Mazda ia în considerare şi o versiune turbo a actualei generaţii MX-5. Din moment ce o vor păstra în producţie vreme de un deceniu, japonezii nu se grăbesc să lanseze prima variantă supraalimentată a celebrului roadster.
Esential
131
CP oferă motorul 1.5 SkyActiv-G din oferta Mazda MX-5.
Mazda ia în considerare mai multe versiuni de motorizare pentru gama MX-5, titrează australienii de la Motoring.
În cadrul unui interviu, Kudo Hidetoshi, şeful departamentului global de relaţii publice al mărcii nipone, a declarat că posibilitatea dezvoltării mai multor versiuni de motorizare faţă de cele care au fost anunţate anul trecut este cercetată de conducerea companiei. Potrivit surselor din cadrul Mazda, japonezii iau în considerare atât o versiune
turbo a lui MX-5, cât şi o variantă MPS a modelului, cu toate că nu este clar dacă cele două versiuni s-ar putea referi la aceeaşi variantă a modelului.
Cu toate că Mazda va lansa modelul MX-5 în compania unui Skyactiv-G de 1.5 litri şi vor oferi şi o variantă Skyactiv-G de 2.0 litri, nu este clar ce motorizare vor alege niponii pentru varianta turbo. Unitatea de 1.5 litri asigură 131 CP, în timp ce motorizarea de 2.0 litri promite 175 CP, cu toate că încă nu este confirmată pentru lansarea pe piaţă, cum este cazul versiunii de cilindree mai mică. Unitatea turbo aşteptată de fanii mărcii ar putea fi bazată pe motorizarea de cilindree mai mică, în vederea păstrării cu uşurinţă a raportului de 50:50 a maselor între punţi, după cum este cazul actualei versiuni 1.5 SkyActiv-G.
Mazda s-a concentrat să ofere o distribuţie de 50:50 faţă/spate a maselor între punţi şi eventuala versiune
turbo a modelului va trebui să respecte acelaşi principiu.
Oficialul Mazda a declarat că actuala generaţie a lui MX-5 va avea un ciclu de producţie care va dura aproximativ zece ani, ceea ce înseamnă că platforma şi
caroseria vor rămâne aproape neschimbate în următorul deceniu.
Desigur, nu sunt excluse actualizările de la un an de model la altul, facelift-urile şi lansările de noi motorizări în ofertă. Acestea din urmă ar putea include şi motorizarea
turbo a acestei game. Î
n cazul motorizărilor SkyActiv-G, gama nouă de propulsoare Mazda alimentate cu benzină, nu a fost oferită încă o variantă turbo. Acestea diferă semnificativ de unităţile precedente deoarece prezintă un raport de compresie înalt, incompatibil cu adăugarea unei turbosuflante, ceea ce va implica modificări serioase de la platforma de bază atunci când va veni vorba dezvoltării unui motor SkyActiv-G
Turbo.
Via Motoring.com.au
Comentarii (2)