La finalul anului trecut, Mazda a deschis listele de precomenzi pentru noul MX-30 și pe piața din România, însă în acel moment, reprezentanții producătorului nipon au comunicat doar prețul ediției speciale de lansare. Acum, constructorul japonez a publicat lista completă de prețuri și dotările pregătite pentru clienții din România.
Mazda MX-30, primul model electric de serie dezvoltat de niponi, este echipat cu un motor electric cu 143 de cai putere și 265 Nm și cu o baterie cu o capacitatea de 35.5 kWh care promite o autonomie de până la 200 de kilometri.
Pe piața din România, noul SUV electric va fi disponibil în trei versiuni de echipare: GT, GT Plus și Launch Edition. Prețul de pornire anunțat de producătorul nipon este de 33.490 de euro cu TVA.
Conform oficialilor, livrările pe piața din România vor demara în a doua jumătate a anului. Totodată, până la finalul anului, clienții din țară vor putea opta doar pentru varianta specială de lansare.
LISTĂ DE PREȚURI MAZDA MX-30
MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR
PUTERE
(CP)
AUTONOMIE
(WLTP)GT
Launch Edition
GT Plus
Electric
Baterie 35.5 kWh143
200
33.490
33.990
34.090
Așa cum ne-am obișnuit de la noile Mazda 3 și Mazda CX-30, versiunile de echipare propuse de nipon vin cu o mulțime de dotări. Astfel, varianta MX-30 GT propune, printre altele, următoarele echipamente: jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, faruri și stopuri cu LED, sistem de infotainment cu ecran de 8.8 inch, head-up display, instrumentar digital de bord cu ecran de 7 inch, volan îmbrăcat în piele, sistem de climatizare automată, funcție Auto Hold, geamuri electrice față, sistem de asistență la pornirea în rampă, sistem e-GVC Plus, cruise control adaptiv, sistem de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru menținerea benzii de rulare, senzori de parcare față și spate, cameră video pentru mersul cu spatele, senzori de ploaie și lumină și sistem audio cu 8 incinte.
Noul MX-30 în varianta Launch Edition plusează cu următoarele: jante cu design special cu diametrul de 18 inch, faruri LED adaptive, olginzi exterioare în culoarea caroseriei, geamuri spate fumurii, interior Luxury Modern sau Luxury Vintage, scaune față încălzite, ornamente de interior fabricate din plută și scaun șofer cu funcție pentru memorarea poziției de conducere.
Versiunea GT Line oferă în plus față de varianta GT următoarele echipamente: sistem pentru spălarea farurilor, oglinzi încălzite și rabitabile electric, cotieră pentru bancheta din spate, scaune față încălzite, volan încălzit, acces fără cheia și parbriz încălzit în zona ștergătoarelor.
Pentru noul SUV electric, Mazda oferă trei pachete de dotări: Premium (1.000 de euro), Luxury Modern (1.500 de euro) și Luxury Vintage (1.500 de euro).
Clienții vor putea comanda și o trapă, prețul anunțat de Mazda fiind de 1.000 de euro.
Mașini electrice 2019-2020 în România
|
||||
MODEL/VERSIUNE | SEGMENT |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (WLTP) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Skoda Citigo-e iV | hatchback de oraș | 83 | 265 | 19.990 |
Smart EQ Fortwo | hatchback de oraș | 81 | 160 | 22.122 |
Volkswagen e-Up! | hatchback de oraș | 83 | 260 | 22.448 |
Opel e-Corsa | hatchback subcompact | 136 | 330 | 29.600 |
Peugeot e-208 | hatchback subcompact | 136 | 340 | 29.990 |
Renault Zoe | hatchback subcompact | 110 | 316 | 30.350 |
Mini Cooper SE | hatchback subcompact | 184 | 270 | 33.082 |
Peugeot e-2008 | SUV subcompact | 136 | 310 | 33.490 |
Mazda MX-30 | SUV compact | 143 | 200 | 33.990 |
Volkswagen ID.3 1st | hatchback compact | 204 | 420 | 36.072 |
Nissan Leaf | hatchback compact | 150 | 270 | 36.700 |
DS 3 Crossback E-Tense | SUV subcompact | 136 | 320 | 37.900 |
Hyundai Ioniq Electric | hatchback compact | 136 | 311 | 39.199 |
BMW i3 | hatchback subcompact | 170 | 300 | 39.806 |
Honda e | hatchback subcompact | 154 | 211 | 39.980 |
Hyundai Kona Electric | SUV subcompact | 136 | 289 | 40.163 |
Kia e-Niro | SUV compact | 136 | 289 | 40.460 |
Audi e-tron | SUV mare | 313 | 336 | 70.747 |
Audi e-tron Sportback | SUV mare | 313 | 347 | 72.996 |
Mercedes-Benz EQC | SUV compact | 408 | 416 | 75.922 |
Jaguar I-Pace | SUV mediu | 400 | 470 | 77.945 |
Porsche Taycan | sportivă | 530 | 407 | 110.625 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Autonomia este minuscula, este foarte scumpa si... nu e buna.
