Mazda isi va prezenta noua generatie de motoare la Tokyo

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 30.09.2009
Japonezii de la Mazda au anuntat ca vor prezenta o noua generatie de motoare la Salonul Auto de la Tokyo, alaturi de o noua transmisie automata, care este cu 5% mai eficienta decat unitatile actuale.

Mazda a anuntat ca va prezenta doua motoare noi alaturi de o noua transmisie automata la Salonul Auto de la Tokyo din acest an. Transmisia automata se numeste SKY-Drive, pe cand motoarele se numesc SKY-G si SKY-D. Totodata, conceptul Mazda Kiyora va fi prezentat in premiera in Japonia. Motorul SKY-G beneficiaza de tehnologia injectiei directe de benzina, pe cand unitatea SKY-D este un motor diesel.

Mazda SKY-G este un motor otto cu injectie directa, care prezinta un nivel redus al consumului de carburant si performante ridicate. Blocul motor este redesenat pentru a reduce frecarea si pentru a obtine un amestec optim de aer si combustibil. Motorul foloseste sistemul de injectie directa pentru a acoperi varietatea modurilor de functionare a propulsorului. Astfel, consumul de combustibil si cuplul motor sunt imbunatatite cu aproximativ 15% comparativ cu actualul motor de 2l. Acest lucru a fost realizat prin adoptarea noii generatii de injectoare si a unui mecanism foarte eficient de control variabil al supapelor.

Acest motor permite obtinerea unui consum de combustibil pentru Mazda3 echivalent cu cel al actualei Mazda2.

Noul motor diesel SKY-D ofera un consum extrem de redus, un randament crescut dar si emisii scazute. Noul bloc motor reduce frecarea mecanica pana la nivelul unui motor pe benzina. Prin optimizarea presiunii si a temperaturii din cilindri, a formei camerelor de ardere si a ratei de injectie a combustibilului, arderea este optimizata in ceea ce priveste eficienta termica. Prin folosirea piezo-injectoarelor, a unei turbine in twin-scroll si a altor tehnologii, economia de combustibil este cu 20% mai mare decat a actualului motor diesel de 2.2l. Cu acest motor, Mazda a obtinut pentru autovehiculele de marimea unei Mazda6 un consum de combustibil echivalent cu cel al modelului Mazda2.

Transmisia automata Mazda SKY-Drive contribuie la imbunatatirea semnificativa a economiei de combustibil cu aproximativ 5% datorita reproiectarii. Ambreiajul poate fi actionat rapid multumita identificarii cantitatii minime de lichid necesare.

Acest lucru a ajutat de asemenea si la obtinerea senzatiei ca sistemul functioneaza precum o transmisie cu dubluambreiaj.

Via | Mazda

Comentarii (1)

  • .
    celma tare motor la mazda este cel rotativ motor de 1.3 l are 200Cp
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru