Mazda îl vrea pe CX-9 în Europa, dar are nevoie de clienți și de un motor diesel potent

de Bogdan Mirică
Sambata, 26.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda a confirmat interesul pentru vânzarea lui CX-9 pe Bătrânul Continent. Pentru a ajunge însă în Europa, SUV-ul are nevoie de un volum sigur de vânzări și de un motor diesel eficient și puternic.

În ultimii ani, Mazda a reușit să reînoiească oferta sa în segmentul SUV-urilor. Au venit pe rând CX-5, supus și unui facelift anul trecut, urmat de micul CX-3. Acum se așteaptă o nouă generație CX-7 și, ultimele informații, anunță chiar un vârf de gamă CX-9.

Cu ocazia Salonului Auto de la New York, Jeff Guyton, președintele Mazda Europa, a stat de vorbă cu britanicii de la AutoExpress. Guyton a declarat că Mazda ia în considerare aducerea lui CX-9 și pe piața din Europa și că lansarea sa este posibilă în viitorul apropiat.

Totodată, oficialul Mazda a ținut să sublinieze că misiunea lui CX-9 ar fi foarte dificilă pe Bătrânul Continent: ”Este un produs frumos, dar volumul de vânzări pe care l-ar putea aduce Europa este destul de mic. Asta ne face să ne gândim așa mult dacă această mașină ar putea fi profitabilă pentru noi aici.”

Este un produs frumos, dar volumul de vânzări pe care l-ar putea aduce Europa este destul de mic.

Jeff Guyton
președinte Mazda Europa
Același Guyton a declarat că, pentru a putea fi vândut în Europa, CX-9 ar avea nevoie de un motor diesel, principala opțiune a europenilor când vine vorba de motoare.
În Statele Unite, CX-9 este disponibil cu un motor turbo de 247 de cai putere pe benzină, deloc pe gustul nostru când vine vorba despre eficiență.

Tot Jeff Guyton a recunoscut că publicul global dorește acum mai multe mașini CX decât poate Mazda produce. Cererea pentru SUV-urile japonezilor este mare, însă oficialul susține că va crește producția încet.

via autoexpress

Comentarii (12)

  • cel mai frumos suv din cate am vazut daca pana in prezent imi placea cel mai mult range sport ...ei,de acum range-ul trece pe locul doi.
    30 16
  • un fel de Infinity mai dezumflat,,,deci frumos....plus calitate.fiabilitate
    11 16
  • Pe mine sa nu se bazeze! :))
    16 19
  • bull....
    Desi nu sunt un fan Mazda, trebuie sa recunosc ca arata bine. Daca as face abstractie de RRS, X5, GLE, Touareg, Q7, poate as fi tentat:))
    9 23
  • consola centrala si cotiera par foarte sus, per total postul de comanda e mai apropiat, mai in jurul soferului si nu lasa impresia de bord de camion.

    as paria pe o ergonomie mai buna si pe un feeling de masina mai mica decat a potentialilor concurenti

    pacat ca face parte din seria dulapilor motorizati
    12 12
  • Nu arata rau...merita compromisul cu Touareg, XC90, Q7 si GLE. In rest nu se poate atinge de X5, RRS si Cayenne ....
    7 16
  • diferenta e evidenta:https://www.youtube.com/watch?v=T6dMZYmMCWQ...o spun si comentariile de mai jos
    4 4
  • Daca au anuntat motorul acela de 2.5 benzina cu un cuplu foarte aproape de diesel si cu o masa scazuta plus rata de compresie mai mare si aerodinamica buna, chiar nu mai inteleg rostul unui diesel pe o astfel de masina. Adica daca ar pune dieselul din prezent de 2.2 175 cp care mi se pare putin cam mic pentru asa masina sigur o sa aibe consumuri la fel sau poate chiar mai mari.
    9 3
  • Nicio marca nu produce masini perfecte, dar Mazda ramine una dintre "perfectionistele" de luat in serios.
    Au avut si ei destule probleme (inclusiv cu motoarele rotative iar pina prin 2005 si cu rugina, apoi cu diesel-urile preluate de la PSA), dar acum stau f. bine in statisticile privind fiabilitatea.

    Au invatzat deci din greseli si nu mai sint chiar "poeti" (v. renuntarea la RX-uri / Wankel), concentrindu-se si pe propulsoare Diesel de conceptie proprie - f. capabile si economice, desi au un raport de compresie identic cu al "benzinarelor" SkyActiv.

    Cine-si inchipuie deci ca cei din Hiroshima n-ar fi in stare sa "scoata" un diesel potrivit lui CX-9 in Europa greseste. Ezitarea lor are probabil alte cauze, legate de marketing.
    16 2
  • Cornel Rs
    Arata f bine ,cu adevarat un suv superb in comparatie cu fratele mai mic cx 3 sau cum se numeste..care l-am vazut azi si pare un golf cu garda mai inalta.
    Asa da ! ar fi un concurent serios pt touareg ,audi,x5
    5 1
  • @Cornel Rs

    fratele mai mic e CX5 si arata incredibil de bine. L-am vazut ieri in timpul plimbarii de dimineata....probabil si pentru ca era foarte usor preparat.
    6 0
  • TC1900
    nu prea vad diferentele cu cx5
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru