Mazda își propune să lanseze în 2020 motoare pe benzină cu 50% mai eficiente decât cele oferite în prezent. Vestea vine de la Kenichiro Saruwatari, șeful departamentului european de cercetare și dezvoltare al mărcii nipone, care estimează că nivelul de eficiență al motorizărilor Skyactiv-G poate să crească în următorii ani printr-o nouă tehnologie. Vorbim despre HCCI, acronimul pentru Homogenous Charge Compression Ignition Technology, o soluție tehnică menită să aprindă amestecul carburant prin compresie, nu prin scânteie, exact ca la un motor diesel. Mazda nu este primul constructor de automobile care a cercetat această soluție, dar este primul care și-a propus public să o lanseze pe un model de serie.
Mazda vrea să lanseze noua tehnologie pe a treia generație de motoare SkyActiv, programată să debuteze undeva în anul 2018. Acestea vor avea un raport de compresie extrem de ridicat, de 18.0:1, nemaiîntâlnit pentru niciun motor pe benzină de serie din lume. Datorită acestui raport de compresie, motorul va putea să funcționeze precum un diesel, aprinzând amestecul carburant doar prin compresie, fără să fie nevoie de scânteie.
Prin controlul atent al procesului de combustie, detonațiile vor fi eliminate și motorul va putea să asigure cuplul și eficiența de carburant a unui diesel, fără emisiile de particule asociate. Programul de eficiență SkyActiv va merge mai departe de atât, urmând să se concentreze și pe găsirea unei soluții de utilizare a energiei pierdute în mod normal prin arderea gazelor de evacuare. În loc să monteze turbosuflante, cei de la Mazda vor să se concentreze pe pierderile de căldură ale motoarelor termice și pe sistemul de evacuare în general, în încercarea de a utiliza într-un fel neconvențional, dar eficient, al energiei termice dezvoltate în urma arderii carburanților.Via Autocar
De exemplu la sfarsitul anilor 90 un posesor de non-euro de la sfarsitul anilor 80 platea anual un impozit care-l facea sa renunte si sa achizitioneze o masina noua. Vorbim de tari civilizate unde nu e greu sa achizitionezi un automobil nou ca la noi.
1.5 EcoBoost 160CP - 0-100 > 9,1 sec
1.5 90CP - 0-100 > 9,4 sec , deci care-s ''inovatiile'' aduse ecoboost-ului ca nu inteleg ?
Pai cu raport de 18.0.1 motorul de 90 cai de la Mazda va fi mult mai rapid, poate chiar 8,4 sec, deci acceleratie asemanatoare cu BMW de 170 cp . Asa-i Grecule ? Evident aici reintra si raportul greutate/cp care conteaza ft mult . Vorbim de clasa B vs clasa C , deci e diferenta de ''cura'' :))))..
Per ansamblu Toyota va avea motoare VVT-I cu un raport de 18. bun asa . HIHIHI
Tu pe ce masina ai pus 1.5 ecoboost-ul ala de ti-o dat 9.1 secunde ?
Pe Ford Transit ? Prietenat, Fiesta ST cu motor de 1,6 ecoboost de 180 de cai, face suta in 6,9 secunde. Fiesta de 1.0 si 140 e cai o face in 9 secunde. Cum ma sa pui motor de 90 de cai si sa zici ca accelereaza cat un BMW cu 170 de cai ? Pai mai bine ziceai ca 2 este mai mare decat 5. Sau ca innoti in aer si zbori prin apa.
Pai am comparat fix 1.5 vs 1.5 asa cum ziceati voi expertii odata candva ..... mai tineti minte ? Nu am spus ca 90 cai accelereaza cat un BMW cu 170 de cai, am spus doar ca asa se va intampla daca raportul va fi crescut spre 18.
1.5 Ecoboost de 182 cp se afla pe Focus, si da am zis ca aici influenteaza si raporul kg/cp . Dar at pt ce mai e turbo ? Ce ciudat...... Apropo-s , stiai ca Mazda 3 1.5 100 cp entry-level accelereaza mai rapid decat un Golf Entry-level ? Stai jos baiatu, iar ai fumat asa--i ?
http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/fiesta-st-3-usi-facelift-2013-prezent-2311/
@Pana, te-ai bagat ca musca in balega. Glful are turbina chiar daca are 86 cai, deci ar fi trebuit sa aiba performante macar la fel de bune precum un aspirat mai mare nu ?
http://www.edmunds.com/recalls/bmw.html
Foarte interesante si modurile de functionare la motoarele diesel Mazda, de aceea motorina fiind mai slaba caloric si aprinzandu-se mai greu si mai ales lent poate fi comprimata pana se auto-aprinde neexistand riscul avarierii motorului. Motorina este practic exploatata mai bine, motoarele Diesel au randament mai bun din cauza asta.
Mare plus pentru acesti pionieri. Succes Mazda !
1. raportul Kw/cm3 (ca sa descoperi eficienta motorului)
2. Curba de cuplu si curba de puere a motorului (nu masina pusa pe Dino)
2. Tipul cutiei de viteze, una e sa fie Manual Transmission alta e sa fie DSG
3. Timpul de schimbat de treapta, cu cat mai mic cu atat mai bine.
3. Etajarea cutiei, caci daca ai trepte scurte ai acceleratie mai mare, dar si vmax mai mic in fiecare treapta
4. Raportul KW/Kg (avantajele unei caroserii mai usoare)
5. Si nu uitati de coeficientul aerodinamic (are mare importanta dupa depasirea pragului de 80Km/h)....Nu uitati de elemente active aerodinamice daca exista sau nu!
6. Tipul pneului cu care este "incaltata" masina...
Asa ca, o cotatie pertinenta tine cont nu doar de acceleratie si Vmax!
PS: in mintea ta (bolnava) crezi ca performantele unui automobil sunt date strict de cilindree si motor. Fals! Cum spunea cel de mai sus sunt multe lucruri care puse cap la cap fac ca dinamica sau consumul sa fie mai eficiente.
O Mazda de 100 CP este cat se poate de logic si normal sa accelereze clar mai bine ca un Golf 1.2 TSI de 85 CP. Asta nu e un motiv de mandrie decat in mintea ta bolnava. Pentru ca este o diferenta de 15 CP. Compara atunci Mazda 3 de 100 CP cu Golf 7 1.2 TSI de 105 CP si vei vedea cum Golf ca dinamica va fi peste Mazda in ciuda celor 5 CP (nu 15 in minus ca in varianta de baza). Asa ca nu o mai da la intors cum iti convine. Asta apropo de bagat in balegar.
Si hai sa nu ne legam de recall-uri ca nimeni nu-i intrece pe japonezi.
Spre exemplu TDI-urile , au raport de compresie mai mare decat motoarele diesel de la Mazda si de aia si vibreaza tare si fac zgomot mare (pare-mi-se au un 19-20) .Ideea e ca tu lasi sa se inteleaga ca poti sa comprimi mai mult motorina ca nu se autoaprinde. Adevarat dar nu comprimi practic motorina, ci aerul care in acest mod se incalzeste si apoi injectezi motorina in aerul fierbinte. Daca te-ai apuca sa comprimi motorina, adica sa zicem nu ai avea injectoare pe diesel si ai baga motorina prin supape, ti-ar trebuie nshpe feluri de motorina. De la una care se aprinde la un raport de 16 cu care ar merge si un motor cu raport 22, dar nu prea bine ca ar face detonatie. Pana la o motorina care se aprinde la 22. Deci un diesel cu raport 16 sau in orice caz sub 22 n-ar putea functiona cu ea. Ce vor astia sa faca, e sa injecteze benzina direct in cilindru dupa timpul de compresie.In plus daca benzina ar fi compresata intr-un motor Diesel ar exploda cu mult inaintea motorinei. Problema este ca ar genera o caldura foarte mare care ar distruge cilindrul/pistonul/segmenti + s-ar aprinde haotic. In concluzie trebuie controlata aprinderea ei, si la asta se foloseste scanteia bujiei. Asadar o sa vezi ca motoarele Otto nu sunt atat de comprimate cat cele Diesel. Iar aici ajung iar la faza cu motorizarile TURBO, acolo unde se ''limiteaza aprinderea'' ( ATENTIE doamnelor si domnilor : pentru cunoscatori ) , ca nu cumva sa se intample detonatia, fiindca din NOU Ecu -ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, care comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul pentru a proteja motorul, de aceea motorul turbo NU mai dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat temperatura este crescuta , ce inseamna asta ? Performante SCAZUTE , care DEMONSTREAZA inca odata TURBO = MARKETING = SPALARE PE CREIER. Totusi, sunt convis ca tu vei intelege mult mai bine decat unii ''experti'' , te vad baiat cu capul pe umeri.
Stim deja raspunsul, s-a trecut la turbo doar de marketing, stim de fapt ca cei ce au introdus compresoare (pt supraalimentare) in SUA au fost spalati pe creier. Am auzit cu totii de suprematia motoarelor aspirate amricane, alea care cu cilindree de 6l care ruleaza in oras consuma cat o masina europeana cu cilindree de 2 litri...
Nu te mai chinui sa exemplifici, caci am vazut pana acum acei "cunoscatori", de fapt ei sunt mereu pe unde postezi tu!
Inainte sa incepem polemica si sa discutam de F1 si Motorsport te-as intreba niste lucruri elementare.
1. De ce Porsche GT3 RS e aspirat ?
2.De ce Audi R8 V10+ e aspirat ?
3. De ce LaFerrari e aspirat ?
4.De ce Aston Martin e aspirat ?
5. De ce Ferrari a renuntat pt moment la unitatile turbo ?
@Pai da.... '' tarane'' , m-ai facut sa rabufnesc in ras pe bune , auzi tu
: Raportul KW/cm3 ---- eficienta.O singura intrebare domnule mester : ce inseamna eficienta unui motor ?De termodinamica stii ceva ? Raportu asta al vostru, de putere litrica NU JOACĂ ABSOLUT NICI UN ROL ! Dar ceva de rasul curcilor e asta : '"Curba de cuplu si putere a motorului, nu a masinii"' AHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Te duci dracu cu asa maestrii zau .
In primu rand, roata te mișcă, nu motorul
In al doilea, curba de cuplu si putere masurate la volanta sau la ROȚI are aceeasi forma, e logic de ce are aceeasi forma, sau ma rog, aproape aceeasi forma.
@Pana, ti-as raspunde eu in locul lui @Ivanof. Trebuie sa fii tampit sa crezi ca 15 cai fac diferenta. Totusi un rol ar trebui sa-l joace turbina in avantajul Golfului, oferindu-i performanta similara cu motorul aspirat de 100 cai, dar din nou TURBO = MARKETING. iNCA ODATA REPET NU SE COMPARA CILINDREE VS CILINDREE, e total pe dos. Eu iti dau un exemplu 5,7 HEMI N/A , tu acum cu ce turboaspirat mai vi ? sau ceva de 8,4 litrii, tu cu ce turbopipetar mai vii ? Esti dus si tu......... iar ati visat urat noaptea.
http://www.automarket.ro/motorsport/porsche-a-ctigat-cursa-de-24-de-ore-de-la-le-mans-63437.html
Ca s-a vazut acolo cat de bine te pricepi la motoare...
@Bombardierul, ti-am mai zis ca e pierdere de timp cu astia.
@sam93 , adevar graiesti
@Tony_LPP, daca nici japonezii nu sunt pionierii inovatilor de inalta clasa atunci cine ?
Si acum urmeaza clasa muncitoare de utilizatori meseriasi :
@marius, pai am si zis aici intra in discutie puterea masini mica raportata la greutatea mare. Eu cand vorbeam inainte ca raportul kg/cp este un factor nu important ci foarte important, meseriasii ca voi erati plini de spume la gura.
@Pana, esti dus . Cand am zis eu de cilnidree vs cilindree ? Mai de graba am raspuns la infectiile voastre. Si acum daca tot am inceput.
Tu compari o varianta entry -level cu o versiune de varf ? cat de bolnav poti fi ?
Hai sa vezi ce performante dinamice are Passatul si cum se va misca acesta in viata reala in traficul cotidian semi-aglomerat
Passat B8 2.0 TSI DSG > 1680 kg/ 220cp = 7,63kg/CP
Mazda 6 2.5i A/T > 1350 kg/ 192 CP= 7,03 kg/CP
Acum stai jos.......Passatul cantareste cat un tanc in varianta cu transmisie automata ( fata de cea manuala ), nu au inovat nimic nemtii . Sa nu mai zic ca un 2.0 TDI cantareste 1.721 kg deci foarte mult.
Ia baga la cap:
Passat 2.0 TSI DSG - 1505 kg (nu 1680 kg, mincinosule!) vit max 246 km/h, 0-100 km/h 6.7 secunde
Sursa:
http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=21849
Mazda 6 2.5 i A/T - 1350 kg vit max 223 km/h, 0-100 km/h 7.8 secunde
Sursa:
http://www.automarket.ro/masini-noi/mazda/6-facelift-25-skyactiv-g-192cp-i-eloop-aut-revolution-top-111643/specificatii.html
Asta inseamna ca Passat are raport kg/CP de 6,84 iar Mazda 6 de 7.03
Asadar poti sa tragi apa dupa raportul ala kg/CP pe care l-ai facut cum ai avut tu chef.
Apoi compara Mazda 6 2.5 cu Passat 2.0 TSI si mai si minte in favoarea Mazdei. Deci despre ce vorbim?
Chiar si asa nu ai demonstrat decat ca raportul este cam egal . Deci care-i treaba cu aia 25 cai in plus si turbina aia pusa aiurea ?
Si da, uite ca si mazda foloseste tehnologia turbo, dar la al lor diesel superb cu cea mai mica compresie din lume.
Dar tu dai mereu exemple de mazda cu skyactive benzina, dar nu generaliza, uiti ca sunt japonezi care folosesc turbo cu success: Nissan (si astia or fi spalati pe creier conform convingerii lui Bomby).
Un tip care face comparari alandala gen cilindree vs cilindree, sau alte elucubratii, e clar ca nu-l prea duce capul. Banuisc ca a uitat sa conecteze stecherul de la procesor la priza.
Auzi tu : ''Compara atunci Mazda 3 de 100 CP cu Golf 7 1.2 TSI de 105 CP si vei vedea cum Golf ca dinamica va fi peste Mazda in ciuda celor 5 CP''
Pai, 1.5 100 cai face 0-100 in 10,8 sec iar 1.2 TSI face 0-100 in 10,2 sec . Deci care-i performanta 0,6 sec ? Si mai are si 5 cai in plus ( cica ). Pai si Mazda daca mai avea 5 cai in plus facea la fel poate. Deci asta rezulta TURBOaspirate= MARKETING, nu PERFORMANTE nu EFICIENTA. Oare asta cand o s-o intelegeti ? Deja suntem in 2015 parca.... Daca va las aici fara explicatie - va descurcati ? sau in continuare o sa tineti una si buna ''performante si eficienta la turboaspirate ?? E o chestie prea simpla de inteles. Referitor la ultimul paragraf al tau: ba sa stii ca compresoarele mecanice "positive displacement" (nu si cel centrifugal), ofera cuplu mare la turatii joase, ca de ce crezi ca se foloseste Twincharger ? compresorul mecanic are LAG zero, si la fel si BOOST-LAG zero. El lucreaza in prima jumatate de plaja de turatii, iar la cealalta, intra turbocompresorul. Acuma, depinde de dimensiunile si parametrii turbocompresorului. Daca turbina e mica - are cuplu mare la turatii joase, lag-ul este mic, dar la turatii mari ea mai mult incurca decat face treaba. La turbinele MARI, e invers....ea daca e grea, are inertie si trebuie flux puternic de gaz ca sa o porneasca, aici e de dorit si motor de capacitate mai mare. Lag-ul creste odata cu cresterea dimensiunii turbocompresorului. Referitor la Turbocharger vs Supercharger, eu nu as fi asa sigur pe mine ca Turbo e mai bun decat compresor mecanic......e chiar foarte discutabil....nuante sunt multe. Iar ceea ce scriu jurnalistii auto ca 'turbinele iau putere de nicaieri, adica din gaze arse, si nu afecteaza eficienta" - astea tot sunt balade. Jurnalistii auto care scriu articole stau cam rau cu fizica..
Un comentariu la fel de neprofesionist ca ''expertul'' care imi zicea ca ''subvireaza '' masina pe curbe ''daca botul masinii e prea greu iar fundul e prea usor, si ea e RWD'', cand de fapt ea SUPRAVIREAZA.....iar rotile din spate O IMPING, nu o trag. Totusi pentru ''expertul ala '' ii mai dau cateva exemple poate baga la cap :
Weight distribution(USA): 1.Dodge Viper GTS - (%, F/R): 49.6/50.4 2.Dodge Challenger SRT Hellcat - (%, F/R): 56.7/43.3 3.Chevrolet Camaro ZL1 - (%, F/R): 52.7/47.3 4.Chevrolet Corvette C7 Z06 - (%, F/R): 49.5/50.5 5.Ford Mustang Shelby GT500 - (%, F/R): 56/44 6. Cadillac Escalade - (%, F/R): asta E VACA frate....51.1/48.9 7. Cadillac ATS 3.6 V6 - (%, F/R): 52.0/48.0 8. Chevrolet Camaro Z/28 - (%, F/R): 53.2/46.8 Weight distribution(Germany): 9. BMW M4 - (%, F/R): 52.6/47.4 10. BMW M5 F10 - (%, F/R): 52.5/47.5 11. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe 4Matic - (%, F/R): 55/45 12. Porsche Panamera Turbo S Executive - (%, F/R): 53.5/46.5 13. Mercedes Benz E63 AMG Wagon - (%, F/R): 51.4/48.6 (la sedan e mai prost raportu...logic vorbind) 14. Porsche 911 Turbo S Cabriolet - (%, F/R): cel mai de rahat raport vazut vreodata....38.7/61.3 ..... 15. BMW 1M Coupe - (%, F/R): 51.6/48.4 Asa ca nene......nu mai prosti lumea te rog
"Hai sa vezi ce performante dinamice are Passatul si cum se va misca acesta in viata reala in traficul cotidian semi-aglomerat
Passat B8 2.0 TSI DSG > 1680 kg/ 220cp = 7,63kg/CP"
Ce 4Motion visezi in comentariul tau, amice? Daca una spui si alta gandesti, cred ca ai o problema. In plus pentru motorul de 220 CP nu se ofera 4Motion pe VW Passat. Mai e nevoie sa scriu sursa? :)))
http://www.auto-data.net/ro/?f=showSubModel&modeli_id=902
Si apropo, uite o comparatie care se apropie de cei 192 CP ai Mazdei 6 2.5.
Passat 1.8 TSI 180 CP (deci mai putin cu 12 CP), 1468 kg (>100 kg mai grea fata de Mazda 6), vit max. 232 km/h (cu 11 km/h mai mare), 0-100 km/h 7.7 secunde (cu un insignifiant 0.1 secunde mai bun). Deci desi Passat are motor mai slab, este mai greu si are performante dinamice mai bune. Ori domnule asta poate inseamna eficienta si performanta. Doar ca este peste puterea ta de intelegere.
Si zici tu ca mereu japonezii au invovat? Omule, pana prin anii '50 japonezii erau un noname in industria auto. Nu uita ca automobilul s-a nascut in Europa si America. Atunci cand japonezii intelegeau cum merge un motor in 4 timpi, americanii deja aveau cutii automate, sisteme de oprire a cilindrilor si depaseau 120-130 km/h si porneau masinile fara manivela. Nemtii stabileau recorduri mondiale de viteza de peste 400 km/h (Auto Union daca iti spune ceva) si puneau motorul central la masinile de raliuri... asa cum se poarta si in prezent. Aveau deja concepte de automobile electrice, sisteme 4x4, ca sa nu mai spunem ca primul diesel tot ei l-au pus pe un automobil. Inca din anii '20 europenii stiau de masini sport si supersport capabile sa depaseasca 200 km/h Se intampla in anii '50. Ce faceau japonezii pe vremea aia? Ar mai fi mult de spus, dar nu esti persoana potrivita cu care sa te contrazici. Ca o faci degeaba.
Asa ca mai bag-o o data pe aia cu kg/CP fantastic la Mazda.
Cica : ''cutia DSG este cutie cu dublu ambreiaj, si nu cutie automata cum exprimi'' . AHAHAHAHAHAHAHAHAHA . Pai din spusele tale se intelege ca DSG-ul este o cutia manuala care are doua pedale de ambreiaj nu ? Stii macar ce inseamna DSG ? Direct shift gearbox , pt cunostiinta matale generala, adica cea mai proasta cutie de viteze din cate exista. Pe atat de nefiabila, pe atat de lenta. Fumezi 2 tigari cand executi o depasire. De fapt ca si PDK-ul de la Porsche o transmisie VARZA : cutia automata de pe CORVETTE schimba cu 80 miliseuncde mai repede decat PDK-u la Porsche, iar Hellcat schimba in 160 milisecunde in mod TRACK. Deci nu le au inginerii nemtii cu tehnica.
Stiu ca tu ai impresia ca esti tare in fizica, mai tare decat inginerii lumii, dar faptul ca nu cunosti nici concepte de baza, de logica, nici macar de fizica, nu te califica nici macar sa ne explici de ce masina o ia la vale cand e lasata in rampa sau panta.
Sau uite, da-mi aici un link unde ai gasit tu.
Sunt cateva modele care au 1680 kg cum zici tu, insa au alte motoare (inclusiv cu motoare diesel).
Inainte sa faci pe desteptul macar verifica. Faptul ca pe acest site nu se poate verifica... asta nu demonstreaza nimic. Ti-am scris in primele mele mesaje si sursele cu datele tehnice. Ai avut macar curiozitatea sa vezi despre ce e vorba?
Poate de data asta va fi vreun neuron de-al tau curios sa VERIFICE:
http://www.auto-data.net/en/?f=showSubModel&modeli_id=902
Asa ca astept acel link in care sa-mi arati un 2.0 TSI de 220 CP... configurat cum vrei tu si care sa aiba 1680 kg.
Semnat
Pai da...
Fanii mazda au intrat in delir
Fanii VAG au intrat in sevraj mintalll.
Baiatule, uite care-i treaba : Passat 2.0 TSI 220 CP sare de 50 de mii ca popa in varianta full options, si asta pentru ce ? Pentru un raport kg/cp aproape asemanator cu Mazda 6 de 2.5i ?
Cat despre comparari entry-level, corect e in felul urmator
Mazda 6 2.0 145 cp vs Passat 1.4 TSI 125 CP........ iar la performante ii rupe fash-ul lui Passat care costa mai mult cu o mie de euro, pricepi ?
Passat 1.4 TSI 1387kg/125cp > 11,09 kg/CP > Pret : 22.398 € ( entry-level|)
Mazda 6 2.0 1300kg/ 145 cp > 8,96kg/cp > Pret : 21.690 € (entry-level)
Dotari principale Mazda 6 2.0 145 CP Emotion ( entry-level ):
-■ Jante aliaj 17" cu pneuri 225/55 R17
■ ABS, EBD, EBA
■ Sistem de control al stabilității dinamice (DSC)
■ Sistem de asistență la plecarea în pantă (HLA)
■ 6 airbag-uri frontale, laterale și cortină
■ Senzor monitorizare presiune pneuri
■ Frână de parcare electrică
■ Buton pornire motor
■ Sistem i-STOP
■ Stopuri cu lumină LED
■ Sistem de evacuare dublu
■ Cotieră centrală față
■ Aer condiționat
■ Calculator de bord
■ Sistem audio: Radio AM/FM, MP3, USB și AUX cu 4 boxe
■ Închidere centralizată cu telecomandă
■ Geamuri electrice
■ Oglinzi electrice și încălzite
■ Sistem de navigație
Dotari principale Passat 1.4 TSI 125CP :
BlueMotion Technology, inclusiv sistem Start-Stop și sistem de frânare cu recuperare a energiei
Lămpi spate cu LED
Lumini de drum permanente
Volan piele cu trei spițe
Computer de bord "Plus"
Blocare electronică a diferențialului XDS
Frână de staționare electronică
Radio CD "Composition Colour" cu touch screen color de 12.7 cm, 8 incinte acustice și cititor carduri SD
Închidere centralizată cu telecomandă
Mai punctez : Passatul nu are nici macar geamuri electrice pe spate, nici proiectoare ceata si nici jante pe 17 in standard, si multe altele.
Dar nici nu e nevoie sa-mi citesti aberatiile, desi ti-am demonstrat cu surse corecte si concrete ca vorbesti prostii. Nu conteaza, ca oricum toti "e" prosti si tu esti destept. Ca stii tu... :))
Imi place de tine. Ai vazut ca nu a tinut ce am scris si acum o dai cu pretul. Si de ce sa nu comparam atunci Mazda 6 145 CP cu Passat 2.0 TSI de 150 CP? Ar fi mai cinstit, pentru ca au puteri asemanatoare.
Am avea 150 CP, 220 km/h vit max, 0-100 km/h 8.4 secunde.
Fata de Mazda 6 care are 208 km/h vit max., 0-100 km/h 9.5 secunde
In conditiile in care Passat are un raport kg/CP de 9,24 kg. Na belea, ca si asa o "face" pe Mazda 6.
Este ABERANT sa compari doua motoare care au diferenta de putere de peste 15-20 CP. Asta nu justifica nimic. Dar cu cine vorbesc de aberatii?!
Dar tot mai astept linkul ala in care un 2.0 TSI de 220 CP are 1680 de kg. Deci te rog sa te conformezi. ;)
2.0 TSI de 150 cai, este o motorizare medie nu entry-level, asta inseamna ca-i si mai dotata, iar pretul este pe masura mai mare. E irelevanta comparatia cu o masina care costa 25.582 € deci cu 4 mii euro mai mult.
Dar daca tot vrei ceva mediu si tot cu 2.0 , cum sa-ti zic eu tie dragule . Mazda 6 2.0 165CP , are un raport de 7,87 kg/CP pe langa 9,24 kg/CP cat are 2.0 150 de pe Passat . Na belea, ca si asa ii rupe fash-ul lui Passat. :)))))) . Acceleratie asemanatoare, vit max asemanatoare. Deci care-i treaba cu turbina aia pusa doar asa ca sa mai ''pape'' si de pe urma service-urilor ceva ?
Da nu ai raspuns la compararti Polo si Mazda 2 ...:)))))))
Honda Accord 2.0 I-VTEC 1428kg/156cp > 9,1kg/cp , deci mult mai bine ca 2.0 TSI 150 cai.
Si acum dragule, sa-ti raspund la intrebare . Pe site-ul ala nu-s trecute greutatile corect. La mine in talonul masinii mele personale apare o greutate mai mare decat e specificat pe site-ul ala . Deci in eroare !
Nissan GT-R NISMO V6 3,8 0-100 > 2,4 sec
Raport compresie 9.0:1
Bugatti Veyron 16.4 Super Sport W16 0-100 km/ > 2.5 sec
Raport compresie > 8.3:1
Daca nu te superi, cam ce discount v-a facut la Accord ( cu sau fara raba? ). Din cate am vazut acum modelul a ajuns la pretul ''de piata'', asa cum era corect sa fie de la inceput >22.000 si putin cu TVA costa. Te intreb fiindca ma tenteaza si pe mine masina asta, poate o pot obtine la un 17.500 -18.000 nu sunt sigur. La momentul de fata detin un Mitsubishi Pajero din 2011 , care mai mult de 17-18.000 (pretul cerut de mine ) nu cred ca voi obtine pe el. O zi frumoasa !
Greutatea de 1680 kg a lui Passat 2.0 TSI 220 CP (cu DSG si fara 4Motion) este trecuta si pe site-ul VW. Oare si acolo s-a facut o greseala? Ce natie de nenorociti nemtii astia, dom'ne! Am doua masini si cum am greutatea trecuta in talon, asa este trecuta si pe site-urile constructorilor si in cartile tehnice ale masinilor. Asa ca ceea ce spui tu ca in talon e diferit fata de ce declara constructorul este o alta minciuna a ta. E a doua oara doar azi cand te-am prins cu minciuna.
