Mazda este constructorul care se încăpăţânează să înoate împotriva curentului. Când toţi ceilalţi constructori caută să lanseze tot mai multe modele electrice sau măcar hibride, japonezii mizează în continuare pe tehnologiile convenţionale de propulsie. Iar această strategie pare să nu fi dezamăgit, cel puţin dacă ne uităm la performanţele motoarelor Mazda din ultimii doi ani.
Japonezii şi noul lor val de cutii şi motoare eficiente SkyActiv reuşesc să bată multe nume grele din segment. Eforturile lor nu se vor opri însă aici, pentru că inginerii şi cercetătorii lucrează deja la îmbunătăţirea performanţelor actuale.
Mitsuo Hitomi, şeful departamentului de dezvoltare a motoarelor, a declarat pentru Automotive News că o nouă generaţie SkyActiv este aşteptată la sfârşitul acestui deceniu. Mai exact, începând cu anul 2020, niponii vor introduce treptat noile motoare şi cutii SkyActiv 2.
Potrivit oficialului Mazda, acestea vor fi cu 30% mai eficiente decât cele actuale. Asta înseamnă că valoarea consumului mediu şi a emisiilor va fi cu aproape o treime mai mică. Hitomi nu a vrut să ofere prea multe amănunte, însă a declarat că „singura soluţie pentru a îmbunătăţi cifrele actuale este controlul eficient al arderilor”.Mai multe surse vorbesc deja despre o rată de compresie de 18:1 faţă de actualul 14:1 şi de un amestec omogen pentru sistemul de aprindere, similar celui folosit de motoarele diesel.
Hitomi a lăsat să se înţeleagă că în plan există şi o tehnologie SkyActiv 3, cu eficienţă termică îmbunătăţită şi emisii de CO2 extrem de reduse.
Sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva motoarelor cu ardere interna (bine, recunosc ca cu dieselul de pe automobile nu prea am fost niciodata prieten), dar sunt total impotriva circulatiei fara rost cu masini cu ardere interna in orase, in zonele dens populate, circulatie care poate fi inlocuita cu succes de mijloacele de transport in comun. Cei care se simt vizati sa se roage sa nu ajung vreodata primar ca, oricat as iubi eu masinile, s-ar termina instant cu viermuiala auto din oras.
Dar la o a doua reflectare, avand in vedere ce si cum aleg romanii si mocirla calie-calduta in care se zvarcolesc zilnic, indolenta de a face ceva-oricat de mic si rezistenta la schimbare, ma gandesc sa nu le fac cu forta un bine pe care :
1. nu si-l doresc cu adevarat, pt ca daca si-l doreau, eram de mult timp ca ...slovenii, de exemplu, ca sa nu fiu rau si sa ridic prea mult stacheta
2. nu-l merita, pt ca la nivel de individ niciunul nu schiteaza nici cel mai mic gest de bunavointa pentru imbunatatirea colectiva a vietilor tuturor, egoismul romanului fiind ceva ingrozitor, va zic, eu asa rapacitate ca la romani nu am mai intalnit la nimeni
3. nu au educatia necesara pentru a-l aprecia, intretine sau a-i intelege beneficiile pe termen lung si nici macar bunul simt de a fi recunoscatori. Romanului din popor ii vine greu sa dea un simplu multumesc.
M-am adresat aici celor care nu se regasesc printre cei pomeniti in al doilea paragraf. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar asta e realitatea pe care o percep eu.
succes
Erata: succesuri...asta e termenul ce concentreaza reteta succesului in politica.
Dar cred ca trebuie sa incepapa fiecare sa-si aduca micul aport, firav sau nu. O vorba buna, un deget aratat ;) sau un sut in fund la nevoie pot sa fie variante de a arata macar directia buna.
Insa intre ce ma enerveaza pe mine e si atitudinea asta docta de mai sus gen "vedeti-va ba de treaba ca nu se schimba nimic". Pai in felul asta sigur nu se schimba. Hai sa ne plingem, nu?
O intrebare: credeti ca daca nu exista o reactie publica prompta, legea pentru RMGC era votata instant? La fel cu porcaria aia de acciza de 7 centi: daca nu interveneau transportatorii, acuma nu o plateam toti (bine, probabil ca din primavara oricum o platim, asta daca nu protesteaza nimeni...)?
Axiomatic, eu am spus de multe ori ca nu putem schimba noi lumea; datoria noastra crestineasca este doar de a-i arata aceleiasi lumi batute in cap cu maiul globalizarii ca se indreapta spre abisul vesnic...Doar zice si in Sciptura: "Cand vor zice: 'Pace si liniste' (nota mea - adaug eu: "...si liber la umplut matul larg in cel mai pur stil consumist"), atunci o prapadenie neasteptata se va abate asupra lor, precum durerile nasterii peste femeia insarcinata...si nu vor avea scapare" (1 Tesaloniceni 5:3 - de fapt, intregul Cap. 5 poate fi trezitor din letargia mortii noastre spirituale!).
