Motorul rotativ este sinonim cu Mazda. Din 1967, când a debutat modelul Cosmo, și până în 2012 (atunci când a ieșit din producție RX-8), constructorul nipon a produs mai bine de 2 milioane de motoare rotative.
MOTORUL ROTATIV SE ÎNTOARCE
Acum, după o pauză de 11 ani, motorul rotativ se întoarce în portofoliul Mazda. Îl vom regăsi sub capota noului MX-30 e-Skyactiv R-EV sau, cu alte cuvinte, versiunea plug-in hybrid a lui MX-30 (primul model cu zero emisii Mazda).
Cu o capacitate cilindrică de 830 centimetri cubi, motorul rotativ al lui MX-30 R-EV este utilizat pe post de generator, sau range extender dacă vrei, astfel că nu există nicio conexiune mecanică între el și roți. Din pachet mai face parte și o baterie de 17.8 kWh.
Ansamblul dezvoltă în total 170 de cai putere, iar în modul pur electric poate acoperi până la 85 de kilometri. Cu bateria încărcată și cu rezervorul de combustibil, cu o capacitate de 50 de litri, plin, noua Mazda MX-30 R-EV are o autonomie de până la 600 de kilometri.
La o stație AC, acumulatorul se încarcă în aproximativ 50 de minute, iar timpul scade la jumătate dacă este utilizată o priză DC.
Cel de la volan va avea la dispoziție 3 moduri de rulare: Normal, EV și Charge.
Din punct de vedere estetic, noua Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV va putea fi deosebită după emblema motorului rotativ montată pe aripile față și, desigur, după denumirea e-Skyactiv R-EV din spate.
Modelul nipon va fi disponibil și într-o ediție specială, denumită Edition R.
Aceasta va putea fi comandată numai în culoarea exterioară Negru Jet, cu montanții vopsiți în nuanța Maroon Rouge și cu plafonul negru. Logo-ul motorului rotativ este prezent pe tetierele scaunelor și pe covorașele speciale.
Versiunea plug-in hybrid a lui Mazda MX-30 poate fi deja comandată pe anumite piețe, inclusiv în Marea Britanie. Aici, primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în vara acestui an.
via Mazda
Sunt 515 Km cu ICE iar rezervorul are 50 de litri.
Daca pricep destul de bine si sa ma corecteze cineva daca e nevoie, eu ies la 0,09l per km. adica un consum de 9,7l/ suta de km. Pai e bine?
Concluzie: nu e bine. Deloc.
Sa zicem totusi ca se consuma benzina si in aia 85 "pur" electrici, de fapt se consuma 2-3l. Dar consumul final de combustibil tot ramane extrem de ridicat.
Nu pricep ce e cu astia de la Mazda. Ori au gresit in cifre ori, daca totul e corect, au gresit "filmul"
Fereasca..
Toyota nu va lasa hibridele din mana. Sunt hotarati sa continue asa multa vreme. Au dezvoltat-o, au experienta si s-a dovedit o tehnologie pe langa e eficienta dar preluata mai de toata lumea. Si-au facut bine temele.
In schimb hibrizii cu range-extender sunt o reteta care este sau nu este buna.
Aici, la MX-30 e-Skyactiv R-EV, nu avem un hibrid simplu ci un PHEV. Baterie mare, motor termic mic, masina cu propulsare strict electrica. Din cifre nimic nu pare sa fie altceva decat un fiasco total.
Sa lansezi o masina care are un consum de benzina asa mare pentru range extender mi se pare ca va dauna vanzarilor. Ok emisiile sunt foarte mici dar cine va cumpara o masina care sa arda combustibil de dragul unor emisii scazute.
Ideea e buna dar motorul termic clar nu are ce cauta in aceasta ecuatie.
Asta pentru că la cuplu de rulare în regim de croazieră, adică "ultima treaptă" de viteză sau ultimul segment, cum îi mai zice,
maşina PHEV decuplează partea electrică şi rulează de fapt DIRECT TERMIC, astfel nu mai are pierderea de ~10% prin invertor, baterie.
Mai precis, sistemul E-power de la Nissan, E-tech de la Renault sau TNGA2 de la PHEV Toyota sunt mult mai bune decât R-EV de la Mazda.
Motorul rotativ, inovativ, dar benzină (şoareci) mănânci - termică (pisică) se cheamă că este.
Viteza maximă e 140 km/h, prinde suta în 9 s.
Probabil e un PHEV mai generos decât altele, cu autonomie electrică de 85km. Cine are chef să se joace de-a încărcatul peste noapte, mx-30 e un pic de premium, dar, whatever, trebuie să te naști extrem de zgârcit și oarecum din cale afară de generos ca să dai banii pe așa ceva.
Am citit de cateva ori afirmatia asta. E facuta in gluma presupun.
Mai ales aici unde chiar poti conduce cu 1l ramas sau chiar zero
Sincer? e o tampenie ce spui tu. Dar fiecare pe a lui.
Aș putea să formulez în mai multe moduri special pentru tine.
Autonomia se calculeaza cu benzina DIN rezervor, prietene. Atat.
Sa reformulez?
The U.S.-based website YourMechanic went to the trouble of reading the owner’s manuals of the 50 top-selling automobiles in North America. They found that once the warning light comes on, there is usually about 10 litres (2.6 U.S. gallons) of fuel left in the tank.
In other words, most vehicles can go another approximately 90 to 130 kilometres before the engine sputters and dies...
50 L înseamnă exact asta. Nu-ți face producătorul un volumel un picuțel mai încăpător pentru tine. 50 poți să bagi și cu atât te descurci, îl duci pe zero, repari mașina!!! :)))))