Mazda va prezenta noile tehnologii de siguranţă i-ACTIVSENSE la Salonul Auto de la Paris. Aceste tehnologii vor debuta pe noul Mazda6, în ambele versiuni de caroserie – berlină şi wagon, care vor debuta simultan la evenimentul auto organizat în capitala Franţei. Sistemele de siguranţă din gama i-ACTIVSENSE merg pe ideea de prevenire a coliziunilor şi apoi pe reducerea severităţii acccidentelor care nu mai pot fi evitate. Tehnologiile i-ACTIVSENSE implică un set de camere video, radare şi alte sisteme de siguranţă pre-impact, menite să ofere o experienţă de condus fără incidente.
Gama de tehnologii i-ACTIVSENSE include sistemele Mazda Radar Cruise Control, Forward Obstruction Warning, RVM, Lane Departure Warning System, faruri adaptive, asistent fază lungă, sistemul Smart City Brake Support şi Smart Brake Support şi sistem de monitorizare a distanţei faţă de vehiculul din faţă. Sistemul Smart City Brake Support este deja disponibil în gama CX-5, în timp ce RVM este oferit încă de pe generaţia curentă a lui Mazda6 şi poate fi comandat şi în gama Mazda3.
Dintre acestea, sistemul MRCC este o noutate pentru gama Mazda, alături de sistemul FOW.
Cele două se folosesc de radarele de la bord pentru a gestiona distanţa faţă de vehiculul din faţă, permiţând atât avertizarea şoferului la apropierea excesivă de acesta, cât şi implementarea unui tempomat adaptiv, pe lângă posibilitatea avertizării şoferului în cazul unui impact frontal iminent. Sistemele Smart Brake Support şi Smart City Brake Support par să facă acelaşi lucru, dar cele două sunt complementare. Primul funcţionează la o viteză de până la 15 km/h, în timp ce al doilea funcţionează la viteze cuprinse între 4 şi 30 km/h. Cele două sisteme ajută la evitarea sau la reducerea consecinţelor accidentelor cauzate de nepăstrarea distanţei dintre vehicule la rularea cu viteze mici.Via Mazda
Nu inteleg de ce includeti nemtii in ecuatie - are vre-o masina germana in optionale aceste sisteme?
...si nu inteleg de ce nu asteptati sa vadeti cum functioneaza in realitate sistemele de la mazda - Volvo a avut cateva erori la inceput...