Versiunea pur electrică a lui Mazda MX-30 nu mai este disponibilă pe anumite piețe din Europa. Una din piețele în care această versiune nu mai face parte din gamă este Germania, acolo unde nu mai figurează în configuratorul de pe site-ul mărcii. Mai exact, este vorba despre versiunea cu un singur motor electric de 145 de cai putere și care oferă o autonomie de 200 de kilometri în regim WLTP.
Mazda MX-30 electric a fost lansat în 2020, însă din cauza autonomiei foarte mici, vânzările acestei versiuni au fost sub așteptări, motiv pentru care constructorul nipon a decis să retragă această versiune de pe piață. Ca urmare a retragerii versiunii pur electrice, singura versiune cu motor electric rămâne acum R-EV, dotată cu un motor rotativ care funcționează pe post de generator.
Deși a fost retrasă din mai multe piețe europene, versiunea electrică a lui Mazda MX-30 este în continuare disponibilă în România. Pe piața noastră, această versiune are un preț de pornire de 37.790 euro la momentul redactării.
via Motor1
Piața cerne, trotinetiștii vor avea trotinete până când vor lua foc pe balcon.
https://www.automarket.ro/stiri/volvo-productia-de-ex30-a-depasit-100000-de-unitati-119831.html
in prezent cea mai mare eficienta e 41% la ICEhyb rezulta 1l = 4.1 kwh electricitate, cca 33km/l, atat au motoarele hibrid (3% cons). Cand se va ajunge la vreo 66% ai putea teroretic sa parcurgi 50km/l (2% cons). Deja chinezii se lauda ca au atins 46.5% ("Geely: New combustion engine with thermal efficiency of 46.5 percent").
Eficienta in laborator e una, omologata pentru strada e alta. Procente bune din consum se duc pe reducerea emisiilor. Dar intr-adevar, chinezii baga tare cercetare si pe ICE. Anuntasera de curand si un diesel compact cu 53% eficienta.