Dar chiar nu mai conteaza. In afara de kg/CP nu mai sti nimic. Si ti-am demonstrat ca si cu raport de genul asta mai bun pe hartie, nu inseamna mereu ca esti mai performant si pe sosea. Iar tu acum ai inteles ca sunt mare fan VW (bullshit! masinile mele sunt un Ford Fiesta si un Volvo S60).
Dar nu am cum sa-ti demonstrez. Defapt nu are cine. Pentru ca oamenii destepti de pe acest site deja ti-au dat ignore. Asa cum voi face si eu.
Pur si simplu pt tine e GREU sa intelegi ca comparatiile se fac si ele in functie de nivelul de echipare ? Nu poti compara un entry-level vs o varianta medie, nu poti . E ca si cum ai compara S class 3.0D cu S 600 si ai zice ca cel din urma e mai performant , pai normal ca va fi mai performant. Asa si aici. Plus ca pretul nu mai e nici el acelasi , noi cand vorbim de performanta ne raportam si la pret . Adica in aceeasi bani in jur de 22 de mii calculam care-i mai buna nu ?
Dar nu mi-ai raspuns, dc nu ai comparat Mazda 2.0 165CP vs 2.0 TSI 150 cai ? Asa era mult mai corect. Ambele variaza cam la acelasi pret si performante, numai ca Mazda 6 e mai dinamica la agilitate cu raport de 7,87 kg/CP pe langa 9,24 kg/CP . Deci practic Folkzvagan, pute a NEPERFORMANTA intelegi tu, domnule non-VAG ( cica ) :))))))
@Nelu. Am uitat sa precizez, care a fost tendinta mea de a trece la ceva japonez. Fosta mea masina, a fost un VW Bora , o masina extrem de veche si stearsa in prezent ( dar cand a aparut era o bijuterie cu toate ca era sub modele precum Rover, Focus, Astra la acea vreme ) . Toate bune si frumoase, era motorizarea 1.8T benzina, extrem de puturoasa si care consuma cat un ARO. Masina era super confortabila si silentioasa , cu toate ca nu avea antifon la capota, se simtea iarna vibratiile si trepidatiile la relanti, dar treceau dupa 15 min de rulat cand se incalzea apa . Dupa garantia de 2 ani, la 45mii am schimbat prima bascula pe puntea fata , la 56 mii am schimbat pompa de injectie si termostat, la 80 mii am schimbat pt prima data ceva la cutia de viteze, nu mai mergea decat in primele 3 trepte masina. Cand am trecut pragul de 100mii ( 112 parca era ), a inceput rugina la praguri, si aripi. Dupa care la 130 mii nu mai pornea la automat , trebuia sa iau contactul si dupa abia o lua dar asa timid. Intre timp , ma intalnisem cu un prieten intr-o zii care m-a intrebat : Ai auzit de oferta de la Corolla ( era prin 2004 ), la care eu zic : NU, am auzit . El imi spune cu foc : Costa 16.700 Euro in varianta 2.0 in limita de stoc. Atunci am pus capat stresului pe care il crease vechea masina si intr-o zi am zis sa ofer spre vanzare ( avea 155 mii ).Dupa vanzarea ei, care s-a intamplat in maxim 2 saptamani ( o cumparase cineva pt taxi ) am dat fuga la showroomul Toyota , pt achizitia Corollei. Din pacate nu mai aveau Corolla pe stoc, asa ca dealerul mi-a oferit la oferta Toyota Avensis abia aparuse pe atunci, era in varianta 1.6 110 cp VVT-I , o masina mult mai fasneata decat 1.8T de pe Bora. Motorul rasuna frumos cand era dus in toata plaja de turatii 6.500 rpm, super sunet pt un asemenea motor mic. Totusi am ramas si acum cu impresia ca sunetul era ''gandit'' intentionat de la constructor sa se auda atat de frumos, la fel cum se auzea si la vechea Mazda3 .
Mazda: 3 premii
Toyota: 10 premii
Honda: 8 premii
Nissan: Cine ?
Lexus: Ha ?
VW/Audi/Porsche: 34 premii (12/14/8)
Fiat/Alfa/Ferrari: 14 premii (7/1/6)
BMW: 62 de premii
Ivanoaffe, stii bine ca-mi place Mazda 6 cu Skyactive-ul lor si cu Mx-5 cu tot, dar cum de au castigat 3 premii, acu mai bine de 10 ani cu un singur motor ? cel de pe RX-8 ? Unde-i Skyactive-ul ?
