera codiacul lu' fan(el).
    4 1
  • @Tatraurs: bogdaproste stapane, pentru informatiile pretioase! :)
    Nu stiam asta cu DSGul.

    Carevasazica, Dieselul V6 TDI de 3L rupe si DSGul. :)) In fine, eu am fost cu masina asta si m-a lasat gura-casca. E absolut impresionanta. Si motorul in 6 cilindri e fenomenal de rafinat. E pur si simplu o placere. Nu exista rontzait de Diesel (nu ca m-ar deranja) si acceleratiile sunt de racheta. Va recomand sa-l probati. N-o sa fiti dezamagiti. ;)
    6 3
  • @pmc. Condus,ala de 286cp,nu e chiar racheta(depinde ce ai mai condus la viata ta),cutia are lag la greu chiar daca e data pe sport,bagi piciorul in ea si astepti,se infige bine pana pe la 120-130,dupa e adormita.De stabilitate, ce pot sa zic,sta binisor pe sosea pana la o anumita viteza,cand te dai la ea grosolan,fuge de fata si apoi cu toate patru rotile,gliseaza ceva,deh,greutatea. Dulapurile nu sunt masini de curse,doar dw fitze.
    4 2
  • Eu l-am condus pe cel de 350 si nu stiu cati. Dar modelul nou. E incredibil. Acum normal ca nu se compara cu ceva masina mica sport. Dar experienta la volan e excelenta, avand in vedere ca are peste 2T.
    5 3
  • O masina penibila. La 33,500 de euro deja e "respect" pentru client.
    7 3
  • fan skoda
    Ma gandesc ca, precum la altii, vor porni productia dupa ce vor fi rezervate primele 100.000 de bucati
    6 1
  • Bai baietii iubitori de vevew....hai ca dati la greu cu mucii in fasole! Pai minunea aia de ID3 ce autonomie reala are? Ia dati voi un mic search pe goagle sa vedeti ce surprize o sa aveti.....
    Masinile electrice sunt deocamdata niste dracovenii cu multe luminite LED ca sa fie eco). Nu e una in firea ei. Si chiar daca iti cumperi o dracie de-asta cu baterie mare - gen Tesla - vei descoperi ca nu mai incarca 80% in 40 de min ci in 1h si 40min. Asta este inceputul.....si nu e nimeni obligat sa cumpere. Nici masinile cu motoare cu ardere interna nu au inceput cu motoare de 4.0 TDI cum povesteau unii pe aici (chiar, TDI-ul asta e motorul saracului.....se pupa bine cu mentalitatea romaneasca). Daca vreti sa fiti cool, de ce nu vorbiti de un motor Hemi de 7.2? Vai....asta doare nu-i asa? Mai ales ca e pe benzina. Si nu....nu am vazut doar in filme....ci pe cateva Chevy Suburban....undeva in EmirateStiti cum accelereaza alea? Lasati tractoarele de-o parte daca vorbiti despre performante.....la performanta vorbim doar despre benzinare.
    Si daca tot vorbeam despre masinile alea de inceput de epoca, ei bine aflati ca nici nu aveau cine stie ce autonomie. Si nici nu gaseai statii de alimentare peste tot. Tot calul era baza. Dar uite asa in 100 de ani s-a ajuns la TDI-urile voastre care merg 1000km cu un plin. Asa ca hai sa fim corecti si sa asteptam ceea ce va fi sa fie!
    2 0
  • Revin cu o completare la ce am scris mai sus: pentru linistea voastra nu....nu sunt fan electrice. Nu imi place deloc autonomia lor. Si am avut si TDI-uri...si benzinare cu si fara turbine. Dar mi se pare obligatoriu sa fim corecti. TDI-ul moare....cum o sa moara toate masinile astea personale cu motoare diesel. Pentru ca daca nu moare diesel-ul murim noi. O sa ramana doar acolo unde-i este locul - pe tractoare, camioane, vapoare etc. Nu in oras. Pur si simplu nu are ce cauta in oras.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru