Poate cel mai popular roadster din istorie, actualul Mazda MX-5 se pregăteşte de un schimb de generaţii. Modelul japonez va lăsa loc unui urmaş spre sfârşitul acestui an, showroom-urile urmând să demareze comercializarea începând cu 2015.
A patra generaţie a modelului japonez va utiliza o platformă uşoară, dezvoltată de Mazda după noile principii SkyActiv. Nu e de mirare că ea promite o reducere a masei totale cu aproape 100 de kilograme faţă de modelul actual. Folosind multe elemente din aluminiu, platforma cu propulsie posterioară va găzdui o caroserie uşoară, modelată după filosofia de design Kodo, regăsită deja pe Mazda3 şi Mazda6.
Pe lista motorizărilor se va afla motorul normal aspirat de 1.5 litri, SkyActiv-G, regăsit deja pe Mazda3. El livrează 100 de cai şi 150 de Nm. Chiar dacă resursele nu sunt foarte generoase, agregatul promite să se revanşeze cu o eficienţă demnă de invidiat, preluând exemplul fratelui său compact, care reuşeşte să bată chiar şi motoare turbo de cilindree mai mică.
Mazda va garanta însă şi o motorizare mai generoasă, un SkyActiv-G de 2.0 litri, modificat pentru a oferi mai mult de 150 de cai putere.Debutul oficial va coincide cu aniversarea a 25 de ani de la introducerea primului Mazda MX-5, prilej pentru japonezi de a celebra cum se cuvine.
Chiar şi aşa, noua generaţie va sta sub semnul unei incertitudini financiare, constructorul nipon fiind oarecum nesigur de succesul pe care îl va avea roadsterul într-o piaţă aflată în declin şi populată de tot mai mulţi concurenţi.Tocmai din raţiuni economice, Mazda a acceptat să îşi unească forţele cu Alianţa Fiat-Chrysler pentru a da naştere lui MX-5. La rândul lor, italienii vor folosi platforma pentru a dezvălui un roadster sub logo-ul Alfa Romeo. El va fi construit însă în Italia, în încercarea lui Sergio Marchionne de a-şi respecta angajamentele faţă de ţara mamă.
via autocar
Comentarii (0)