Organizația Euro NCAP a publicat în această săptămână o nouă serie de rezultate pentru testele de siguranță.
De data aceasta, vedeta a fost noul Mazda CX-30, care a obținut un calificativ aproape perfect de 99% la protecția adulților în drumul spre calificativ general de 5 stele. De altfel, acesta este cel mai bun rezultat la protecția adulților obținut de un model testat de Euro NCAP conform protocolului valabil în 2018 și 2019.
Performanța vine la numai câteva luni după ce noua generație Mazda 3 a obținut un calificativ de 98% la protecția adulților.
CX-30 a obținut rezultate bune și la celelalte categorii testate: 86% pentru protecția copiilor, 80% pentru protecția pietonilor și altor categorii de utilizatori ai drumurilor și 77% pentru sistemele de asistentă.
"Felicitări celor de la Mazda pentru un nou rezultat aproape perfect la protecția pentru adulți. Mai sunt câteva modele pe care le vom testa în 2019, dar este puțin probabil să vedem un rezultat mai bun la acest capitol", spune Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.
Mercedes-Benz GLB - 5 stele
Tot în această sesiune, SUV-ul Mercedes-Benz GLB a primit de asemenea un calificativ general de 5 stele, pe baza unor rezultate bune la toate cele 4 categorii: 92% pentru protecția adulților, 88% pentru protecția copiilor, 78% pentru protecția pietonilor și 74% pentru sistemele de siguranță.
Ford Explorer - 5 stele
Tot 5 stele a primit și versiunea plug-in hybrid a SUV-ului Ford Explorer, chiar dacă modelul american nu a impresionat la fel de mult: 87% pentru protecția adulților, 86% pentru protecția copiilor, doar 61% pentru protecția pietonilor și 76% pentru sistemele de siguranță.
Opel Corsa - 4 stele
În schimb, surpriza negativă a venit din partea noii generații Opel Corsa, care a primit doar 4 stele la general.
Hatchback-ul subcompact german a primit 84% pentru protecția adulților, 86% pentru protecția copiilor, 66% pentru protecția pietonilor și 69% pentru sistemele de siguranță.Via Euro NCAP
Eu am testat-o si m-a impresionat.
Are toate motivele sa fie un best seller!
Pe scurt: Bucuresti - Cluj si retur, consum 7,3 dus; 7,9 intors, media de 7.6. Pentru depasiri necesar treapta a 3a (60-70km/h) si a 4a (80-90km/h); turatie de min 2500-2700 rot/min. Durata drumului a fost de 6,5 ore la dus si 6hsi15min la intors, cu o oprire de cca 15min la Sibiu. Din nefericire rezervorul este putin cam mic; la intoarcere mi s-a aprins martorul "low fuel"; nu am realimentat pentru verificarea consumului la pompa (full to full).
Impresii: desi pozitia la volan nu este foarte inalta, se simte un ruliu in viraje; eu "vin" de pe o compacta cu centrul de greutate mult mai jos. Scaunele sunt mai tari decat pe alte modele ale celor de la Mazda, dar au ceva mai mult sprijin lateral.
PS Revenind la subiectul in cauza (test EuroNCAP) referitor la sistemele de siguranta, iti trebuie putin antrenament pentru a te obisnui cu semnele de alertare; acestea sunt proiectate si pe parbriz. Alerta (corectie usoara a volanului pentru revenire) pentru depasirea benzii de circulatie poate deveni suparatoare in zonele cu trafic aglomerat de TIR-uri cand este necesara cate o iesire putin din banda pentru a verifica traficul din sens opus - n.b.utilizarea exclusiva a marcajelor/semnelor rutiere, in RO, este extrem de periculoasa, inclusiv pe Valea Oltului; sunt zone unde ai voie sa depasesti dar virajul este catre dreapta si vizibilitatea este f mica.
Sa o stapanesti sanatos si sa nu ai deloc probleme cu ea.
Am inteles bine ca ai cumparat varianta AWD cu 180 CP?!
Eu am testat circa 25 km varianta benzina 4x2, cutie manuala, cu 122 CP din Craiova si mi s-a parut OK (nu exceptionala ca performante) - nu am circulat insa, ca tine, sute de km sa-mi pot forma o parere concreta despre consum....
Corect, am achizitionat versiunea mentionata cu AWD.
In principiu trebuie sa te (re)obisnuiesti cu faptul ca este un motor aspirat, fara turbo. La mine a trecut ceva vreme de cand am condus asa ceva, Logan 1.4 75CP, si pana acum vreo 10 ani un Golf4 1.6/105CP.
De remarcat ca reclama TV cu insonorizarea este aproape corecta;