Mazda opreşte producţia lui RX-8
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Motoarele rotative de la Mazda şi modelele animate de acestea au ieşit din producţie, anunţă AutomotiveNews. Cei de la Mazda au luat decizia dureroasă din cauza vânzărilor din ce în ce mai slabe şi a standardelor globale de emisii, care fac dezvoltarea acestor motoare din ce în ce mai costisitoare. Iniţial, japonezii suspendaseră temporar dezvoltarea motoarelor Renesis, urmând să repornească acţiunile după ce obţin finanţare pentru acestea. Până atunci, niponii urmau să se concentreze pe motoarele SkyActiv, care vor reprezenta grosul vânzărilor Mazda.
Modelele RX-8 şi RX-7 sunt responsabile pentru imaginea Mazda din ultimii douăzeci de ani şi pentru aura inspirată de marca respectivă. Iterarea de top a motoarelor rotative de la Mazda era reprezentată de o unitate de 1.3 litri, cu două rotoare, ce dezvolta 232 CP la 8.500 rpm. Unitatea era clasificată ca având o cilindree dublă, provocând o oarecare neplăcere la achiziţie şi la plata impozitelor.
În plus, motorul era cunoscut pentru consumul ridicat de carburant şi atenţia cu care trebuia să fie operat şi întreţinut.În 2010, Mazda a vândut doar 1.134 unităţi RX-8, o scădere de 49% faţă de 2009. Până în iulie 2011, când producţia de RX-8 a fost oprită, Mazda a remarcat o scădere de 21% a vânzărilor de RX-8. Cel mai bun an pentru Mazda RX-8 a fost 2004, când japonezii au vândut 23.690 de unităţi. La începutul anilor 1980, Mazda RX-7 vindea 50.000 de unităţi pe an, încă de la prima generaţie. Constructorul nipon nu a fost avantajat nici de situl de producţie, stabilit în Hiroshima, marcând o serie de pierderi pe fondul diferenţelor de curs valutar şi a costurilor ridicate de transport.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Insa sper sa revina in curand cu un urmas al acestuia, mai bun ca actualul model.
Pe cuvant? D-aia e clasificata ca avand o cilindree dubla, ca are putere mare? Hai, ca puteti mai mult de-atat... Ia documentati-va voi putin, si reveniti cu informatii utile si reale, nu baliverne.
Daca mergi la RAR sa inmatriculezi o Mazda RX8 vei avea o surpriza, mare si neplacuta. In ciuda cilindreei de 1300, dobi... de la RAR vor spune ca ai de fapt 2600cmc si o vor inmatricula ca 2600! Asta inseamna impozit de 2600, taxa de prima inmatriuclare /poluare aferenta cifrei de 2600cmc. Diferenta de la 1300 la 2600 in taxe este lesne de observat.
In mod clar vor pune motoare din genratia SkyActiv pe RX8, de vazut insa cand vor face acest lucru.
Sunt perfect de acord si nu contest acest lucru, dar eu nu la asta m-am referit. Nu este clasificat ca 2600 cmc motorul "din cauza nivelului ridicat de putere", cum se spune in articol, eu asta am contestat, pentru ca este o prostie, si este si venita din partea unei publicatii auto.
"Because a rotor chamber combusts once every revolution, compare with piston engine’s once every 2 revolutions, its effective displacement is actually 2616 cc by the norm of piston engines."
http://autozine.org/Archive/Mazda/new/RX8.html
Romania nu e singura tara in care motorul e considerat de 2600 cmc.
Repet, nu ma leg de corectitudinea acestui lucru, ci de explicatia idioata care a fost data pentru acesta.
- corect ce spui si tu, au gresit un pic si au modificat pe urma, se mai intampla pentru ca si cei de la AM sunt oameni;
- nu inteleg de ce trebuie facuta echivalarea cu a unui motor normal in cilindree;
- daca tot fac asta, ar trebui sa se ia in calcul si toate materialele folosite la producerea acumulatorilor din autoturismele electrice, ce si cata poluare se genereaza la producerea acestora! Cam extremist, dar plauzibil.