Mazda a lansat familia de motoare Skyactiv în 2012, iar în 2019 japonezii au prezentat lumii întregi, poate, cel mai ingenios propulsor din ultimii ani. Este vorba despre Skyactiv-X, primul sistem de propulsie care combină aprinderea prin compresie cu cea prin scânteie.
Pe întelesul tuturor, un agregat pe care îl alimentezi cu benzină, dar care se comportă din anumite puncte de vedere ca un propulsor diesel.
Acum, agregatul minune al niponilor, cu o capacitate cilindrică de 2.0 litri, a fost îmbunătățit și a ajuns să dezvolte cu 6 CP și 16 Nm mai mult decât înainte. Puterea a crescut așadar la 186 de cai putere la 6.000 rpm, iar cuplul la 240 Nm la 4.000 rpm.
De asemenea, consumul de combustibil a fost redus cu 0.4 l/100 km (WLTP), iar emisiile de CO2 sunt mai mici cu 8 g/km.
Inginerii au atins aceste performanțe prin ajustarea raportului de compresie, de la 16.3:1 la 15.0:1. Totodată, au optimizat controlul combustiei, au modificat arhitectura pistoanelor și au actualizat software-ul Mazda Mild-Hybrid.
Versiunea îmbunătățită a motorului Skyactiv-X este disponibilă și în România, fiind inclusă în echiparea modelelor Mazda3 și Mazda CX-30.
Cea mai accesibilă Mazda3 pe care o poți cumpăra, echipată cu acest propulsor, este Mazda3 Skyactiv-X186 GT.
Prețul pornește de la 23.690 de euro cu TVA, indiferent dacă optezi pentru versiunea hatchback sau sedan.Dacă vrei o Mazda3 complet echipată (hatchback, nivel GT Plus), cu transmisie automată și tracțiune integrală, pregătește-te să plătești cel puțin 29.890 de euro.
În ceea ce privește SUV-ul CX-30, varianta Skyactiv-X186 GT costă 25.190 de euro în România, iar versiunea Skyactiv-X186 AWD AT GT Plus urcă până la 31.790 de euro.
via Mazda
dansul lebedei
Toyota şi Mazda…Două picături de speranţă într-un ocean de impostură.
https://asia.nikkei.com/Spotlight/Most-read-in-2020/Toyota-s-game-changing-solid-state-battery-en-route-for-2021-debut
Skoditza mea obosita cu, deja depasitul, 1.4 TSI trage cu 250 Nm de la 1700 rpm cu un consum mai mic. Mai mic, mai ieftin, mai vana, mai economic :-). Da, gura lumii zice ca aspiratul asta obosit duce milionul de km, pe cand istericul TSI nu apuca 2-300k. Om trai si om vedea, deocamdata, in 4 ani si 60k km nu m-a lasat balta. Doamne ajuta!
Da, cuplu apropiat de diesel. Comparam ASPIRAT cu ASPIRAT. Daca luam turbina/turbinele jos de pr Tdi si Tsi sa vezi atunci cat cuplu mai ramane celor doua. S-ar putea sa te cam sperii vazand cifrele
Mai economic: o frimitura mai economic.
Mai potent: uite-te in USA la acest motor cu turbo e mai tare ca un diesel.
Mai fiabil: probabil niciodata mai fiabil ca un benzinar aspirat bine facut (aka japan made). Da, motorul diesel poate duce 1 mil km dar de cate ori trebuie schimbate injectoare, turbo si alte accesorii, sunt putine diesel uri cu adevarat reusite ce duc atat.
Nimic revolutionar: asta e doar parerea ta
Vorbim de un rând suplimentar de injectoare de precizie, de o presiune pe admisie mai mare decât la motoarele turbo pe benzină (are compresor), de senzori de presiune în cilindri.....toate necesare pentru a putea îmbina cele două moduri de lucru, aprindere prin scânteie și prin compresie. Deci cum poate fi catalogat un motor atât de complex, abia apărut, ca fiind mai fiabil decât deja răspânditele motoare turbo pe benzină, care înglobează mai puține elemente suplimentare (turbină plus oarece design suplimentar de dispersie a căldurii)?
”Agregatul minune”, prezentat uneori eronat ca fiind aspirat natural, are la 2000 cmc 186 CP la 6.000 rpm, și un cuplu de 240 Nm la 4.000 rpm.
Un turbo la întâmplare, TCe de 1330 cmc de pe Megane, atinge 160 CP la 5500 rot/min
și un cuplu de 260 Nm la 1750 rot/min.
Deci despre ce vorbim, un motor complex abia lansat și cu rezultate mediocre poate fi revoluționar doar prin soluția adoptată poate, cât despre fiabilitate și prețul mașinilor pe care e pus .... rămâne ca-n tren.