Aveau sansa anul asta dar ce sa vezi... nemtii astia, bata-i vina, le-o furat-o. Nu-i bai, poate la anu.
Pana atunci, motorul de pe i8 a luat premiul cel mare.
Nominalizari la premiul mare: 2 motoare BMW, Ford de 1 litru, PSA, Mercedes, Ferrari si Tesla.
In ordine descrescatoare la puncte:
Nominalizari la sub 1 litru: Ford, GM, BMW, VW, Fiat, Renault
Nominalizari la 1.0-1.4 litri: PSA, VW, VW, VW, VW, VW (5 motoare)
Nominalizari la 1.4-1.8 litri: BMW, Audi, BMW/PSA, BMW, Ford, Fiat
Nominalizari 1.8-2.0 litri: Mercedes, Audi, BMW, Volvo, VW, BMW
Nominalizari 2.0-2.5 litri: Audi, Mazda, Ford, Mercedes, Mercedes, Subaru
Nominalizari 2.5-3.0 litri: BMW, BMW, Porsche, BMW, BMW, VW
Nominalizari 3.0-4.0 litri: Mclaren, MB, Porsche, Ferrari, Audi, Porsche
Nominalizari 4.0+ litri: Ferrari, Ferrari, MB, BMW, Jaguar, Fiat,
Nominalizari green engine: Tesla, BMW, BMW, VW, Ford, BMW
Nominalizari motor nou: BMW, Mercedes, Ferrari, Volvo, VW, GM
Nominalizari motor performant: Ferrari, MB, Porsche, Ferrari, Mclaren, Fiat
Prietene, vrei sa numaram cate nominalizari are Mazda si cate VW ? sau BMW, sau Fiat ? sau Ford ?
Unde-s domn injiner Haponejii ? unde-s domn injiner Toyotele si Lexusurile si Nissan-urile ? cu toata tehnologia NASA, cu fuel cell-ul lor, cu inventiile lor de care se bucura toata industria auto ? cu compresia lor si cai putere pe numarul de bule din radiator ?
Povesti ba, povesti!
Visezi ca iti dau dreptate... pur si simplu visezi. Bine, atata timp cat tu compari mere cu dude... gen masini de 125 CP vs masini de 145 CP bazandu-te pe pret, nu pe masina in sine... de oamenii bolnavi chiar nu e bine sa te iei ca te bate Dumnezeu.
Mestere, un singur lucru iti zic : Nissan Qashqai este cel mai vandut model din segment in Europa, iar tu despre ce vb ? Iar ti-a fermentat mustul in pahar? :))))
''Greutatea de 1680 kg a lui Passat 2.0 TSI 220 CP (cu DSG si fara 4Motion) este trecuta si pe site-ul VW.'', chiar tu ai zis asta, deci mi-ai dat dreptate. Sau ai uitat ce ai zis acum cateva minute ? :))))
Pai dupa tine ar fi normal sa comparam ceva care costa 22 cu ceva de 25 ? Evident ca cel din urma va fi superior, doar e vb si de costuri aici. Dar nah, din nou tu ai ochelari de cal.
Şi cum vine asta? --- Mazda tinde către independenţă totală?! Îşi asigură platformele, motoarele şi transmisiile din surse proprii?? În afară de colaborarea cu Toyota, nu se arată deschisă pentru alianţe sau fuziuni? Nu se mai pleacă la picioarele unui colos (precum Ford) ? Şi-a ridicat propriul zeu (tehnologiile SkyActiv, din care se vor "adăpa" şi celelalte firme nipone) ? Nu urmăreşte obţinerea profitului prin orice mijloace? Auzi neobrăzare!
Încă ceva: independenţa de tip Mazda pare mai dulce decât cea de tip VAG (care se realizează uşor, de la sine), deoarece adevăratul eroism se naşte din lupta straşnică nu atât cu concurenţa, cât cu resursele limitate şi cu condiţiile vitrege.
Dar ca Golful este cel mai bine vandut model din toate segmentele ca numar de unitati de MULTI ani nu iti zice nimic??
Masinile germane conduc de departe la market share in Europa.
Da-i cu unghia ..
Honda Accord 2.0 I-VTEC 1428kg/156cp > 9,1kg/cp , deci mult mai bine ca 2.0 TSI 150 cai.
Domnu', Passatul de care spui matale (2.0 150 CP) are 1387 de kg si este mai usor decat Mazda 6. 1488 de kg are varianta cu tractiune integrala. Dar cand va avea si Mazda 6 tractiune integrala, mai vedem. Pana atunci cinstit e sa iei in calcul varianta cu tractiune fata... asa cum are si Mazda 6. Dar oare ce e cinstit la omul asta? Ah, ca japonezii sunt buricul pamantului si nemtii niste habarnisti care fac masini de carton. Gen Trabant.