Pai la banii astia imi iau Skoda Karoq Style 4x4 DIESEL :)) si cu trapa si dotari optionale. Si se poate incarca in maxim 5 minute si are autonomie de chiar si 900 de km.
Chiar ai dreptate. :))
Le-au scos doar asa la misto, ca sa nu ia amenzi si sa fie media de co2 buna. Iarna o sa aibe doar 100 de km autonomie. Poate chiar mai putin.
Frumos ce să zic, tot înainte, fraieri sunt destui, bani au se pare, de este atâta zarvă că vor mașini electrice.
Imediat te ajunge aproape la pret de Touareg cu motorul-simfonic 3L TDI + DSG. O combinatie "Made in heaven". Intamplator, l-am condus in configuratia asta. N-am cuvinte, e aproape incredibil ca e un SUV. Se misca si e stabil ca o berlina.
Zi de zi, TDI! Deasupra tuturor, desigur! ;)
Da, nu este cu DSG. Este cu Tiptronic 8 viteze. Hai, totusi, DSG-ul nu este chiar atat de rau.
@PMC
Iti recomand motorul 4.0 V8 cu 422 cp TDI. Daca 3l TDI ti-a placut, asta 4.0 V8 sa vezi ce bine se misca. Motorul are o simfonie de V8 senzationala. Tot TDI este. Ii trebuie sub 5 secunde 0-100 km/h, are 900 nm si, cel mai important, este TDI ! :)))
#TDI
La pretul asta, deja vorbim de Skoda Kodiaq TDI 4X4.
Extrem de scumpa pentru una dintre cele mai mici masini din comert. Spatele, din nou o ratare de design.
Nu stiam asta cu DSGul.
Carevasazica, Dieselul V6 TDI de 3L rupe si DSGul. :)) In fine, eu am fost cu masina asta si m-a lasat gura-casca. E absolut impresionanta. Si motorul in 6 cilindri e fenomenal de rafinat. E pur si simplu o placere. Nu exista rontzait de Diesel (nu ca m-ar deranja) si acceleratiile sunt de racheta. Va recomand sa-l probati. N-o sa fiti dezamagiti. ;)
Masinile electrice sunt deocamdata niste dracovenii cu multe luminite LED ca sa fie eco). Nu e una in firea ei. Si chiar daca iti cumperi o dracie de-asta cu baterie mare - gen Tesla - vei descoperi ca nu mai incarca 80% in 40 de min ci in 1h si 40min. Asta este inceputul.....si nu e nimeni obligat sa cumpere. Nici masinile cu motoare cu ardere interna nu au inceput cu motoare de 4.0 TDI cum povesteau unii pe aici (chiar, TDI-ul asta e motorul saracului.....se pupa bine cu mentalitatea romaneasca). Daca vreti sa fiti cool, de ce nu vorbiti de un motor Hemi de 7.2? Vai....asta doare nu-i asa? Mai ales ca e pe benzina. Si nu....nu am vazut doar in filme....ci pe cateva Chevy Suburban....undeva in EmirateStiti cum accelereaza alea? Lasati tractoarele de-o parte daca vorbiti despre performante.....la performanta vorbim doar despre benzinare.
Si daca tot vorbeam despre masinile alea de inceput de epoca, ei bine aflati ca nici nu aveau cine stie ce autonomie. Si nici nu gaseai statii de alimentare peste tot. Tot calul era baza. Dar uite asa in 100 de ani s-a ajuns la TDI-urile voastre care merg 1000km cu un plin. Asa ca hai sa fim corecti si sa asteptam ceea ce va fi sa fie!