Noua generaţie a lui Mazda6, model lansat la finalul anului trecut în România, a fost dezvoltată la capitolul design după ce japonezii au depistat şi analizat cinci fani Mazda din cinci ţări diferite şi le-au analizat acestora timp de o săptămână obiceiurile, modul de viaţă şi interesul pentru anumite detalii. Scopul final: "Am avut în vedere imaginea maşinii Mazda ideale pentru ei", spune Hiroshi Kajiyama, managerul de proiect Mazda6, citat de Automotive News.
Conform oficialului japonez, Mazda este primul producător din lume care dezvoltă o maşină folosindu-se de informaţiile venit de la doar cinci oameni, focus group-urile fiind de obicei mult mai numeroase în cazul rivalilor Mazda de pe piaţă. "Se întâmplă extrem de rar ca un producător să folosească doar cinci persoane în grupul de studiu. Dar, pe de altă parte, decizia noastră a dus la concentrarea dorinţelor fanilor adevăraţi Mazda. De exemplu, am fost inspiraţi de sugestia fanilor de a muta compartimentul pasagerilor înspre spatele maşinii pentru a-i da acesteia un look aerodinamic şi sportiv fără a compromite spaţiul pentru bagaje. De asemenea, pedala de acceleraţie este mult mai sensibilă la apăsare", continuă oficialii mărcii nipone.
Mazda6, care în luna februarie a fost poziţionată de utilizatorii Automarket pe prima poziţie în lista modelelor de volum lansate anul trecut în România în cadrul competiţiei AUTOVOT 2013, a fost dezvoltată astfel încât să devină cu adevărat nava-amiral a mărcii. "Suntem un producător mic, deci am vrut să dezvoltăm o maşină distinctă care să ducă mai departe caracteristicile Mazda. Am vrut să facem din Mazda6 maşina reprezentativă pentru această marcă", încheie acelaşi Hiroshi Kajiyama.via Automotive News (înreg.)
Parerea mea este ca e prea frumoasa pentru bestia de infrastructura din Romania (mai ales acum, la sfarsitul iernii)..
Si de la mine un respect Mazda.