Mazda abordează o strategie agresivă de creştere, demarată odată cu lansarea lui CX-5 şi continuată cu noile Mazda6 şi Mazda3. În prima jumătate a anului curent, vânzările Mazda au crescut cu 5.4 procente în UE şi ţările EFTA. Totodată, cota de piaţă a atins un procent, o creştere importantă pentru constructorul japonez.
Vânzările Mazda în primele şase luni ale anului au atins 74.419 unităţi. Pentru a justifica o fabrică în Europa, Mazda consideră că ar trebui să vândă cel puţin 200.000 de unităţi ale unui singur model. În cel mai bun an al Mazda pe piaţa europeană, constructorul a vândut 320.000 unităţi pentru întreaga sa gamă. Dacă vânzările Mazda se vor dubla, constructorul va lua în considerare deschiderea unei fabrici în Europa, deşi ipoteza este neverosimilă în contextul economic actual.Via AutomotiveNews (înreg.)
daca produsul se consuma aici , atunci trebuie fabricat, macar partial, tot aici
japonia este o piata f protectionista unde putine produse straine patrund