Mazda este implicată de mai mult timp într-o serie de proiecte de cercetare care au drept scop dezvoltarea unor biocombustibili din creșterea algelor.
Constructorul japonez colaborează în acest sens cu Universitatea Hiroshima și un departament care se ocupă de creșterea plantelor la Institutul de Tehnologie din Tokyo.
Mazda a anunțat acum că va continua investițiile în aceste proiecte, ca parte a planurilor de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 50% până în 2030 și cu 90% până în 2050, comparativ cu nivelul înregistrat în 2010.
Chiar dacă numeroși constructori, printre care și Mazda, dezvoltă în prezent modele electrice, producătorul investește în cercetarea biocombustibilor ca urmare a faptului că anticipează că 95% dintre mașinile pe care le va produce în 2030 vor avea în continuare un motor cu combustie internă cu diverse sisteme de electrificare.
În plus, Mazda anticipează că, la nivel mondial, combustibilii lichizi vor fi în continuare predominanți pe piață până în 2040.
Mazda a prezentat la sfârșitul anului trecut MX-30, primul model electric al mărcii, care oferă o autonomie de 200 de kilometri și are un preț de pornire de 33.900 de euro în România.
În plus, clienții din România pot beneficia de un bonus guvernamental de aproape 10.000 de euro la achiziționarea unei mașini electrice prin programul Rabla Plus, care a început în luna martie.
Bine-nteles ca in 2040 in continuare lumea va arde supa de dinozaur. Mi se pare normal si logic avand in vedere avantul tehnologic al masinutelor cu baterii.
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
auzi: motorina deasupra tuturor,zi de zi.....LOL! ....desupra tuturor.....heh ,heh, heh
Dupa toata cacanaria asta, poate se vor realinia valorile.....