Constructorii auto au opinii divergente în privința viitorului motoarelor diesel ca urmare a efectelor scandalului Dieselgate. În timp ce producători precum Toyota au început deja să elimine motoarele diesel din gama de modele din Europa și mizează pe hibrizi, conaționalii de la Mazda au confirmat că nu vor renunța prea curând la acest tip de propulsie.
Jeff Guyton, CEO-ul pentru Europa al constructorului japonez, susține că cererea pentru motoare diesel este în continuare ridicată, în special din partea clienților care vor să conducă SUV-uri cu un consum redus.
"Forțarea clienților spre mașini cu emisii mai mici nu funcționează. Oamenii vor SUV-uri și un consum redus de carburant. Acesta este unul dintre motivele pentru care continuăm să dezvoltăm diesel-uri. Credem că asta este o soluție mai bună decât tehnologia hibridă din punct de vedere al costurilor", a precizat el.
Pe de altă parte, Mazda a exclus varianta de a dezvolta modele de oraș, întrucât această nișă nu este suficient de bine dezvoltată decât pe piața europeană.
În schimb, clienții de pe piețe majore precum China sau Statele Unite nu sunt atrași de astfel de modele."Nu vom face nicio mașină în segmentul A. Suntem mari, dar totuși suntem o companie relativ mică. Prin urmare, trebuie să ne concentrăm pe modele de volum care sunt atractive la nivel mondial. Trebuie să înțelegeți că segmentul A nu există în Statele Unite și nu este interesant pentru piețe precum China și Rusia", a adăugat Guyton.
Via Motor1
Stai ca apar acum "milenarii" care se jura ca benzinarele lor au consum de 4-5 prin orase si la drum lung . Nu ca vad cel putin 9-10 in fiecare zi si prin afara o tin in viteza 6 pe la 70-80 ca sa vada un 6-7.
Mazda sunt suficient de mici ca sa nu aiba modele diferite pentru piete diferite si atunci orice masina/motor trebuie gandit global. In Australia merge diesel-ul din plin si e posibil ca si in Europa sa mai mearga o vreme.
Pe de alta parte daca o sa le mearga bine motorul asta nou skyactiveX, s-ar putea sa inlocuiasca dieselul (macar pe pietele civilizate unde exista benzina de calitate).
In multe cazuri nu sunt decat niste scuze impachetate frumos, care sa dea bine pentru marketing, insa in spate se afla tot felul de limitari de natura financiara sau competenta.
In cazul de fata, foarte probabil ca Mazda nu vor sa investeasca in hibride, pentru ca sunt mici si nu se merita (ROI) si asteapta cuminti sa sara direct la electrice, care vor deveni inevitabil mainstream intr-un viitor nu foarte indepartat
Bine ca esti tu destept. Nu stiu ce ar face planeta fara filosofi ca tine. De fapt greseala era "Se vad acum firmele serioase". No, mai gresesc si eu la repezeala. Asta n-ai vazut-o? Dar despre Diesel ce parere ai ca am vazut ca esti beton la filologie.
cu benzinar de 1.4 (aspirat, 5 trepte) scoti 5% in exterior depasind dieseluri!
expertiza = a supune unei expertize
experiență= Totalitatea cunoștințelor și deprinderilor dintr-un anumit domeniu
Cat despre Diesel, consider ca inca nu exista alternativa pentru el la SUV-uri. Hibridele sunt pentru marketing.
cand esti mic si banii dramuiti trebuie sa te tii de ceea ce ai in curte si sa faci ce stii mai bine.
@skyline...pe soselele scumpei noastre patrii
https://www.youtube.com/watch?v=cvAVulvpPbk
oricine de fapt poate face asta, daca are un minim de bun simt in conducere si o abordare anticipativa a traseului.
vechile notiuni de la scoala de soferi cu sofatul preventiv, folosirea fortelor inertiale ale masinii (fluenta in conducere) si anticiparea actiunilor celorlalti din trafic nu erau chiar degeaba.
dar na, ce pretentii pot sa am eu de la grosul soferacilor sa inteleaga asta, cand ei abia stiu sa scrie si sa citeasca. multi trag de masini ca apucatii, le smucesc in toate felurile posibile de parca n-ar mai exista ziua de maine, depasiri, frane, acceleratii etc si se mira apoi ca le consuma masina prea mult si ca pica repede toate piesele. e hoti fabricantii, sa ne jupoaie de bani, mana in mana cu petrolistii !!