Deci, dragul meu @mntsn, cand vei dori fara teama sa-ti urmezi practic menirea de cuget, atunci sa apelezi cu incredere la ajutorul "psihopatului" de @inexorabil, care nici el nu vrea nimic pentru sine...decat, poate, o Mazda6 :D
On topic: Mazda va deveni numarul 1 la calitate de ansamblu pe zona asiatica, inclusiv in China, pana in 2020! Isi va fortifica inclusiv domeniul la care, de obicei, sta mai slabut, in spatele lui Subaru si Suzuki: siguranta! (le surclaseaza insa la frumusete zi si noapte!). Din pacate, putina lume va fi impresionata si tot atata va sari cu banul...Daca n-as fi prins in mrejele patimii mistuitoare pentru GM-clasic, m-as indrepta spre fulminant-ascendenta Mazda si a ei revelatorie "SkyActiv technology" fara sa preget nicio clipa, cat ai zice tzaca-paca! Satrapii din RC sunt prea damblagiti la scoarta ca sa lanseze in eter solutii mesianice precum domnul Hitomi, care sa conserve integritatea mediului fara sa stirbeasca personalitatea automobilului!!! Si, oricum, nu cred ca vom auzi o femeie, in speta Mary Barra, pronuntand asemenea cuvinte bine chibzuite...Dar mai stii ce iepure va scoate din jobenul magic?
In rest, cele enumerate de tine sint absolut valabile. Sintem un popor ipocrit, ne dam credinciosi insa numai aproapele nu-l ajutam. Ne aducem aminte de orfani si saraci numai de sarbatori, stam marea majoritate a timpului liber la TV nu mai face nimeni miscare, nu mai citeste nimeni o carte, insa tinem sa ne auda lumea cand spunem ceva, fara macar sa constientizam ceea ce spunem..
Se poate face o lista lunga cat o zi de post a tipologiei romanului neaos dar nu e locu'. Sa nu isi inchipuie cneva ca cei din vest nu au si ei falitii lor la materia simt civic dar macar acolo uscaturile sunt o minoritate si nu majoritatea ca pe la noi.
@kap...nu ma plang...constat. Constat de prea multa vreme din nefericire. De pe vremea prea-impuscatului cand ma bateam pentru niste masline uscate pentru masa de sarbatori :)
si aici am pus punct
Dar sincer acuma, parca totusi in vestul tarii nu e chiar atat de accentuat fenomenul asta.
Trebuiesc sa treaca zeci de ani pt.cineva(poate chiar generatii,pt unii) ca sa ajunga milionar. La noi,doar cateva luni dupa revolta,se vedeau milionarii.Cam repede,nu?
Si rau imi pare tot pentru aceasta minoritate de 5-10%, poate chiar mai putini, in care mai palpaie acel bun simt civic. Nu pentru cei din turma cea mare care - de ce sa nu vedem lucrurile limpede - ei chiar se simt bine in mediul asta: chiar le plac manelele cu geamul deschis, chiar le place scuipatul cojilor de seminte pe jos, chiar nu vad nimic rau in a arunca pet-uri in rauri. N-are cum sa-ti para rau de ei, nu merita nici un gram de mai bine. Petre Tutea saracul ("am facut 13 ani de puscarie pentru un popor de idioti") a simtit-o pe propria-i piele.
@inexorabil: as fi dispus sa renunt la orice bun material, poate mai putin la acoperisul de deasupra capului si la cele de sticta necesitate daca as sti ca asa pot aduce o imbunatatire in colectivitate sau ca pot sa servesc ca exemplu ca se poate trai foarte bine si fara viciul lacomiei consumiste. Si chiar mult iubita noastra MASINA, este in proportie de 90% moft, 5% utilitate de confort si 5% necesitate. E o jucarie mai mare, hai sa recunoastem. Ne place sa ne jucam cu masinute la orice varsta si sa ne satisfacem setea de recunoastere sociala prin ele, dar masina nu e ceva vital. Daca ar exista o renuntarea colectiva la masini (nu totala, ca nu-s absurd, partiala sa zicem) garantez ca am constata o imbunatatire a vietii colectivitatii, nu o deteriorare. Nu ma apuc acum sa mai explic cum si de ce, ca e greu...orgoliul e prea mare la romani ca sa inteleaga asa ceva, fudulia trebuie hranita cu o tabla pe 4 roti, iar peste "rusinea" de a merge pe jos sau cu autobuzul catre serviciu unii n-ar putea trece sub nicio forma.
Am deviat mult de la subiectul articolului, stiu, scuze, dar uneori, cand simt ca am ceva de spus, nu ma linistesc pana n-o spun.
1. constatam ......si apoi sa le acceptam tacit prin lipsa oricarei actiuni;
2. constatam si poate miscam un virf de deget macar.
Stiu, efectul maxim se obtine in mod organizat, dar si la capitolul civic romanii stau ultraprost: ONG-uri majoritatea paravan si nu gindite ca sa coaguleze opinii si sa genereze reactii. Prea multi dintre cei si asa putini carora ni se revolta cite un moment fibra se lasa pagubasi instant in lipsa unei organizatii care sa adune micile energii contribuite de fiecare si care sa articuleze: un protest, o actiune voluntara, o campanie de informare a maselor necivilizate etc. etc. etc.
Uite, ieri citeam de un om pe care noi bucurestenii nu l-am ajutat nici macar sa ne fie consilier ca sa aflam macar ce coc interlopii de la primaria generala. Spre lauda lui nu se da batut si isi face partid, daca altfel nu e lasat. Nicusor Dan.
Iar de citiva ani Bucurestiul nu mai face nota discordanta fata de culoarea rosie aleasa de cetatenii din TR, DB, VS etc.
P.S. cred c-ar trebui sa investim in conserve.
Romania.
Intradevar. Unii au 200m pana la serviciu și se suie in mașina. Sau au de mers 1km și se suie in transportul public.
Cit despre Mazda - bravo lor. Mai ales ce a zis Hitomi.
Iar despre taxa pentru cilindree e chiar aiurea. Trebuie sa taxeze emisiile nu cilindreea. Ce emisii ar avea un Dodge Dart Rally Version 4x4 cu motor 2.0 Turbo și un Camaro SS cu 6.2 litri?