În ultimii ani, motorul diesel a început să scadă drastic în popularitate, în special pe piețele din Europa Occidentală, America de Nord și în alte țări precum Japonia și China. Din această cauză, amplificată și de nefericitul scandal Dieselgate de acum 8 ani, cei mai mulți producători au început să reducă din ofertele lor motoarele diesel.
Cu toate acestea, există și unii producători care vor continua să dezvolte și să ofere motoare diesel noi pe piață. Unul dintre acești producători este Mazda. Anul trecut, japonezii au lansat noul SUV CX-60, iar din ofertă face parte și un motor diesel nou, de 3.3 litri, cu sistem mild-hybrid și care este disponibil în două variante de putere: 200 sau 254 de cai putere.
Potrivit unui oficial al mărcii, Mazda va continua să ofere motoare diesel atâta timp cât va mai exista cerere pentru acestea. "Dacă clienții vor motoare diesel, atâta timp cât putem să respectăm reglementările cu privire la emisii într-o manieră eficientă, atâta timp cât putem face asta, dorim să oferim în continuare motoare diesel", a declarat Mitsuru Wakiie, care se ocupă cu dezvoltarea modelului CX-90.
La final, oficialul a mai adăugat: "Cererea pentru motorul diesel este în scădere, în prezent, așa că este posibil ca nevoia pentru un astfel de motor să nu mai crească și de aceea oferim această unitate într-o manieră eficientă piețelor care doresc motoare diesel, precum Japonia sau Australia."
via CarExpert
De fapt secretul este explicat aici
De ce japonezii sunt anti masini electrice si au fost de la inceput.
Si de ce tot imping aberatia de hidrogen. Mafie.
Pentru non-japonezi, ce mi-e china ce mi-e japonia, ne ne intereseaza. Interesele geopolitice japoneze nu reprezinta interesul unui european sau american sau african.
Si europenii, javrele de nemtalai, ar fi trebuit sa investeasca aici in romania si bulgaria, croatia si ungaria, sa facem noi tehnbologia europeana ieftina, sa combatem influenta chineza
Avem in romania exploatari miniere cat cuprinde si s-a creat tehnologia de baterii cu mangan, sau cele actuale LFP, cu fier.
Plus alte alternative pentru litiu care se testeaza intensiv.
Soilutii exista, dar asta inseamna ca se trece de la tehnologia pe combustie si mafia auto nu vrea. Nemtii in europa tin cu dintii de combustie, ca deh profituri imense.
La electric nu au ce face, daca cedeaza ceva, e defect de fabricatie.
Fiindca la fel cum japnia versus china, asa si mazda versus toyota, mazda nu vor sa depinda de toyota.
Numai mizerii corporate, de asta primim produse proaste si invechite.
"Numai mizerii corporate, de asta primim produse proaste si invechite."
A venit Mazda la tine și te-a forțat să iei o mașină diesel?
Păi ai alternativă. Ia-ți Tesla. Nu te obligă nimeni să iei Mazda diesel.
Ai de unde să alegi. Până și de la Dacia. I-ați un Spring că-i mai ieftin, dacă n-ai zeci de mi de euro să-ți iei Tesla.
Eu credeam că piața decide. Aaa, dar acum numai e capitalism clasic. Acum decid ideologii marelui reset.
De când crezi tu că ești clientul țintă? Te crezi buricul pământului numai că ai internet?
Crezi că numai tu și ideologii pe care-i slujești sunt pe lume? Poate Mazda vrea să vândă în Kazahstan, în India, în țări din Africa, din America de Sud. Țări care se pișă pe propaganda voastră.
aia cu japonia si cererea de diesel nu o cred.
In fine… găsim combustie pana cel puțin in 2035, asta dacă nu se va mai prelungi implementarea cu 10 ani. Deci in cel “mai rău” caz, vor fi diesel-uri si in 2045.
Mai aveți mult de stat cu ochii umflați de nervi… eu așa zic.
Cu Electricele mai vedem… ca merg tot “mai bine” ;)
Mazda produc mașini EXCELENTE!!!!
Bateriile de acum nu vor fi niciodata o alternativa la Diesel, pentru ca nu au cum.
Bateriile stramba din nas la caldura, la frig, la viteza, la incarcare maxima, la golire totala, costa de te rup, la impact il prajesc pe proprietar, samd samd samd. Plus nu cumpara nici dreq o electrocaznica SH. Hai siktir cu rahaturile isteric-incalziriste!
Diesel is here to stay!
Dacă tot e prost, măcar să fie foarte prost, să iasă în evidență.
Cât o sa coste diesel-ul când se termină petrolul? Sau când e din ce în ce mai greu de extras?
O sa va povestesc o întâmplare reală - mă aflam la dealerul Peugeot de la Pitești, unde erau expuse aproape toate modelele lor echipate doar cu motor pe benzină.
La un moment dat vin doi domni prezentabili care vroiau sa cumpere fiecare câte un Peugeot. După ce au analizat fiecare fisa de prezentare, văzând că nici un model nu era echipat cu motor diesel, au renunțat să mai cumpere. Chiar au întrebat pe cei de acolo dacă pot comanda in Franța mașina pe motorina. Ideea e că oamenii chiar vroiau sa cumpere diesel.
P.S : dețin doua mașini, ambele diesel euro 5 si nu voi renunța la ele curând.
Constantin Brâncuși
Sub 20 000km/an chiar nu contează ce motor ai! Fanilor diesel trebuie sa le reamintesc ca masinile diesel noi au nevoie si de uree, care nu este tocmai ieftina si se consuma relativ repede
La 1,1 milioane sunt ca și dispăruți din piață conform cretineilor de ocazie. :))))))
Vai de mine, e nevoie de uree, care se consumă pe loc. :))))))))
Autonomie de 1000 km cu benzinării la tot pasul, numai șofer de diesel să nu fii. :)))))
Sunt imun la jignirile de pe aici. Te obosești intelectual degeaba! Nici măcar nu mă obosesc sa raportez abuz!
N-o mai face pe-a inteligentul, dă-te cu tiribomba leneșă!
Daca tu crezi ca sunt mai prost ca sunt proprietar de Dacie, te las la părerea ta! Cine sunt eu sa te contrazic!
Indivizi din ăștia care trec la jigniri când nu au argumente, adică în scunda doi, obosesc intelectual și când își citesc cnp-ul din cartea de identitate. Urmărește să vezi ce lături debitează pr@stovanul și cum apar instant voturi negative când apare el în comentarii. Comportament infantil de puștan de 13 ani. Ce crez că pe samsar îl dă inteligența afara din casă?
Nu mă afectează limbajul lor, pana la urma este si vina mea ca mă bag in seama cu ei! Toți au un comportament standard, nici daca exista o procedura, nu le ieșea așa de bine! Au 3 puncte majore:
1. Unica realizare a vieții lor este ca au reușit sa aibă mașină. Doamne Ferește sa le spui ca mașina lor de buget sau premium sh la limita RK-ului este un mare fâs!
2. Obligatoriu mașina este însoțită de un băiat/băieți auto-cunoscători. Unul specialist in desfundare EGR, altul pe partea electrica,..., cei mai importanți sunt aia de la înmatriculări si ITP. Pe partea tehnica băieții ăștia sunt mai habarniști decât proprietarul
3. Comportamentul in benzinarii: ești obligat sa-i „admiri mașină”. Masinile lor sunt impecabile dpdv al curateniei (nu ca a mea spălată de 2 ori pe an in graba). IN WEEKEND (de evitat Petrom de pe Jiului București Noi si cea de lângă sediul OMV)caută benzinăriile care fac reducere 5 bani la litru. Te i-a cu capul, ca sa pună ei in cazurile excepționale, cand sunt in bani carburant de 100 lei durează minim 15 min. Scutura pistoletul ala, minim 5 minute. După ce-a plătit mai dau ocheade încă 5 min, sa vadă cum cade lumina pe troaca lor si ajustează eventualele urme de pe vopsea.